|
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kratylos
Młodszy administrator
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Czw 13:47, 13 Wrz 2007 Temat postu: Dacia marka w pełnej ekspansji |
|
|
Prezentujemy najnowszy raport dotyczący marki Dacia – spółki zależnej od Renault, która święci triumfy na całym świecie i wciąż poszerza swą ofertę, o czym na bieżąco Was informujemy.
- W pierwszym półroczu 2007 Dacia sprzedała 110 000 samochodów w 47 krajach (wzrost o 8%) i nadal kontynuuje swoją międzynarodową ekspansję. 54% sprzedaży jest realizowane poza Rumunią.
- Dacia proponuje oryginalną gamę poszerzoną o modele Logan MCV i Logan Van, cieszącą się coraz większym sukcesem na dojrzałych rynkach Europy Zachodniej. Spełnia ona również doskonale potrzeby rynków w regionie Euromed, gdzie klienci szukają nowoczesnych, solidnych i niezawodnych samochodów.
- W 2007 roku dwa zakłady produkujące samochody marki (zakład w Pitesti – Rumunia i w Casablance – Maroko) zwiększyły swoje moce produkcyjne, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu.
Stale rosnące wyniki sprzedaży
Dacia stale zwiększa sprzedaż dzięki rosnącej popularności Logana i poszerzeniu gamy w 2007 r. o modele Logan MCV i Logan Van. Na koniec czerwca Logan stanowił 60% sprzedaży Dacii (74.928 samochodów na 47 rynkach), Logan MCV 35% (32.943 - 29 krajów), a Logan Van 5% (3.849 – Rumunia i Bułgaria).
Największy wzrost sprzedaży odnotowano w Europie Zachodniej, gdzie sprzedano 32.889 samochodów (+63,3%). We Francji Dacia ma 1,38% udziału w rynku samochodów osobowych, dzięki 15.000 sprzedanych samochodów (+30,8%) i zajmuje 13. miejsce na rynku (na koniec 2006 r. była na 16. miejscu). W Niemczech, gdzie doskonale sprzedają się kombi, sprzedaż Dacii trzykrotnie wzrosła w stosunku do pierwszego półrocza 2006 roku dzięki wprowadzeniu na początku lutego 2007 modelu Logan MCV – wersja kombi Logana stanowi 75% z 8319 samochodów sprzedanych w pierwszym półroczu 2007.
Logan sedan
Na rynkach Europy Wschodniej, w Turcji i w Maghrebie, gdzie szczególnie popularne są samochody o nadwoziu trójbryłowym, dużą popularnością wśród klientów cieszy się Logan sedan, podczas gdy Logan MCV jest przeznaczony dla klientów poszukujących przestronnego i uniwersalnego samochodu. Sprzedaż Logana w pierwszym półroczu w tych krajach wyniosła 72.257 sztuk, co daje wzrost o 4,8%. Logan jest nadal najlepiej sprzedającym się samochodem w Maroku (6268 sztuk). W Algierii sprzedaż Logana wzrosła o 35,6% w stosunku do pierwszego półrocza 2006 do poziomu 5.563 pojazdów.
W Rumunii od września 2004 sprzedano 250.000 Loganów (3 wersji nadwozia). Logan sedan (39.165 sztuk) zajmuje miejsce lidera, a Logan MCV jest drugi na rynku samochodów osobowych (8.476 sztuk). Wprowadzona pod koniec stycznia wersja dostawcza Logan Van już w pierwszym miesiącu uplasowała się na czele rankingu sprzedaży w segmencie furgonetek w Rumunii – od lutego do końca czerwca 2007 roku wydano 3.671 sztuk tego modelu. Logan Van ma ponad 50% udziału w segmencie furgonetek w Rumunii. W Azji i Afryce Dacia sprzedała 1.559 samochodów, co daje wzrost o 37%.
Logan MCV
Wersja kombi - Logan MCV – wprowadzona w Rumunii i Bułgarii w październiku 2006 r., a od stycznia 2007 również na innych rynkach europejskich, niektórych krajach Maghrebu i w Turcji spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem. W Europie Zachodniej jej sprzedaż przewyższa sprzedaż Logana. Podobnie jak w przypadku sedana klienci wybierają przeważnie najlepiej wyposażone wersje: stanowią one ponad 75% w Europie Zachodniej i 63% w Europie Środkowej. Dużym wzięciem cieszy się wersja 7-miejscowa, dobrze odpowiadająca potrzebom rodzin. Stanowi 35% sprzedaży w Europie Zachodniej.
We Francji popularne są wersje z silnikiem wysokoprężnym (70% sprzedaży). W tym miesiącu oferta silników wysokoprężnych wzbogaciła się o jednostkę 1,5 dCi 85 KM wprowadzoną we Francji i Rumunii. Stopniowo pojawi się ona również na innych rynkach. Ten nowy, bardzo oczekiwany silnik, doskonale dostosowany do parametrów Logana MCV z pewnością przyczyni się do zwiększenia sukcesu tego modelu w drugim półroczu. Oferta Dacii w Rumunii wzbogaciła się również w maju o wersję LPG (zasilaną benzyną lub gazem), bardzo istotną z punktu widzenia ochrony środowiska.
Dacia zdobywa nowych klientów
Na wszystkich rynkach klientów przyciągają podstawowe atuty gamy Logan – prostota, nowoczesność i solidność - jak również nie mający sobie równych stosunek ceny do wyposażenia. Tradycyjnie są to nabywcy samochodów używanych, a Logan dał im po raz pierwszy możliwość kupna nowego samochodu. Mogą nabyć przestronny, wygodny samochód po przystępnej cenie, o równie atrakcyjnych kosztach eksploatacji.
W Europie Zachodniej Logana kupują głównie mężczyźni, których średnia wieku wynosi 52 lata. Logan MCV zdobył nieco młodszą klientelę, w wieku 45 lat, posiadającą rodziny. Tendencja ta jest jeszcze wyraźniejsza w przypadku wersji 7-miejscowej Logana MCV.
Zwiększenie mocy produkcyjnych zakładów w celu zaspokojenia potrzeb rosnącej sprzedaży marki
W ciągu pierwszego półrocza wyprodukowano 114.443 samochody w zakładach Dacii w Pitesti, w Rumunii i 6.737 sztuk w zakładach Somaca w Maroku.
Zakłady produkcyjne Dacii Logan dostosowują się do rosnącego zapotrzebowania na wszystkich rynkach. Rumuńskie zakłady, które wyprodukowały od 2004 r. niemal 500.000 Loganów, zwiększą swoje moce produkcyjne z 235.000 do 350.000 samochodów rocznie w 2008 r. Podjęte inwestycje o wartości 100 mln euro mają na celu zwiększenie wydajności tłoczni, budowę nowej lakierni oraz rozbudowę blacharni i montowni. Obecnie z taśmy produkcyjnej zjeżdża codziennie 930 Loganów (wersji Logan sedan, Logan MCV i Logan Van). Aby zaspokoić duże zapotrzebowanie wydajność będzie stopniowo zwiększana do 1.000 samochodów dziennie na koniec roku.
W 2007 r. zakłady Somaca (Maroko), które od 2005 r. produkowały wyłącznie na krajowy rynek, rozpoczęły eksport Loganów do Francji i Hiszpanii. W 2007 r. ponad 5.000 Loganów zostanie wysłanych na rynki europejskie. Dzienna produkcja Loganów została zwiększona z 54 do 120 samochodów dziennie. Zatrudniono 300 osób w celu rozpoczęcia produkcji na drugą zmianę.
Obiecujące perspektywy
W drugim półroczu na rynkach Europy i regionu Euromed powinien nastąpić dalszy wzrost sprzedaży w związku z wprowadzeniem Logana MCV. Na początku 2008 r. gama Logana w Rumunii wzbogaci się o pick-up opracowany na płycie podłogowej Logana. Nowy model spełni zarazem potrzeby firm – drobnego rzemiosła i handlu – jak i klientów indywidualnych. Wierny filozofii Dacii Logan, zapewni bardzo konkurencyjny stosunek ceny do wyposażenia.
Równolegle zwiększa się sprzedaż Logana pod marką Renault: w pierwszym półroczu 2007 wzrosła ona o 75% (47.281 sztuk). W Rosji Logan jest najlepiej sprzedającym się zagranicznym samochodem – w ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. sprzedano ponad 31.031 Loganów (+47% w stosunku do analogicznego okresu w 2006 r.), na rynku zwyżkującym o 28,8%. Zakłady w Moskwie (Avtoframos) dwukrotnie zwiększą swoje moce produkcyjne do 160.000 sztuk rocznie w 2009 r, aby spełnić rosnący popyt i rozpocząć produkcję nowego modelu. Od wiosny 2007 Renault Logan został wprowadzony do sprzedaży w czterech kolejnych krajach : Iranie, Indiach, Argentynie i Brazylii. Pierwsze wyniki są bardzo obiecujące. Na każdym z tych rynków Logan spełnia określone potrzeby lokalnej klienteli. W Indiach, koncern Renault we współpracy z firmą Mahindra, wprowadził pierwszego Logana z kierownicą po prawej stronie. W Brazylii Logan jest dostępny z silnikiem flex-fluel.
Źródło: Renault Polska
ps az mnei korcilo aby to opublikowac pod tym tyltulem na forum bmw ale sie powstrzymalem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aaryt
Bywalec
Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rennes, BZH
|
Wysłany: Czw 17:08, 13 Wrz 2007 Temat postu: Re: Dacia marka w pełnej ekspansji |
|
|
Dajcie sobie juz spokoj z tym forum BMW. Po prostu zignorowac, a szaszor jaki sie pojawil zapomniec jak najszybciej.
Kratylos napisał: | W Europie Zachodniej Logana kupują głównie mężczyźni, których średnia wieku wynosi 52 lata. |
To ja im te srednia niezle zanizam, hehe. Pewnie mnie odsiali jako bledy pomiarowe...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo78
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: woj. Ślaskie
|
Wysłany: Czw 17:48, 13 Wrz 2007 Temat postu: Re: Dacia marka w pełnej ekspansji |
|
|
aaryt napisał: | Dajcie sobie juz spokoj z tym forum BMW. Po prostu zignorowac, a szaszor jaki sie pojawil zapomniec jak najszybciej.
Kratylos napisał: | W Europie Zachodniej Logana kupują głównie mężczyźni, których średnia wieku wynosi 52 lata. |
To ja im te srednia niezle zanizam, hehe. Pewnie mnie odsiali jako bledy pomiarowe... |
he he ja też
Jak widać marka Dacia (a dzięki niej cała "groupe Renault" ) idzie jak burza. A przy okazji, jak lukniecie na sronkę daciagroup.com, to widać, że Polska jest... chyba na 10 dobrym miejscu jeżeli chodzi o sprzedaż Logana na świecie.
E REALA, Si E A TA!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
majkHELL
Bywalec
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Silesia - Katowice
|
Wysłany: Czw 18:05, 13 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: | To ja im te srednia niezle zanizam, hehe. Pewnie mnie odsiali jako bledy pomiarowe... |
To może zróbmy małe badanie sredniej forumowej, i tak ja oczekujący na zamówionego MCV lat 35.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|