|
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 8:32, 07 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Ja przy spokojnej jezdzie bez problemu schodze do 4.2l/100km w cyklu mieszanym, a gdybym tak walnął sobie trase bez terenów zabudowanych z ograniczeniem do 70 i bez korków to spokojnie mam ponizej 3l/100km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piekarz
Nowicjusz
Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:48, 07 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Przymierzam się do kupna logana mvc tylko niewiem jeszcze czy benzyna lub dci proszę o porade. Slyszalem że dci się szybko psują silniki proszę o pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swissman
Stały bywalec
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: od 25 lat CH, przedtem warszawa
|
Wysłany: Wto 12:17, 07 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
piekarz napisał: | Przymierzam się do kupna logana mvc tylko niewiem jeszcze czy benzyna lub dci proszę o porade. Slyszalem że dci się szybko psują silniki proszę o pomoc |
poczytaj sobie forum, jest tu gdzies dyskusja na temat benzynowych i diesli... ja tu nie slyszalem zeby sie komus popsul silnik dci ale moze czegos nie doczytalem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Wto 15:32, 07 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
To zależy, czego oczekujesz od auta. DCi w wersji 68KM jest jedną z najlepszych wersji diesli oferowanych przez renault. NIe słyszałem, by ktoś narzekał akurat na ten silnik. Wersja 86KM może już stwarzać problemy, bo jest bardziej wyżyłowana.
Jeśli często wyprzedasz auta osobowe, jeździsz szybko i akceptujesz średnie spalanie na poziomie 7-8L/100km, to polecam benzyniaki. Ja bym wybrał z benzynowych 1.6 8v - sprawdzony trwały silnik, który nie sprawia problemów i nie czyni z MCV zawalidrogi.
Jeśli wyprzedzasz głównie ciężarówki i autobusy oraz starasz się jeździć przepisowo - to polecam 1,5 DCi 68KM, odwdzięczy się niskim spalaniem, a w przedziale obrotów 2500-3000 ciągnie podobnie jak 1.4 3500-4000 lub 1.6 8v 3000-3500. Mój ojciec (ma MCV 1.6 16v) mówi, że dci w moim loganie jest cichszy od jego silnika przy prędkościach podróżnych. Nie wiem jak jest obiektywnie.
1.4 polecam dla spokojnych kierowców. Umiarkowane spalanie, ale tylko przy spokojnej jeździe, lepsze osiągi wymagają kręcenia silnika i momentalnie średnie spalanie wzrośnie.
1.6 16v może sprawiać problemy, jest głośniejszy od wersji ośmiozaworowej i troszkę od niej wolniejszy. Podawane większe średnie spalanie w silniku 8v niż w 16v ma więcej wspólnego z marketingiem niż rzeczywistością.
1.5 DCi to już troszkę wysilona jednostka jak na diesla o tej pojemności, nie polecam więc na dłuższą metę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gregosa
Stały bywalec
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Wto 15:57, 07 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
El Logano napisał: |
1.5 DCi to już troszkę wysilona jednostka jak na diesla o tej pojemności, nie polecam więc na dłuższą metę. |
Masz na myśli oczywiście wersję 86KM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fuzzy
Bywalec
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18:19, 07 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
To jeszcze zależy jak dużo będziesz nim jeździł i po jakich drogach - miasto, trasa.
Ja osobiście przymierzałem się do DCi (też słyszałem dużo dobrych opinii o tym silniku), lecz do benzyny przekonał mnie fakt stosunkowo długiego "dogrzewania" się diesla, a ponieważ często muszę robić dużo krótkich tras po mieście, więc, szczególnie zimą, bałem się, że go "zajeżdzę".
El Logano napisał: |
1.6 16v może sprawiać problemy, jest głośniejszy od wersji ośmiozaworowej i troszkę od niej wolniejszy. Podawane większe średnie spalanie w silniku 8v niż w 16v ma więcej wspólnego z marketingiem niż rzeczywistością.
|
Tu się zgodzę - ten silnik jest stosunkowo głośny. Co do spalania, to średnia wychodzi mi ok. 6,8 - 7,5 l/100 (nie jeżdżę gwałtownie, ale trasy które pokonuję wymagają częstego wyprzedzania). Mnie do tego silnika przekonały także dłuższe (przynajmniej tak wynika z instrukcji) przebiegi pomiędzy wymianami paska rozrządu, świec itp.
