![Forum DACIA LOGAN Strona Główna](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/logo_phpBB.gif) |
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 10:54, 21 Maj 2007 Temat postu: Trzy małe sedany |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrres
Stary wyga
Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 11:52, 21 Maj 2007 Temat postu: małe sedany |
|
|
Cześć,
Właśnie przeczytałem do śniadania ("po inteligencku" ) rzeczony tekst i zaskoczył mnie jego pozytywny wydźwięk. Cóż klimat wokół "Draculi" zaczyna się powoli zmieniać. Miałem tylko jedno zastrzeżenie: w tekście zostało napisane, że w Loganie 1.6 16V nie ma pionowej regulacji fotela Dziwne, bo w mojej "Laurce" z 2005 r. jest. Moze panowie redaktorzy nie mogli znaleźć wajchy pod fotelem Swoją drogą, to pomyślałem gdyby do testowanej wersji loganki dorzucić
poduszki boczne i ESP, składaną kanapę to i tak w relacji koszt/efekt byłaby nie do pobicia. Tyle, że nabywców byłoby jeszcze mniej bo relacja koszt/prestiż byłaby (to dla wielu ma znaczenie) mniej korzystna niż teraz. Do tego dochodzi kwestia drenażu portfela-wszak to autko budżetowe ( tj. dla budżetówki czyli np. mnie )
Ponadto myślę, że na razie tego (tj takich upgrade'ów) nie robią z premedytacją, bo za jakieś 2..2,5 roku będziemy mieli nową generację Daćki, więc takie modyfikacje istniejącego modelu się firmie nie kalkulują. A na razie "tym co jest" trzeba ludzi przekonać do marki. I jescze jednen istotny detal: groziłby odpływ potencjalnych nabywców tańszych"oryginalnych renówek"
-*-
A co do spalania: porównanie auta z silnikiem 1.3 czy 1.4 z 1.6 jest trochę nie fair, bo równie dobrze , możnaby przeliczyć zużycie paliwa na 1 cm^3 pojemności silnika (nie wiem jak tam jest ze stopniem spręzania, podejrzewam, że podobnie w wszystkich trzech ) i wtedy "daćka" wypada lepiej niż daewoo/chevrolet i bardzo podobnie do hondy.
-*-
Ta sama sztuczka (bezwzględna wartość zużycia paliwa na 100 km) została zastosowana przy porównaniu fabii 1.4 i logana
1.6 i panowie redaktorzy orzekli, ze logan jest "paliwożerny" w porównaniu z "fabiedą"
Dziś L=19.8 Kkm
Pozdrawiam:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gregosa
Stały bywalec
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Czw 8:14, 24 Maj 2007 Temat postu: Re: małe sedany |
|
|
Piotrres napisał: | Miałem tylko jedno zastrzeżenie: w tekście zostało napisane, że w Loganie 1.6 16V nie ma pionowej regulacji fotela Dziwne, bo w mojej "Laurce" z 2005 r. jest. Moze panowie redaktorzy nie mogli znaleźć wajchy pod fotelem ![Question](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_question.gif) |
Czy ten fotel ma tylko trzy położenia w płaszczyźnie góra-dół (nisko - średnio - wysoko), czy jest to tylko moje błędne wrażenie, jakie odniosłem w salonie?
