Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

dyskusja na forum bmw o naszych autach...
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 12, 13, 14  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Na każdy temat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konfucjusz
Nowicjusz



Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 11:54, 31 Sie 2007    Temat postu:

jak ktos ma luksusowe bmw to go nie boli ze ma zwyzke na ubezpieczeniu.
poprostu kolejna rzecz wkalkulowana w koszty posiadania porzadnego samochodu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kyokushin
Gość






PostWysłany: Pią 12:10, 31 Sie 2007    Temat postu:

Moc nie idzie w parze z pojemnością, w polsce OC jest od pojemności w wielu krajach jest normalnie - inaczej.

Camaro 2.8 ma 88 KM.
Audi 2.6 ma 150 KM.
Honda 1.6 ma 160 KM.
Carina 2.0 '94 ma 200 KM
Punto 1.4T ma 140 KM.

Osiągi to również nie pojemność ale stosunek masy do mocy.
Dlatego honda 160 KM ma 1.6 bo jej mała pojemność wystarczy - nie potrzebuje dużego Nm. Audi waży więcej i mimo że ma tyle samo w zasadzie mocy to musi mieć litr pojemności więcej z której to wyniknie więcej Nm żeby je uciągnąć.

Spalanie to również nie pojemność ale masa.
Honda 1.6 160 konna spali tyle samo co a4 V6 2.6L.
Przyspieszenie nawet w hondzie lepsze - znowu masa.
Prędkość maksymalna i elastyczność w audi - większa pojemność inna charakterystyka, większy Nm.

Kwestia silnika i przeznaczenia.

Zwyżka na BMW jest nie w OC ale w AC i wynika z większej 'chodliwości wśród złodziei a nie z tego że BMW ma więcej wypadków Smile.

A jeżeli chodzi o OC - W Warszawie są inne stawki, w sochaczewie inne, w słupsku inne. Co region to inaczej.
Z Punto 1.1 płaciłem za OC 1200 PLN - miałem jakieś symboliczne zniżki.
Teraz płacę 800 - mam więcej zniżek i mieszkam w najdroższym regionie.
Mieszkałbym np w Sochaczewie płaciłbym pewnie z 650 pln.

Na AC składa się kradzieżowość i zniżki które się posiada + wartość auta - każdy ma inne.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Sob 17:55, 01 Wrz 2007    Temat postu:

Nie wchodzę w szczegóły anatomii człowieka, ale jestem przekonany, że na czterech kończynach też nie przekraczał tych 40 km/h.

Nie przytoczyłem w swej wypowiedzi malucha, bo to kawał innej historii, proszę więc o rzeczowość Smile

Czynnik ludzki jest PODSTAWOWĄ przyczyną wypadków i to nie tylko tych samochodowych Smile - człowiek nie jest więc taki wspaniały jak by się to mogło wydawać.

A ja wierzę osobom uczonym - to efektami ich pracy dziś jeździmy Smile

Maluchem 120km/h się raczej nie osiągnie, ale czas ludzkiej reakcji będzie taki sam i w maluchu i S-klasie, pozostałe czynniki są oczywiste jak bezpieczeństwo, trakcja itd. itp. Dlatego myślę, że nawet gdybym Bentleyem jeździł, to nie śmigał bym szybciej niż teraz Loganem.

Prawidłowość faktycznie jednak jest taka, że im ktoś młodszy tym mniej ma oleju w głowie na drodze (choć są wyjątki od każdej reguły).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Sob 19:38, 01 Wrz 2007    Temat postu:

W Radomiu podczas pokazów też zawinił człowiek, a nie maszyna i to człowiek o najwyższym stopniu wtajemniczenia - to jest właśnie ten brak różnicy, o której mówię - nie ważne czym się jedzie, nawet Kubica może taki błąd popełnić i to bez względu na to czy jedzie BMW, Mercedesem, Fiatem czy Dacia - skutki będą jednak mniej odczuwalne przy 50, 70, 90 km/h niż przy 120-140-150 km/h.

Wielkie współczucie dla rodzin ofiar wypadku. Tragedia na oczach tylu ludzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZeneC
Stały bywalec



Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Celestynów

PostWysłany: Sob 22:32, 01 Wrz 2007    Temat postu:

Kyokushin napisał:
Moc nie idzie w parze z pojemnością, w polsce OC jest od pojemności w wielu krajach jest normalnie - inaczej.

Camaro 2.8 ma 88 KM.
Audi 2.6 ma 150 KM.
Honda 1.6 ma 160 KM.
Carina 2.0 '94 ma 200 KM
Punto 1.4T ma 140 KM.
(...)

Zwyżka na BMW jest nie w OC ale w AC i wynika z większej 'chodliwości wśród złodziei a nie z tego że BMW ma więcej wypadków Smile.

A jeżeli chodzi o OC - W Warszawie są inne stawki, w sochaczewie inne, w słupsku inne. Co region to inaczej.

Na AC składa się kradzieżowość i zniżki które się posiada + wartość auta - każdy ma inne.