Nie jestem jednak znawcą w tych tematach - podałem ci moje odczucia jako "zwykłegto" użytkownika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Wto 19:10, 07 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Mówiąc o wysileniu dci chodziło mi oczywiście o wersję 86KM.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 7:20, 08 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
El Logano napisał: |
1.6 16v może sprawiać problemy, jest głośniejszy od wersji ośmiozaworowej i troszkę od niej wolniejszy. Podawane większe średnie spalanie w silniku 8v niż w 16v ma więcej wspólnego z marketingiem niż rzeczywistością.
. |
1.6 16v jest na pewno szybszy od 1.6 8v
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Śro 22:57, 08 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Dobrze Eryk zwróciłeś uwagę - zakręciłem się, więc prostuję:
1.6 16v może sprawiać problemy, jest głośniejszy od wersji ośmiozaworowej i troszkę od niej szybszy. Podawane większe średnie spalanie w silniku 8v niż w 16v ma więcej wspólnego z marketingiem niż rzeczywistością.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZeneC
Stały bywalec
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Celestynów
|
Wysłany: Nie 12:02, 12 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
El Logano napisał:
Cytat: | To zależy, czego oczekujesz od auta.
Jeśli często wyprzedasz auta osobowe, jeździsz szybko i akceptujesz średnie spalanie na poziomie 7-8L/100km, to polecam benzyniaki.
(...)
Jeśli wyprzedzasz głównie ciężarówki i autobusy oraz starasz się jeździć przepisowo - to polecam 1,5 DCi 68KM. |
Wybacz, El Logano ale serwujesz czysty teoretyzm, chyba zbyt głęboki i sztuczny.
Mieszkaniec dużego miasta - Warszawy, Gdańska lub Katowic - poczuje się Twoja propozycją tak trafiony, jak ta żaba z dowcipu o tym, kiedy lew poprosił, aby zwierzęta podzieliły się na 2 grupy: mądre na prawo, piękne na lewo. A żaba stoi na środku i mówi do osłupiałego lwa: - No przecież się nie rozerwę!
Kiedy ja stałem przed dylematem: diesel vs benzyniak brałem pod uwagę konkretnie:
1. Przewidywany przebieg roczny
2. Średnie spalanie
3. Stosunkowy udział tras miejskich do pozostałych.
Wybrałem diesla i dziś, dokładnie po 3 miesiącach i 16 tys. km na liczniku wiem, że to był bardzo dobry wybór.
Przede wszystkim istotne jest porzeznaczenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swissman
Stały bywalec
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: od 25 lat CH, przedtem warszawa
|
Wysłany: Śro 23:34, 05 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
wczoraj wrocilem z urlopu na mazurach do szwajcarii...
przy starcie na liczniku mialem 2850 km, po powrocie do domu 8750 km...
sporo jak na trzy tygodnie...
spalanie....
w niemczech, jak powszechnie wiadomo maja autostrady, wiec jechalem sobie tak srednio 120-140 km/h i spalanie mialem na poczatku ok. 5.5 litra na setke a potem juz mi doszlo do szesciu litrow i nie zeszlo w dol... nie patrzylem juz tak bardzo zeby jechac oszczednie tylko zeby dojechac w miare rozsadnym czasie bo mialem do przejechania ok. 1450 km...
acha.... i zatankowalem w droge do polski bp ultimate diesel...
w polsce tankowalem rozne badziewie w tanszych cenach zeby zobaczyc czy bedzie roznica... nie stwierdzilem zadnej ale nie jestem zadnym fachowcem...
na powrot do szwajcarii zatankowalem u shella ten zwykly diesel.... cena byla chyba 3.87 PLN za litr... palil mi na niemieckich autostradach najpierw ponad szesc litrow a pod koniec trasy ustabilizowalo sie na szesciu litrach i tak zostalo do dzisiaj.... dzisiaj rano w drodze do pracy zuzycie spadlo mi na ponizej pieciu litrow bo autostrada w remoncie i szybciej niz 80 nie pojedzie... w miescie (zurich) podskoczylo na ponad szesc ale tam troche korkow bylo...
w polsce na siodemce od olsztynka do warszawy palil mi ok. 5.5 litra ale jechalem tak jak wszyscy czyli ponad setke....
w prawie codziennych wyprawach do olsztyna palil mi roznie, raz ponizej pieciu litrow a w drodze powrotnej ponad, tak ok. 5.4 litra... widocznie z olsztynka do olsztyna jest z gorki...
to tyle na razie...
oprocz malej rysy przy tylnej szybie i rysie na srubie mocujacej ta szybe, powstalych przy zakladaniu folii nie stwierdzilem do tej pory zadnych usterek...
