Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Trzy małe sedany
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Przeglad prasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 10:54, 21 Maj 2007    Temat postu: Trzy małe sedany

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrres
Stary wyga



Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 11:52, 21 Maj 2007    Temat postu: małe sedany

Cześć,
Właśnie przeczytałem do śniadania ("po inteligencku" Wink ) rzeczony tekst i zaskoczył mnie jego pozytywny wydźwięk. Cóż klimat wokół "Draculi" zaczyna się powoli zmieniać. Very Happy Miałem tylko jedno zastrzeżenie: w tekście zostało napisane, że w Loganie 1.6 16V nie ma pionowej regulacji fotela Shocked Dziwne, bo w mojej "Laurce" z 2005 r. jest. Moze panowie redaktorzy nie mogli znaleźć wajchy pod fotelem Razz Question Swoją drogą, to pomyślałem gdyby do testowanej wersji loganki dorzucić
poduszki boczne i ESP, składaną kanapę to i tak w relacji koszt/efekt byłaby nie do pobicia. Tyle, że nabywców byłoby jeszcze mniej bo relacja koszt/prestiż byłaby (to dla wielu ma znaczenie) mniej korzystna niż teraz. Do tego dochodzi kwestia drenażu portfela-wszak to autko budżetowe ( tj. dla budżetówki czyli np. mnie )

Ponadto myślę, że na razie tego (tj takich upgrade'ów) nie robią z premedytacją, bo za jakieś 2..2,5 roku będziemy mieli nową generację Daćki, więc takie modyfikacje istniejącego modelu się firmie nie kalkulują. A na razie "tym co jest" trzeba ludzi przekonać do marki. I jescze jednen istotny detal: groziłby odpływ potencjalnych nabywców tańszych"oryginalnych renówek"
-*-
A co do spalania: porównanie auta z silnikiem 1.3 czy 1.4 z 1.6 jest trochę nie fair, bo równie dobrze , możnaby przeliczyć zużycie paliwa na 1 cm^3 pojemności silnika (nie wiem jak tam jest ze stopniem spręzania, podejrzewam, że podobnie w wszystkich trzech ) i wtedy "daćka" wypada lepiej niż daewoo/chevrolet i bardzo podobnie do hondy.
-*-
Ta sama sztuczka (bezwzględna wartość zużycia paliwa na 100 km) została zastosowana przy porównaniu fabii 1.4 i logana
1.6 i panowie redaktorzy orzekli, ze logan jest "paliwożerny" w porównaniu z "fabiedą" Wink

Dziś L=19.8 Kkm

Pozdrawiam:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gregosa
Stały bywalec



Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Czw 8:14, 24 Maj 2007    Temat postu: Re: małe sedany

Piotrres napisał:
Miałem tylko jedno zastrzeżenie: w tekście zostało napisane, że w Loganie 1.6 16V nie ma pionowej regulacji fotela Shocked Dziwne, bo w mojej "Laurce" z 2005 r. jest. Moze panowie redaktorzy nie mogli znaleźć wajchy pod fotelem Razz Question


Czy ten fotel ma tylko trzy położenia w płaszczyźnie góra-dół (nisko - średnio - wysoko), czy jest to tylko moje błędne wrażenie, jakie odniosłem w salonie?
Gregosa
---------------
za 2-ce MCV dCi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 9:17, 24 Maj 2007    Temat postu:

Niby regulacja jest płynna ale jak się chce dać pośrednie ustawienia wysokości fotela to poprostu on opada :/ to też mnie troszke zdziwiło bo wg mnie powinno w całym zakresie normalnie się ustawiać, gdyby ustawianie zrobili na jakims zwykłym slimaku - a nie bodajze hydrauliczne to by nie bylo problemu. A tak to wg mnie jest to troszke niedorobione, no i uwazam ze fotel powinno sie dac jeszcze nizej ustawic , jak dla mnie jest tak 3 do 4 cm za wysoko. Da sie przyzwyczaic , ale wole jeździc nisko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Petek
Bywalec



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 10:29, 24 Maj 2007    Temat postu:

Na etapie wybierania samochodu w salonie widziałem, że w sedanach (chyba tych starszych) regulacja była pneumatyczna i niezbyt precyzyjna. W moim MCV jest natomiast ślimakowa i da się dowolnie ustawić fotel.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 10:43, 24 Maj 2007    Temat postu:

