|
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 12:21, 04 Cze 2007 Temat postu: Pytanie o pierwszy przegląd dla Logana 1.5 DCI |
|
|
W piatek jade na pierwszy przegląd z moim diesel-kiem.
I dlatego mam pytanko, bo w ASO powiedzieli ze nie trzeba robic wymiany oleju po 10 tysiach km, dopiero po 20 tysiacach nalezy ja zrobic, a jezeli chce to wtedy za jakies 430zl dodatkowych wymienia mi na pelnego syntetyka ELF EXCELLIUM FULL-TECH 0W30.
I teraz nie wiem czy wolno czekac az do 20 tysiecy, czy lepiej sobie wymienic po 10kkm -> bo cos mi tu nie pasuje zeby raz na 20 tysiecy wymieniac olej, dla mnie to jest jakies bardzo dziwne.
Czy ktos moze doradzic?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Pon 12:36, 04 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Ja bym postąpił w myśl zasady: nie da sie wymienić oleju za często, ale łatwo można wymienić za rzadko. Wymienił bym po 10 000km.
Mam przejechane 2400 km i już jadę na wymianę. Potem zobaczę. Black,a ty po docieraniu wymieniałeś olej?
Jestem zwolennikiem wymiany oleju na zimę (październik) i po zimie (kwiecień). Nie jest to wysoki koszt, można to nawet zrobić samemu, a dla silnika napewno in plus.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tasba
Bywalec
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:43, 04 Cze 2007 Temat postu: Re: Pytanie o pierwszy przegląd dla Logana 1.5 DCI |
|
|
Black Eryk napisał: | W piatek jade na pierwszy przegląd z moim diesel-kiem.
I dlatego mam pytanko, bo w ASO powiedzieli ze nie trzeba robic wymiany oleju po 10 tysiach km, dopiero po 20 tysiacach nalezy ja zrobic, a jezeli chce to wtedy za jakies 430zl dodatkowych wymienia mi na pelnego syntetyka ELF EXCELLIUM FULL-TECH 0W30.
I teraz nie wiem czy wolno czekac az do 20 tysiecy, czy lepiej sobie wymienic po 10kkm -> bo cos mi tu nie pasuje zeby raz na 20 tysiecy wymieniac olej, dla mnie to jest jakies bardzo dziwne.
Czy ktos moze doradzic? |
Zmieniłbym olej.
Pierwsze 0-7 tyś km to czas gdy silnik się dociera czyli następuje dopasowanie elementów metalowych. Nadmiar zwyczajnie dostaje się do oleju i do czasu gdy nie zostanie wyłapany przez filtr olejowy, krąży w układzie smarowania.
Zapewne filtr oleju dokonale sobie radzi wyłapując drobinki metalu ale generalnie ja nie czekałbym tak długo z wymianą. Jeśli nie chcesz płacić takiej duzej kasy w ASO to kup sobie sam bańkę oleju i filtr, i zmień w dowolnym warsztacie.
Pierwsze "dni" eskploatacji są najważniejsze dla silnika i tutaj raczej nie szukałbym oszczędności.
Pzdr
Mirek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 12:54, 04 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Tez tak chce zrobic, i w sumie wole zaplacic juz w Aso - bo nie znam mechanikow ktorzy znali by sie na 1.5DCI. A do tej pory nie wymienialem, bo stwierdzilem ze jak wymienie po pierwszych 10 tysiacach to mi wystarczy ( Loganek dobrze sie dotrze i wtedy wleje sie świeży olej). Autko jeździ dopiero 3 miesiace wiec zimy takowej niezaznalo.
Dziwi mnie bardzo podejscie serwisu , ktory twierdzi ze jest to niepotrzebne i ze wystarcza co 20 tysiecy. Bardzo mnie zdziwila tez cena za wymiane, ale sam olej to koszt około 200zl za 5L.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aaryt
Bywalec
Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rennes, BZH
|
Wysłany: Pon 15:03, 04 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Potwierdzam, na zachodzie to samo.
Zalecaja wymiane po 20 tys, ale po 10 tys wymienilem (w zeszlym tygodniu). Zona stwierdzila, ze jest jakos ciszej...
Koszt porownywalny: dalem 110 euro, bez wymiany oleju byloby jakies 50-60 euro tylko.