Ja mam na myśli samochody, których udział w rynku jest duży i bardzo duży, a ty o piszesz o pewnych wyjątkach, samochodach w wersji usportowionej. Cóż, każda reguła ma swoje wyjątki, ale wyjątki nie obalają zasady...
Weźmy pod uwagę kilka klas pojemności silników. Pierwszą niech stanowią te małe, o pojemności do, powiedzmy, 800 cm (maluch, cinqucento, seicento, matiz). Drugą rozważmy w przedziale 1000 - 1700 ccm (skoda felicja, opel corsa, hond civic, opel astra). Trzecią grupę niech reprezentuje samochody o pojemności 1800 - 2500 ccm (VW passat, Skoda Octavia, Honda Accord).
Kyokushin - teraz zadanie dla Ciebie: porównaj moce silników w tych samochodach a zobaczysz prawidłowość o której wspomniałem. Nawet mając na uwadze fakt, że bolid Roberta Kubicy z silnikiem 2,5 litra ma moc 700 KM wypada zauważyć, że nie obala on zasady dotyczącej większości samochodów.
Poprawiasz mnie, że zwyżka za BMW nie jest w oc, tylko w AC - i mylisz się sromotnie, drogi kolego. Jako człowiek z branży ubezpieczeniowej wiem o tej zwyżce od dawna, ale na wszelki wypadek przed napisaniem poprzedniego posta sprawdziłem u znajomej agentki PZU - i jest jak było - jest zwyżka w OC!
Zwyżka dla marki BMW w autocasco to rzecz oczywista w dzisiejszym czasie.
Zaś róznice stawek oc w regionach były, są i będą jeszcze jakiś czas, choć już powstają pewne pomysły, aby od tych rozwiązań odejść. Różnice te wynikają z natężenia ruchu na drogach danego regionu i liczby kolizji i wypoadków.
W wielu krajach jest inaczej, to fakt - ale czy lepiej? Pierwszą rzeczą, któłrą warto byłoby dostosować do poziomów unijnych to nasze pensje, a wtedy i ubezpieczenia nie byłyby tak drogie... Czego wszystkim życzę!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 8:49, 03 Wrz 2007    Temat postu:

W BMW to co jest fajne to RWD - sam mialem sierre i wiem co to za frajda Smile


Proponuje zamknąć temat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Pon 9:54, 03 Wrz 2007    Temat postu:

Tylny napęd daje masę frajdy, to prawda (w pewnych specyficznych warunkach, kiedy nie zagrażamy innym). Chociaż opanowanie nadsterowności jest łatwiejsze od opanowania podsterwoności.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konfucjusz
Nowicjusz



Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 12:15, 03 Wrz 2007    Temat postu:

El Logano napisał:
Tylny napęd daje masę frajdy, to prawda (w pewnych specyficznych warunkach, kiedy nie zagrażamy innym). Chociaż opanowanie nadsterowności jest łatwiejsze od opanowania podsterwoności.

a slyszeli Panowie o ASC lub DSC?
w bmw montowane kilkanascie lat Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sweeper
Bywalec



Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:41, 03 Wrz 2007    Temat postu:

ZeneC napisał:
Poprawiasz mnie, że zwyżka za BMW nie jest w oc, tylko w AC - i mylisz się sromotnie, drogi kolego. Jako człowiek z branży ubezpieczeniowej wiem o tej zwyżce od dawna, ale na wszelki wypadek przed napisaniem poprzedniego posta sprawdziłem u znajomej agentki PZU - i jest jak było - jest zwyżka w OC!

a ja dodatkowo potwierdzam - co kilka lat są generowane statystyki oparte o szkodowść w danej marce
na jej podstawie klasyfikuje się samochód do danej grupy

przykład ubezpiecznia w Allianze:

Renault Clio II z 2000 roku z silnikiem 2.0 w Bielsku-Białej (kod poczotowy 43-300), bez zniżek, płatność składki jednorazowa, kierowca to mężczyzna lat 37 - koszt OC: 685,37 zł

BMW 320i Touring Kat. E46 z 2000 roku z silnikiem 2.0 w Bielsku-Białej (kod poczotowy 43-300), bez zniżek, płatność składki jednorazowa, kierowca to mężczyzna lat 37 - koszt OC: 706,12 zł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KotSylwester
Bywalec



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Józefów/Warszawa

PostWysłany: Pon 20:39, 03 Wrz 2007    Temat postu:

Cholernie duża ta szkodowość aż 20zł więcej trzeba płacić rocznie - zwykle 50-60%... to statystycznie jedno bmw rocznie robi więcej szkód o 20zł niż wszystkie pozostałe razem wzięte... więc... Bo jaki procent wszystkich powodujących szkody to BMW?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sweeper
Bywalec



Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:00, 03 Wrz 2007    Temat postu:

KotSylwester napisał:
Bo jaki procent wszystkich powodujących szkody to BMW?