PS
obciazenie samochodu...
do polski jechalismy z zona i psem (trojka ok. 200 kg) oraz pelnym bagaznikiem... w bagazu mialem ok. 40 kg narzedzi.... z powrotem troche mniej gratow bo sporo zostawilem w chalupie na mazurach oraz rozdalem po rodzinie...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez swissman dnia Czw 15:40, 06 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gregosa
Stały bywalec
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Czw 15:23, 06 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Raport z mojej trasy wakacyjnej:
auto: logan MCV dCi
trasa: ~5000km (PL - Austria, Słowenia, Chorwacja, Czarnogóra, Bośnia i Hercegowina, Węgry, Słowacja - PL)
warunki: 4 osoby, bagażnik na full
Do Wiednia auto na dotarciu - w tym mieście dopiero stan licznika przekroczył 2,5 tys. km.
Jazda spokojna, ale płynna, przeważnie nie przekraczając dozwolonych prędkości o więcej niż 10% . Na autostradzie w Austrii 120-140km/h, w Chorwacji chwilowo do licznikowych 160km/h.
Paliwo: w PL bp ultimate, na Bałkanach tzw. euro diesel, czyli ten lepszy.
Średnie spalanie dzienne w PL, Czechach i Austrii (tu dojechałem na zatankowanej z naszym kraju bp ultimate) sięgało 4,7-4,9 l/100km. Na autostradzie wiadomo - po przekroczeniu 120km/h wynosiło 5,3-5,5l/100km.
Po zatankowaniu w Słowenii / Chorwacji zdarzył sie cud. Auto paliło średnio 0,5 l mniej {szok} przy tym samym stylu jazdy.
Na drogach krajowych i lokalnych po całym dniu jazdy w górskim terenie komputer pokazywał 3,9-4,0 l/100km.
W drodze powrotnej po zatankowaniu vervy na orlenie na pd Polski dojechałem do Gdańska ze wskazaniem 4,4 l /100km. Jechałem trasą nr 1 omijając łódź, nie zamulając, wyprzedzając maruderów, ale raczej utrzymując 100-110km/h. Była to niedziela i TIRy nie jeździły.
Teraz w mieście pali mi 5,8, ale korki w Gdańsku są rekordowe.
Wszystkie wartości średnie spalania wg komputera.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swissman
Stały bywalec
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: od 25 lat CH, przedtem warszawa
|
Wysłany: Czw 15:41, 06 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
gregosa - gratuluje wynikow... co ja do ciezkiej zle robie???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gregosa
Stały bywalec
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Czw 15:50, 06 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Chyba kluczowe znaczenie ma tu wspomniana przez mnie płynna jazda, hamowanie silnikiem gdzie się da, nie przyśpieszanie gdy i tak będziemy zaraz hamować i pod górkę.
Na trasie 80% jej długości prowadziłem ja, ale gdy za kółkiem siadał mój znajomy, to zauważyłem spalanie było wyższe o 0,3-0,4 l/100km. Ale dziewczyny narzekały, że on szarpie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gregosa
Stały bywalec
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Czw 15:58, 06 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
W Czarnogórze jechaliśmy drogą przez góry Durmitor (góry typu tatrzańskiego, droga wąska, kręta, częściowo szutrowa prowadząca przez przełęcz 1920m.n.p.m., czyli prawie jakby na Kasprowy Wierch wjechać . Odcinek 48 km zrobilismy w 3h i na nim średnie spalanie sięgnęło 8l/100km. Tego dnia skończyliśmy na Węgrzech po przejechaniu 600km i jadąc raczej średnimi drogami Bośni i Hercegowiny. Średnia z całego dnia jazdy wg komputera wyniosła 4,1 l/100km. Czyli, gdyby odjąć ten górski OS, to z pewnością wynik spadłby poniżej 4l. Ropa chorwacka (ale niby ulepszona) zatankowana na jakiejś podrzędnej stacji za Dubrownikiem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|