Ponadto laskawie dolali mi plynu chlodzacego do maximum (i grosza nie wzieli). Za to za 2 litry dolanego plynu do spryskiwaczy 2,5 euro sobie policzyli... Nastepnym razem doleje sam sobie przed przegladem do maksimum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel1
Bywalec
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ta straszna Warszawka :)
|
Wysłany: Pon 19:27, 04 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
A ten ELF 0w-30 nie jest oby zbyt rzadki w wysokich temperaturach ? w VW tez zalecaja 0w-30 . Czytalem na niemickim forum wypowiadał sie szef działu silnikow Merdedes Benz i pisał ze w takich olejach nastepuje przyspieszone zuzycie płaszcza tłoka i zalecał zeby nie schodzić ponizej xw-40 , ozywiscie oleje xw-20....30 daja mniejsze opory tarcia , mniejsze zuzycie paliwa , ale własnie kosztem mniejszych własciwosci przeciw zużyciowych .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 9:23, 05 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Uważam że to bardzo dobry olej, a jeżeli widze ze olej ma wysoki wskaźnik lepkości a im wyższy wskaźnik lepkości, tym zmiany lepkości wraz ze zmianą temperatury są mniejsze, co oznacza ze silnik ma lepszą ochronę zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach. Pozatym silnik najbardziej cierpi gdy jest zimny - a nie gorący wiec i dla mnie najważniejsze znaczenie ma to jak olej chroni silnik w momencie rozruchu i w niskich temperaturach eksploatacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel1
Bywalec
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ta straszna Warszawka :)
|
Wysłany: Wto 9:54, 05 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Całkowicie sie z toba zgadzam co do indeksu lepkosci, im wiekszy tym lepszy. Ale ja mam na mysli taki parametr jak lepkosc HTHS który mierzy sie w tem 150 stopni własnie po to by poznac odpornosc oleju na zrywanei klina smarnego na płaszczu tłoka. Stad eleje o niskiej lepkosci w wysokich temperaturach , pomimo swoich bezsprzecznych zalet jak mniejsze opory , mają też wady , o czym niestety nikt niechce mowic , wiadomo dlaczego, stad osobiscie unikam produktów o lepkosci kinemtycznej poniżej 13,5 w 100 stopniach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 10:19, 05 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
no w sumie w tym przypadku ten olej ma lepkosc kinematyczną 12.2 w 100 stopniach, ale co do tego zrywania klina smaru na plaszczu tloka nigdy nie slyszalem, dzieki za podpowiedz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 10:21, 05 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
A co powiesz o ELF EXCELLIUM LDX 5W40 ? ma lepkosc kinematyczna o wartosci 14 (cSt) w 100 stopniach no i wskaznik lepkosci na tym samym poziomie co ten FULL-TECH 0W30 (170)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel1
Bywalec
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ta straszna Warszawka :)
|
Wysłany: Wto 11:43, 05 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Mysle ze ten 5w-40 to jest dokladnie to co powinien dostac silnik kompromis ekonomi nad trwałoscia silnika . A wracajac do produktow silnikowych tzw lekkobieżnych jak 0w-20 czy 0w-30 to sa pewnei dobre przy delikatnej eksploatacji. Napewna dzieki malej lepkosci dłuzej gestnieja i dzieki temu możnana nich dłuzej jezdzic zwiekszajac interwał wymiany oleju do 30 tys km.
Pozdrawiam pawel1
ps A wtryski do dci ponoć sa po 800 zł za sztuke , to jeszcze znosnie pompowtryski to TDI sa po 2500 zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 14:02, 06 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
wtryski w ASO do DCI dla clio kosztuja z tego co pamietam 1500zł ale dla Daci moze są tańsze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel1
Bywalec
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ta straszna Warszawka :)
|
Wysłany: Śro 15:40, 06 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
To moze jakies bez narzutów , albo z rabatami , z tego co mi mowiły były to oryginalne , ale to dobra wiadomośc gdzies moza kupic taniej
, oby nigdy nie były potrzebne ...
czy ktos moze ma jakies oprogramowanie diagnostyczne do daci / renault ?
Pzd pawel1
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 13:47, 11 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
I jestem po pierwszym przeglądzie - zaplacilem 435 zl
A na nastepny dali mi bon znizkowy na 700zl - czy ktos z Was moze tez taki dostal?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kratylos
Młodszy administrator
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Pon 13:57, 11 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
troche drogi w uzyciu jest ten dci...
paliwa moze malo pali ale przeglady co 10.000 hmmm i dosc drogie
u mnie pierwszy przeg benzyny to 300, drugi 400 gdybym mial dci to byly by juz 3...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|