ehh nie rozumiesz...
to jest tylko przykład - u innych firm ubezpieczeniowych może być jeszcze gorzej
i nie można tego brać "statystycznie" ponieważ samochodów marki Renault ubezpieczanych w firmie Allianz jest zdecydowanie więcej niż BMW a ilość powodowanych wypadków może być podobna

ale żeby nie było to to samo OC przy parametrach jak wcześniej w Hestii kosztuje:
Clio - 952 zł
BMW 3 - 1383 zł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kyokushin
Gość






PostWysłany: Pon 21:05, 03 Wrz 2007    Temat postu:

Chłopaki nie ma co się o 20 pln kłucić Smile
Ja mam ubezpieczenie w link4 i nie mówili mi nic o żadnej zwyżce za markę, może nie powiedzieli, nie wiem, jak miałem E36 też nie mówili, miałem Punto też nie mówili.
Tak czy siak czy płaciłbym 683 czy 700 czy 800, w skali roku nie robi to różnicy. 20 PLN - jedno wyjście do MacDonalda - mogę sobie odmówić Wink

Apropos wyjątków - one nie obalają zasad! Wyjątki potwierdzają reguły Wink

Za E36 1.8 płaciłem jakoś 700 teraz za 2.8 płacą chyba koło 800. Jaki z tego morał? Lepiej kupić 2.8 i mieć 200KM niż 115KM Smile

Jeszcze raz do ElLogano - jakby różnica 50 - 100 rosła dla ludzi aż tak mocno nie były by realne loty na księżyc. Ani jakiekolwiek loty. Kubica by też nie dał rady jeździć.

Zgodzę się że ryzyko rośnie z prędkością i zgodzę się że i rośnie wykładniczo ale nie taki diabeł straszny jak go malują i nie ma co się wlec i sztucznych korków robić.
Są ograniczenia należy ich z niewielką tolerancją przestrzegać, nie są porobione dla jaj (choć w PL czasami owszem - ale to wyjątki od reguły etc. etc. nie wnikajmy).
Sens jest taki że jazda BMW 3 przy 200 będzie bezpieczniejsza niż corsą przy 150 i to w ogóle nie podlega dyskusji. Ograniczenie ludzkie i błędy człowieka swoją drogą a ograniczenia sprzętowe swoją.
W razie wypadku te 50 nic nie zmienia - i tu i tu dębówka.

W niemczech mają dobre autostrady, na tych na których nie ma ograniczeń ludzie bardzo szybko latają, często koło 250 i wypadków nie ma - dlaczego? Bo są warunki ku temu by latać szybko, tak samo jak pilot F16 nie lata między drzewami tylko też ma warunki ku temu.

W polsce jeżeli chodzi o wypadki - przede wszystkim winę ponoszą drogi oraz niestety mentalność polaków (zesraj sie a nie daj sie - silnikami 0.7 wyprzedzają na siłę, natomiast silnikami 3L jeżdża po 200 na wąskich drogach bo im sie wydaje że wszystko mogą i że mają 3L to złapali Pana boga za buty - owszem wariując się złabpie, na chulajnodze również, po obu stronach są wariaci i trzeba na nich uważać).
Wielkość silnika ani marka ma się nie wiele do tego ile gdzie jest wypadków.
Reasumując - jak ktoś jest normalny zwiększa swoje na przeżycie, a jak do tego ma mocny i szybki samochód - te szanse rosną, gdyż prawdopodobieństwo zaistnienia jego błędu jest mniejsze - lepsze auta sporo błędów wybaczają - szczególnie jeżeli chodzi o trakcję i hamowanie - ale ... wszystko zależy od tego czy jesteśmy wariatami czy nie.


Ostatnio zmieniony przez Kyokushin dnia Pon 21:15, 03 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Pon 21:09, 03 Wrz 2007    Temat postu:

Renault CLio II z silnikiem 2.0 powodują masę wypadków- to naturalne, są to bardzo szybkie maszyny Smile na torze objeżdżają Jaguary XK8 i prawie doganiają M3, a im szybciej się jeździ, tym więcej się powoduje wypadków.

Zgadzam się jednak co do opinii, że wyjątek potwierdza regułę Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KotSylwester
Bywalec



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Józefów/Warszawa

PostWysłany: Pon 21:10, 03 Wrz 2007    Temat postu:

Mi za 635csi 3.5l przez mBank wyszło 640zł...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sweeper
Bywalec



Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:14, 03 Wrz 2007    Temat postu:

KotSylwester napisał:
Mi za 635csi 3.5l przez mBank wyszło 640zł...

ale takie teksty sobie daruj - podaj parametry wejściowe które o tym decydują (ilość zniżek, wiek, okres posiadania prawka, miejscowość w kótrej samochód jest zarejstrowany etc.)

swoją drogą 635csi i 850csi to chyba jedyne słuszne samochody tej marki Wink

aby jednak była równowaga to w AXA ubezpiecznie tego samego Clio jest o 200 zł droższe niż BMW :]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sweeper dnia Pon 21:18, 03 Wrz 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Na każdy temat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 12, 13, 14  Następny
Strona 6 z 14

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin