|
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
laisar
Bywalec
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 2:01, 27 Cze 2007 Temat postu: I NASTĘPNY... |
|
|
...zadowolony właściciel kolejnej MCV-ki - wita wszystkich (:
Forum co prawda czytam gdzieś od końca lutego - kiedy tylko się dowiedziałem, że wkrótce pojawi się w sprzedaży w naszym kraju pewien interesujący "vehicul" - ale z pisaniem zdecydowałem się zaczekać aż do odbioru nowego auta.
I właśnie ta wiekopomna chwila nastąpiła w ostatni piątek - po różnych perturbacjach (które pewnie jeszcze kiedyś opiszę), nowiutka Dacia Logan MCV wyjechała z salonu Renault Warszawa Aleje Jerozolimskie: 5-osobowa wersja 1.6v8 Laureate z kompletem poduszek i klimatyzacją, kolor szary platynowy (czyli srebrny metalik).
Za nami już pierwsze 1000 km - najpierw 50 po mieście (w tym wyprawa z piątku na sobotę na porodówkę [: ), a potem trasa Warszawa-Gorzów Wlkp. i z powrotem.
Mój raport z pierwszych wrażeń raczej nie będzie zbyt odkrywczy - ogólnie "wózek" jeździ bardzo fajnie:
- spalanie: przyzwoite - komputer podał średnią 7.1, a z obliczeń metodą "baku do pełna" wyszło niewiele (+0.4) więcej;
- elastyczność: bardzo dobra na wyższych biegach i może jedynie "jedynka" trochę przykrótka, ale z drugiej strony to trochę kwestia przyzwyczajenia;
- zawieszenie: chwalą prawie wszyscy, więc i ja się dołączę - mięciutko (ale bez przesady!) i cichutko;
- wyciszenie: żadnych uwag - w konstrukcji nic się nie odzywa (właściwie to nawet silnik), no a do 100km/h szumów powietrza i tak w zasadzie nie ma prawa być;
- widoczność: świetna - chwaliły zwłaszcza dzieci, a i cofanie wcale nie jest takie straszne (coś tam widać nawet patrząc normalnie przez tylne szyby, poza tym to i tak kwestia wyczucia nowego auta);
- komfort: spoko - pasażerowie zadowoleni, ja natomiast mam 187 cm wzrostu i co prawda fotel kierowcy jest jednak troszkę przymały (wyprofilowanie górnej części oparcia wypada mi akurat na łopatkach), a i zagłówek nie wysuwa się odpowiednio wysoko, ale ponad 8 godzin za kółkiem dało się przeżyć bezboleśnie;
- ergonomia: dobrze, ale z jednym minusem - sterowanie wentylacją jest niewygodne (za to bocznymi lusterkami i szybami bardzo fajne);
- pakowność: SUPER - klamory dwojga dzieci na ponad dwa tygodnie (w tym rowerek), wielki bagaż babci, do tego spore zakupy spożywcze... i wszystko z dużym zapasem zmieściło się pod roletę bagażnika.