Gregosa
---------------
za 2-ce MCV dCi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Czw 9:17, 24 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Niby regulacja jest płynna ale jak się chce dać pośrednie ustawienia wysokości fotela to poprostu on opada :/ to też mnie troszke zdziwiło bo wg mnie powinno w całym zakresie normalnie się ustawiać, gdyby ustawianie zrobili na jakims zwykłym slimaku - a nie bodajze hydrauliczne to by nie bylo problemu. A tak to wg mnie jest to troszke niedorobione, no i uwazam ze fotel powinno sie dac jeszcze nizej ustawic , jak dla mnie jest tak 3 do 4 cm za wysoko. Da sie przyzwyczaic , ale wole jeździc nisko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Petek
Bywalec
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 10:29, 24 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Na etapie wybierania samochodu w salonie widziałem, że w sedanach (chyba tych starszych) regulacja była pneumatyczna i niezbyt precyzyjna. W moim MCV jest natomiast ślimakowa i da się dowolnie ustawić fotel.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Czw 10:43, 24 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
A to inne fotele sa w MCV? tego tez bym sie nie spodziewal coraz bardziej mnie zaskakuja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Petek
Bywalec
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 10:48, 24 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy inne. Być może w nowych sedanach jest tak jak w MCV. Raczej na pewno nie jest to rozwiązanie pneumatyczne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Czw 10:51, 24 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
No jezeli bedzie sie krecic np korbka to juz jest spoko, bo w starszych dzwignia jest niedorobiona -> lepsza mam w krzesle obrotowym przy biurku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Petek
Bywalec
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 11:02, 24 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Korbki nie ma, ale przy regulacji góra-dół fotel przesuwa się na prowadnicach trochę do przodu lub do tyłu. Nie jest najgorzej. W końcu ile razy ustawiamy fotel w zakresie góra-dół.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Czw 11:16, 24 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Ja wiem ze sie przesuwa ale nie da sie go ustawic np 3 cm wyzej, regulacja jest malo dokladna i fotel poprostu opada, a jezeli byloby np na jakiejs srubie to zwyczjnie podsuwalo by sie go do gory krecac np korbka i nie byloby problemow z ustawieniem nawet 1cm w jedna lub druga strone, a tak to Ci co są niższego wzrostu musza sobie wybrac sama góre lub srodek ustawienia bo inaczej raczej sie nie da :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Petek
Bywalec
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 11:17, 24 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Ale i tak jest lepiej niz bylo w starszych sedanach, gdzie była regulacja pneumatyczna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Czw 11:43, 24 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Ja też zauważyłem, że regulacja jest taka sobie. Jak ustawiłem fotel w mojej pozycji to opadł (kilka prób bezskutecznie). Ale ostatecznie i tak przy regulacji fotela kieruję się tym, by górny rant kierownicy nie zasłaniał mi wskaźników i bym głową nie wadził o sufit. Obniżyłem więc fotel i postulaty zostały spełnione, nie kombinuję więcej.
Acha - jak się obniży fotel to drastycznie spada ilość miejsca na nogi dla osób z tyłu - zauważyliście?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrres
Stary wyga
Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 12:59, 24 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Acha - jak się obniży fotel to drastycznie spada ilość miejsca na nogi dla osób z tyłu - zauważyliście?
I oparcie wykazuje troche luzu w dolnym położeniu.
Swoją drogą, obejrze sobi ten mechanizm.
Ja używam dwóch położeń: górnego w mieście: więcej widzę i dolnego (trasa),
żona tylko max. górnego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrres
Stary wyga
Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 19:16, 24 Maj 2007 Temat postu: regulacja pionowa fotela kierowcy |
|
|
Petek napisał: | Na etapie wybierania samochodu w salonie widziałem, że w sedanach (chyba tych starszych) regulacja była pneumatyczna i niezbyt precyzyjna. W moim MCV jest natomiast ślimakowa i da się dowolnie ustawić fotel. |
Aby przeciąć spekulacje nt. metody regulacji fotela w sedanach zajrzałem w mojej "Laurce" pod spód fotela i...
okazuje się, że mechanizm jest bardzo prosty:czworobok przegubowy, ze sprężynami ! znów skojarzenie z wersalką Dzwignia pod fotelem zaś obsługuje wychwyt w formie kółka zębatego wyciętego z blachy. U mnie rzeczone kółko ma cztery zęby i można wybrać położenia: skrajnie dół, skrajne górne i dwa stany pośrednie.
Z konstrukcji mechanizmu wynika, że przy opuszczaniu siedziska w dół musi się przemieszczać do tyłu. Stąd jak najbardziej słuszna jest Erykowa uwaga o redukcji miejsca za fotelem kierowcy po opuszczeniu siedziska na maksa w dół
BTW:
widzę że w nowszych modelach sprawę rozwiazano badziej elegancko...
Pozdrawiam:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piotrres dnia Czw 22:32, 24 Maj 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RWw
Stały bywalec
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 20:42, 24 Maj 2007 Temat postu: Re: regulacja pionowa fotela kierowcy |
|
|
Piotrres napisał: | widzę że w nowszych modelach sprawę rozwiazano badziej elegancko... |
Nie zaglądałem pod fotel, ale w moim (rocznik 2007) regulacja jest skokowa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|