|
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZeneC
Stały bywalec
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Celestynów
|
Wysłany: Nie 7:52, 17 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Oj beznadziejny, beznadziejny. Oprócz testu przeczytałem wszystkie komentarze do niego, ale w 90% są one w podobnym stylu - ot, w myśl przysłowia o wronach... . Jest jednak jeden wyjątek. Nie znam autora (Seth) ale pokazał klasę dżentelmana, więc warto przytoczyć jego opinię o owym teście i jego autorze.
Oto ta opinia.
"Ok, jak zwykle nie będę oceniał samochodu, tylko test, i mam nadzieję, że nikt nie będzie miał mi za złe szczerości.
Na początku - punkty na "+" za rozbudowanie testu, i kolejne, za poprawność tym razem gramatyczno-stylistyczno-logiczno-ortograficzną.
A teraz krytyka:
Test jest subiektywny - rozumiem, choć nie popieram, ale znęcanie się nad każdym możliwym szczegółem jest czymś w rodzaju porównań Autobilda pod tytułem "W hyundaiu szyby chodzą ciężko, a Golf prowadzi się świetnie w zakrętach" - czyli generalnie czepialstwo, które jeśli uskuteczniamy, to w każdym teście, a nie tylko w Loganie - bo to Logan?
Część "negatywna" testu jest po mojemu przekoloryzowana i przegięta (i nie chodzi mi o to, że powinieneś mówić, że to czy tamto jest super, tylko za dużo "tragedii", "ohydy" itp. )
Druga rzecz - ceniłem sobie Grzesiu Twoje teksty za styl, lekki, przyjemny, dowcipny. Tutaj niestety jest zrobione mocno na siłę i za dużo, dowcipy w wielu miejscach są ciężkie i zupełnie niepotrzebne - jakby to okroić o 60%, to czytałoby się lżej i nie miałoby się wrażenia, że autor ma za zadanie rozśmieszyć nas (co mu się z różnym skutkiem udaje), zamiast testować samochód. W pewnym momencie zaczyna to nużyć.
Na razie nic więcej nie wymyśliłem, fotki jak zwykle świetne
A, odnośnie patentów w Loganie typu nisko umieszczony przełącznik świateł i obsługa lusterek - w kompakcie klasy premium sprzed 15 lat (zgadnijcie którym ) jest bardzo podobnie - regulacja świateł jest na dole przy kolumnie kierownicy - łatwiej ją kolanem niż palcem złapać, a obsługa lusterek i przednich halogenów na tunelu środkowym, w taki sposób, że ręczny nieco przeszkadza przy obsłudze".
Tyle opinia Setha.
Właściwie to mnie nie dziwi to wyzłośliwianie i wyśmiewanie się nad wszystkim i ze wszystkiego człowieka, który jeszcze ostatnio miał problemy z "poprawnością gramatyczno-stylistyczno-logiczno-ortograficzną"
Może lepiej nic nie pisać. Jak powiedział kiedyś Mark Twain - czasami lepiej milczeć i uchodzić za głupka, niż odezwać się choćby jednym słowem i rozwiać wszelkie wątpliwości w tej sprawie.
_________________
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaS602
Gaduła
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 10:09, 17 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Jak na co dzien ktos jeździ starym polonezem to i minusem nowego samochodu okaze sie lekko dzialajacy pedal hamulca... Przypomnijcie sobie co gazety wypisywaly o meganie II jak sie pojawila na rynku. Po co sie nad tym rozczulac? Jak ktos ma uprzedzenia a samochod traktuje jak terapie kompleksow to tak bedzie i my tegi nie zmienimy. DDS10JAAD zawsze okaże sie lepszy
Pozdrawiam, Krzysiek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
laisar
Bywalec
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 1:18, 29 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: | [link widoczny dla zalogowanych] |
A mnie tekst się naprawdę podobał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gerrad
Stały bywalec
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 17:31, 01 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
W tym tygodniu pojawił się MCV w Automaniak Max, TVN Turbo, red.Maznas snuje wywody na temat ekonomiczności auta z silnikem DCI.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dr.Bunsen
Stały bywalec
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 17:31, 14 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
W sierpniowym numerze AUTOmoto na stronach 74-75 relacja z początku testu długodystansowego L MCV 1,5 dCi. Bardzo pozytywnie
Zacytuję podsumowanie:
"/.../ Do tej pory pokonaliśmy bez najmniejszych problemów ponad 11500 km. Kluczyki do Logana MCV rzadko wiszą w redakcji, bo auto po prostu zjednało sobie wszystkich testujących i znika z parkingu nie tylko wtedy, gdy trzeba przewieźć wyjątkowo duży bagaż."
Powiem tak - chyba wreszcie została przełamana zła fama >Daci<
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZeneC
Stały bywalec
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Celestynów
|
Wysłany: Nie 10:00, 22 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Ten artykuł czyta się dobrze, choć dla mnie kilka uwag ma charakter polemiczny, ale o tym później, bo można je pominąć, gdyż autor podał je w sposób kulturalny, bez złośliwości i taniego humoru wciskanego na siłę.
Sam tytuł jest ryzykownie mocny: "Jestem gwiazdą". Tak jakoby - wedle autora (Adam Szczepaniak) - rzekłaby o sobie Dacia Logfan MCV, gdyby mogła mówić.
Bardzo miło czyta się tezę podaną już w drugim akapicie, że ludzie są spragnieni sensownych samochodów za sensowne pieniądze...
Niechaj użytkownicy wersji sedanowych wybaczą autorowi stwierdzenie, że wersja MCV prezentuje się atrakcyjniej niż... pudełkowaty sedan.
Uwaga o niewygodnym dostępie do regulatora lusterek nie wydaje mi się słuszna - nie jest to w końcu element codziennego użytku, a raczej sporadycznego, o ile jest jeden kierowca. Z pokrętłami regulacji nawiewów mogę się zgodzić, choć ludzie powyżej 180 cm raczej szczególnie nie narzekają.
Święta racja, że Logana z silnikiem diesla 68 KM trzeba prowadzić z rozwagą, dokładnie planować każdy manwer wyprzedzania. Ale czy naprawdę trzeba też "często jeździć z pedałem gazu wciśniętym "do deski"?. Z tym to przesada. Jeżdżę dużo, wyprzedzam, czasami nawet bez zmiany biegu (na V) i nie mam potrzeby dramatycznego depnięcia do dechy, zresztą i tak to niewiele da.
A co się tyczy wyprzedzania, to częstym błedem wielu kierowców jest wyprzedazanie tuż zza zderzaka tylnego poprzednika. Przy małych mocach start jest kiepski, a cały manewr ryzykowny. Lepiej zostawić sobie więcej dystansu na rozpędzenie przed faktycznym wyprzedzeniem.
Toteż i podróż w siedem osób nie była żadnym wielkim wyzwaniem dla moich nerwów, jak sugeruje autor. A miałem takich wycieczek już kilkanaście.
Ciekawe jest to, że mój przebieg jest identyczny z przebiegiem egzemplarza testowego (te same modele) i mam to samo odczucie: czuć wyraźnie, że wraz z pokonanymi kilometrami silnik pracuje coraz lepiej i dynamika się poprawia. W minionym tygodniu wymieniłem olej na pełny syntetyk i jest pięknie. Przy jeździe spacerowej z prękością maks.70 - 80 km/h, bez przyspieszeń etc. spalanie waha się na poziomie 4,8 - 4,9 l/100 km. (z 2-3 osobową obsadą na pokładzie).
Logan MCV daje się wszechstronnie wykorzystać, to fakt - ale zdjęcie wersji osobowej załadowanej surowymi dechami aż po dach to przegięcie i chyba raczej fotomontaż, bo serce się kraje na ten widok...
Redakcyjny test będzie trwał przez 50 000 km.
Artykuł polecić warto zastanawiającym się nad zakupem MCV-ki, bo nas, dotychczasowych użytkowników, tylko utwierdza w słuszności podjętej decyzji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 10:05, 23 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
ZeneC napisał: | ...
Przy jeździe spacerowej z prękością maks.70 - 80 km/h, bez przyspieszeń etc. spalanie waha się na poziomie 4,8 - 4,9 l/100 km.
... |
Czy oby nie nie podali zbyt wysokiego spalania , wydaje mi się że jadąc sobie spokojnie w tym zakresie prędkości to wersją MCV zejdziemy poniżej 4l, a moze nawet i 3.5l na 100km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gregosa
Stały bywalec
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pon 15:49, 23 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Black Eryk napisał: | Czy oby nie nie podali zbyt wysokiego spalania , wydaje mi się że jadąc sobie spokojnie w tym zakresie prędkości to wersją MCV zejdziemy poniżej 4l, a moze nawet i 3.5l na 100km. |
Hmmm... Przy tej prędkości spalanie teoretycznie powinno wynosić ok. 4-4,5 l. 4.8-4.9 to tak przy 90-100...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gregosa
Stały bywalec
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pon 19:04, 23 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Według jednej z opinii:
[link widoczny dla zalogowanych]
minimalne spalanie MCV przy oszczędnej jeździe na długiej trasie to 3.5 l/100km. Będę sprawdzał ale aż nie chce mi się wierzyć w powyższy wynik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 8:27, 24 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Uważam że mimo iż MCV jest cięższy to i tak jadąc nim stałą prędkością np licznikowe 70km/h na zrównoważonym (tyle samo z górki co pod górke) odcinku załóżmy 10km to spalimy na 100% nie więcej niż 0.3 litra.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dr.Bunsen
Stały bywalec
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 9:49, 24 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
ZeneC napisał: | CUT
Ciekawe jest to, że mój przebieg jest identyczny z przebiegiem egzemplarza testowego (te same modele) i mam to samo odczucie:
CUT
Przy jezdzie spacerowej z prękoscia maks.70 - 80 km/h, bez przyspieszeń etc. spalanie waha się na poziomie 4,8 - 4,9 l/100 km. CUT |
No i fajnie - takie jest spalanie u *ZeneC'a* - wiec firmowe dane tym samym zdaja sie znajdowac potwierdzenie mozliwosci ich realnego osiagniecia
A srednia rzędu 3,5-4 l/100 wydaje mi sie nierealna w tzw. "normalnej" jezdzie, nieukierunkowanej na maksimum oszczednosci...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gerrad
Stały bywalec
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 11:40, 29 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Nowy opis MCV w autocentrum [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Nie 21:52, 29 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
19 s do setki? Chyba przy podwójnym wysprzęglaniu jak w Jelczu PR 110!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gregosa
Stały bywalec
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pon 8:29, 30 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
El Logano napisał: | 19 s do setki? Chyba przy podwójnym wysprzęglaniu jak w Jelczu PR 110!! |
Czechom wyszło 17s...
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrres
Stary wyga
Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 10:50, 30 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Tak żartem, może ktoś przetłumaczy ? :lol", bo znajomy sinolog wyemigrował:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|