Poważniejszych wad jak na razie nie stwierdzono, a część istniejących drobiazgów wygląda na możliwe do poprawienia (a nawet wręcz czekających na nowszą wersję samochodu - w końcu coś trzeba pokazać że się poprawiło):
- podświetlenie komputera: przyciemnia się po włączeniu świateł - pomysł może ideowo słuszny, żeby jaskrawa poświata nie raziła w nocy, ale nie uwzględnił faktu możliwości jeżdżenia na światłach w dzień; ekran co prawda pozostaje czytelny, ale podświetlony byłby jeszcze lepszy; jest szansa, że może to być dość proste do zmiany - zależy jak wszystko jest popodłączane;
- wskazanie pozostałego zasięgu: muszę to jeszcze sprawdzić, ale na razie wyglądało na to, że przestaje być obliczane kiedy spadnie poniżej pewnej wartości (u mnie było to ok. 80 km) - a przecież wtedy dopiero zaczyna się to robić istotnym parametrem!; poprawka oprogramowania chyba powinna rozwiązać problem, chyba że podobnie jak przy podświetlaniu winna jest jakaś "ideja" (;
- brak wskazania spalania chwilowego: nie rozumiem, czemu zostało to zlikwidowane - jak ktoś nie chce, to przecież może po prostu nie używać; zmiana jest chyba neutralna kosztowo, a wskazanie jest dość przydatne, będąc swego rodzaju ergonometrem;
- brak filtra wentylacji: wygląda na to, że jest na niego miejsce, możliwe są też samodzielne przeróbki;
- regulacja wysokości mocowania pasów z przodu: na razie nic się nie dzieje, ale wygląda bardzo delikatnie i krucho - mam nadzieje, że to tylko wrażenie;
- pas środkowego pasażera kanapy: nie jest dla mnie żadną pociechą fakt, że identyczne rozwiązanie jest w Renault Scenic, ani że wiem skąd się ono wzięło - pomysł (zwłaszcza w wersji 7-osobowej) jest po prostu do bani; niestety, raczej trzeba czekać na zmianę konstrukcji, ale obawiam się, że w tym przypadku może do niej w ogóle nie dojść (a wydaje mi się, że mocowanie do podłogi bagażnika powinno być neutralne kosztowo);
- sterowanie wentylacją: należałoby je zdecydowanie przenieść wyżej, np. nawet zamienić miejscami z przyciskami szyb/zamka/świateł awaryjnych; poprawka - jak z pasem powyżej, chociaż szanse są chyba większe (koszt nie wydaje się wielki, a ergonomia znacząco by zyskała);
- koło zapasowe w koszu na zewnątrz pod bagażnikiem: szkoda się rozwodzić - zły pomysł i tyle, co gorsza chyba bez większych szans na poprawę;
- brak możliwości demontażu części kanapy: co prawda to się kwalifikuje raczej jako życzenie na przyszłość, ale po prostu zniesmaczył mnie powód, dla którego jest to niemożliwe już teraz - otóż mocowania są niedostępne, bo są schowane przez _zaszycie_ tapicerki; nie jest za to wykluczone, że można by odkręcić całą kanapę, ale muszę to jeszcze dokładnie zbadać; ideałem byłby oczywiście system podobny do Skody Roomstera, ale to już raczej droga impreza.
Ten ostatni punkt prowadzi mnie do krótkiego podsumowania: w sumie autko jest naprawdę bardzo fajne i widać w nim także potencjał na przyszłość - jak na razie całej rodzinie się bardzo podoba i oby tak dalej.
Na koniec porównanie z poprzednim samochodem, 6-letnim Suzuki WagonR+ (znanym też jako Opel Agila):
- jeśli chodzi o jakość wykonania, to przesiadka nie jest żadnym szokiem - i to wcale nie dlatego, że stary "Wuzuki" był marnie zrobiony (mimo że to węgierski Japończyk), tylko Dacia jest po prostu taka przyzwoita;
- miejsca oczywiście jest sporo więcej, ale raczej zdecydowanie na długość (bagażnik! - 700 vs 240 L - chociaż i tak bardzo pakowne 240: osoby 2+2+kot z dużym wózkiem na 2 tygodnie zimą akurat się zmieściły) i trochę na szerokość (teraz zmieszczą się 3 foteliki dla dzieci), bo ociupinkę wyższy był mimo wszystko Wagonik, co jednak daje się odczuć tylko przy wsiadaniu - potem nad głową jest równie dużo miejsca;
- silnik 1.3 dawał małemu Suzuki większego kopa, ale nie był ani rewelacyjnie oszczędny (od 6.0 na trasie do 8.5 zimą w mieście przy krótkich dystansach i ciężkiej stopie), ani cichy (a dokładała się jeszcze aerodynamika cegły całej budy);
- i chyba tylko w jednej dziedzinie poprzednie auto wygrywa bezapelacyjnie: MCV-ka już się raczej nie zmieści na niepełnowartościowym miejscu parkingowym (razem z drzewem czy z donicą)... (;
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZeneC
Stały bywalec
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Celestynów
|
Wysłany: Śro 7:53, 27 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Witam serdecznie. Mam nadzieję, że gdzieś tam w stolicy spotkamy się, bo bywam tam niemal codziennie...
Do listy zalet MCV dodałbym od siebie jeszcze jedną - gradoodporna. Wczoraj w Otwocku dopadła mnie burza gradowa. Przez kilkadziesiąt sekund widoczność spadła poniżej 10 m, pioruny biły jak na pokazie sztucznych ogni, stanął ruch samochodów. Trafiło mnie na otwartej przestrzeni, zresztą i dobrze, bo przytulenie się do drzewa byłoby zbyt ryzykowne. Widząc ciężką pracę wycieraczek, pozwoliłem im poddać się w tej bitwie. Konstrukcyjnie wydają mi się trochę za słabe na takie okazje. Ze smutkiem pomyślałem o lakierze... No i okazało się już po wszystkim, że wytrzymał bez szwanku, a w porywach kostki gradu miały jakieś 2-3 cm. Hałas był tak wielki, że nie słyszałem silnika, ani nawet włączonej na full dmuchway - duży pudło daje mocną akustykę. I jak tu nie kochać Logana ( a mam w pamięci sromotną klęskę Lanosów po burzy gradowej gdzieś w Polsce sprzed dobrych kilku laty).
Laisar - jeśli dobrze policzyłem, to masz już kompletną obsadę do swojej MCV-ki. Gratulacje zatem podwójne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dmas
Bywalec
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Bielany
|
Wysłany: Śro 8:59, 27 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
witam ziomka, moje gratulacje.
milego uzytkowania i do zobaczenia w warszawskich korkach,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tasba
Bywalec
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 10:22, 27 Cze 2007 Temat postu: Re: I NASTĘPNY... |
|
|
laisar napisał: | ...zadowolony właściciel kolejnej MCV-ki - wita wszystkich (:
I właśnie ta wiekopomna chwila nastąpiła w ostatni piątek - po różnych perturbacjach (które pewnie jeszcze kiedyś opiszę), nowiutka Dacia Logan MCV wyjechała z salonu Renault Warszawa Aleje Jerozolimskie: 5-osobowa wersja 1.6v8 Laureate z kompletem poduszek i klimatyzacją, kolor szary platynowy (czyli srebrny metalik).
|
Napisz coś więcej o Renault Warszawa Aleje Jerozolimskie.
Wizytowałem ten salon w celu obejrzenia MCV i wykonania jazdy próbnej i nie mam dobrych wrażeń ze spotkania. Do jazdy próbnej nie doszło, sprzedawca niesłowny tzn. nie oddzwonił z nowym terminem jazdy próbnej i wogóle pomimo, że umawialiśmy się kilka dni wcześniej na oględziny i test, w trakcie spotkania wycofał się z obietnic pomimo, że samochód testowy był na placu gotowy do jazdy.
W "nagrodę" gestem pozwolił obejrzeć samochód stojący na zewnątrz - nie wiem może w ramach promocji czy jak? :O
Pzdr
Mirek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kristoff
Bywalec
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 13:48, 27 Cze 2007 Temat postu: Re: I NASTĘPNY... |
|
|
laisar napisał: | ...zadowolony właściciel kolejnej MCV-ki - wita wszystkich (:
I właśnie ta wiekopomna chwila nastąpiła w ostatni piątek - po różnych perturbacjach (które pewnie jeszcze kiedyś opiszę), nowiutka Dacia Logan MCV wyjechała z salonu Renault Warszawa Aleje Jerozolimskie: |
A czy kolega właśnie w ostatni piątek nie pomykał MCV-ką ul. Modlińską w kierunku Tarchomina? Bo ja jechałem jakiś czas pasem obok i zastanawiałem się, kto jedzie taką nówką nieśmiganą w kolorze identycznym jak mój. A kilkanaści minut później zaparkowałem obok MCV-ki grafitowej, wersja na 7 osób (z uchylnymi szybkami z tyłu), ale bagażnik zasłonięty roletą. Dziwne, bo dealer mówił, że siedmioosobowa wersja nie ma rolety. To cudo stało przy kościele na Myśliborksiej / Botewa. Przyznaje się ktoś ?
Krzysztof
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KOT
Bywalec
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GDAńSK
|
Wysłany: Śro 16:24, 27 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
także witam.
Piszesz: ergonomia: dobrze, ale z jednym minusem - sterowanie wentylacją jest niewygodne (za to bocznymi lusterkami i szybami bardzo fajne);
Jeśli chodzi o sterowanie wentylacją to właśnie dzisiaj zauważyłem że nie stanowi już to żadnych trudności wystaczyło kilka tysię cy kilometrów i ręce bez problemów trafiają tam gdzie mają .
Ale jeżeli chodzi o filtr wentylacji to jego brak to poważny mankament.
może znajdziesz jakiś sposób jak to usunąc.
napisz jak ci się uda coś z tym zrobić.
dobrej jazdy i miłych współużytkowników życze i zapraszam do Gdańska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
laisar
Bywalec
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 0:57, 28 Cze 2007 Temat postu: Re: I NASTĘPNY... |
|
|
@ ZeneC & dmas:
Dzięki (:
tasba napisał: | laisar napisał: | nowiutka Dacia Logan MCV wyjechała z salonu Renault Warszawa Aleje Jerozolimskie |
Napisz coś więcej o Renault Warszawa Aleje Jerozolimskie. |
To dopiero jak się doczekam zakończenia całej historii "odbiorowej" (;
Kristoff napisał: | A czy kolega właśnie w ostatni piątek nie pomykał MCV-ką ul. Modlińską w kierunku Tarchomina? |
W żadnym razie - śmigałem raczej w kierunku Ursusa.
Cytat: | wersja na 7 osób (z uchylnymi szybkami z tyłu), ale bagażnik zasłonięty roletą. Dziwne, bo dealer mówił, że siedmioosobowa wersja nie ma rolety. |
Można chyba dokupić. A na pewno można dostać w prezencie od dilera (;
KOT napisał: | Jeśli chodzi o sterowanie wentylacją [...] wystarczyło kilka tysięcy kilometrów i ręce bez problemów trafiają tam gdzie mają. |
Podobno do wszystkiego można się przyzwyczaić - ale lepiej żeby było na tyle dobrze, żeby nie trzeba było <:
A jak widać po zdjęciach w temacie "Nissan Aprio" w dziale "Na każdy temat" - da się.
Cytat: | Ale jeżeli chodzi o filtr wentylacji to jego brak to poważny mankament.
może znajdziesz jakiś sposób jak to usunąć.
napisz jak ci się uda coś z tym zrobić. |
Komuś się już udało, i to nawet więcej niż jedną metodą - polecam tematy "Jak zamontowac filtr przeciwpyłkowy??" i "jak zdjąć maskowicę nawiewu do kabiny?" w "Dziale ogólnym".
Tyle że wskazywałem co _producent_ mógłby/powinien poprawić.
Ja po prostu _jeszcze_ się do tego nie zabrałem (;
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tasba
Bywalec
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 9:47, 28 Cze 2007 Temat postu: Re: I NASTĘPNY... |
|
|
laisar napisał: | @ ZeneC & dmas:
tasba napisał: | laisar napisał: | nowiutka Dacia Logan MCV wyjechała z salonu Renault Warszawa Aleje Jerozolimskie |
Napisz coś więcej o Renault Warszawa Aleje Jerozolimskie. |
To dopiero jak się doczekam zakończenia całej historii "odbiorowej" (;
|
Przykra sprawa. Jednkaże czekam na opis historii. Mnie ten salon odepchnął. Musiałem wszystkie informacje wyciagać na siłę, a sprzedawca nie specjalnie wyrażał chęć współpracy. Podczas rozmowy częto nas zostawiał na pastwę losu.
Coś mi się wydaje, że salonem w którym ja będę kupować samochód będzie DACAR na Modlińskiej. Trochę daleko ode mnie, ale przynajmniej normalnie i bez łaski.
Pzdr
Mirek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gerrad
Stały bywalec
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:13, 28 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Ja mam z kolei złe doświadczenia z DECAREM. 0 negocjacji, robią łaskę że zyją - choć dotyczy to sprzedawcy DACII, gdy kupowałem kiedyś RENAULT obsługa była the best.
Co do DACII polecam Al. Jerozolimskie, sprzedawca Macej Majdax.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KOT
Bywalec
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GDAńSK
|
Wysłany: Czw 19:11, 28 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Zapraszam do Zdunka w Gdańsku Miło i profesjonalnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jacek
Nowicjusz
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:33, 28 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
albo Auto Zięba Katowice
po pierwszej jeździe próbnej byłem nie zdecydowany zaproponowano mi drugą bez zobowiązań. Zamówiłem dopiero za dwa tygodnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|