A to inne fotele sa w MCV? tego tez bym sie nie spodziewal Smile coraz bardziej mnie zaskakuja Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Petek
Bywalec



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 10:48, 24 Maj 2007    Temat postu:

Nie wiem czy inne. Być może w nowych sedanach jest tak jak w MCV. Raczej na pewno nie jest to rozwiązanie pneumatyczne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 10:51, 24 Maj 2007    Temat postu:

No jezeli bedzie sie krecic np korbka to juz jest spoko, bo w starszych dzwignia jest niedorobiona -> lepsza mam w krzesle obrotowym przy biurku Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Petek
Bywalec



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 11:02, 24 Maj 2007    Temat postu:

Korbki nie ma, ale przy regulacji góra-dół fotel przesuwa się na prowadnicach trochę do przodu lub do tyłu. Nie jest najgorzej. W końcu ile razy ustawiamy fotel w zakresie góra-dół.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 11:16, 24 Maj 2007    Temat postu:

Ja wiem ze sie przesuwa ale nie da sie go ustawic np 3 cm wyzej, regulacja jest malo dokladna i fotel poprostu opada, a jezeli byloby np na jakiejs srubie to zwyczjnie podsuwalo by sie go do gory krecac np korbka i nie byloby problemow z ustawieniem nawet 1cm w jedna lub druga strone, a tak to Ci co są niższego wzrostu musza sobie wybrac sama góre lub srodek ustawienia bo inaczej raczej sie nie da :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Petek
Bywalec



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 11:17, 24 Maj 2007    Temat postu:

Ale i tak jest lepiej niz bylo w starszych sedanach, gdzie była regulacja pneumatyczna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Czw 11:43, 24 Maj 2007    Temat postu:

Ja też zauważyłem, że regulacja jest taka sobie. Jak ustawiłem fotel w mojej pozycji to opadł (kilka prób bezskutecznie). Ale ostatecznie i tak przy regulacji fotela kieruję się tym, by górny rant kierownicy nie zasłaniał mi wskaźników i bym głową nie wadził o sufit. Obniżyłem więc fotel i postulaty zostały spełnione, nie kombinuję więcej.

Acha - jak się obniży fotel to drastycznie spada ilość miejsca na nogi dla osób z tyłu - zauważyliście?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrres
Stary wyga



Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 12:59, 24 Maj 2007    Temat postu:

Acha - jak się obniży fotel to drastycznie spada ilość miejsca na nogi dla osób z tyłu - zauważyliście?
I oparcie wykazuje troche luzu w dolnym położeniu. Sad
Swoją drogą, obejrze sobi ten mechanizm.
Ja używam dwóch położeń: górnego w mieście: więcej widzę i dolnego (trasa),
żona tylko max. górnego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrres
Stary wyga



Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 19:16, 24 Maj 2007    Temat postu: regulacja pionowa fotela kierowcy

Petek napisał:
Na etapie wybierania samochodu w salonie widziałem, że w sedanach (chyba tych starszych) regulacja była pneumatyczna i niezbyt precyzyjna. W moim MCV jest natomiast ślimakowa i da się dowolnie ustawić fotel.


Aby przeciąć spekulacje nt. metody regulacji fotela w sedanach zajrzałem w mojej "Laurce" pod spód fotela i...
okazuje się, że mechanizm jest bardzo prosty:czworobok przegubowy, ze sprężynami ! znów skojarzenie z wersalką Smile Dzwignia pod fotelem zaś obsługuje wychwyt w formie kółka zębatego wyciętego z blachy. U mnie rzeczone kółko ma cztery zęby i można wybrać położenia: skrajnie dół, skrajne górne i dwa stany pośrednie.
Z konstrukcji mechanizmu wynika, że przy opuszczaniu siedziska w dół musi się przemieszczać do tyłu. Stąd jak najbardziej słuszna jest Erykowa uwaga o redukcji miejsca za fotelem kierowcy po opuszczeniu siedziska na maksa w dół Confused
BTW:
widzę że w nowszych modelach sprawę rozwiazano badziej elegancko...
Pozdrawiam:


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piotrres dnia Czw 22:32, 24 Maj 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RWw
Stały bywalec



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 20:42, 24 Maj 2007    Temat postu: Re: regulacja pionowa fotela kierowcy

Piotrres napisał:
widzę że w nowszych modelach sprawę rozwiazano badziej elegancko...

Nie zaglądałem pod fotel, ale w moim (rocznik 2007) regulacja jest skokowa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Przeglad prasy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin