|
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tom
Nowicjusz
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:05, 16 Maj 2007 Temat postu: logan dci 85 |
|
|
Witam!
Od kilku tygodni ślędzę nie tylko logan fora.pl ale i francuskie i rumuńskie fora, a wszystko to w poszukiwaniu informacji na temat logana mcv z silnikiem dci 85, bo chyba taki jest przewidywany w następnej kolejności ( no chyba, że coś z lpg dadzą). Jestem ciekaw czy szanowni logan fora-wicze.pl coś wiedzą na ten temat?
Nota bene jeździłem wersją z silnikiem dci 70 i wydaje mi się cokolwiek słaba, zwłaszcza przy większym obciążeniu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kratylos
Młodszy administrator
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Czw 8:01, 17 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
o dci 85 slysze na dacia club juz od zeszlego roku...
na marginesie lpg juz jest...
moim zdaniem lepszym szczegolnie biorac pod uwage mcv rozwiazaniem byl by 1.9 dci tak 120koni...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rak
Bywalec
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław - Oleśnica
|
Wysłany: Czw 10:36, 17 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
LPG już jest ? masz więcej informacji na ten temat ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tasba
Bywalec
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 11:30, 17 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Kratylos napisał: | o dci 85 slysze na dacia club juz od zeszlego roku...
na marginesie lpg juz jest...
moim zdaniem lepszym szczegolnie biorac pod uwage mcv rozwiazaniem byl by 1.9 dci tak 120koni... |
80 KM to sobie mozna zrobić w profesjonalnej firmie tuningowej np. tutaj: [link widoczny dla zalogowanych] (nie jestem z nią powiązany)
Koszt wynosi 1500 zeta. Zyskuje się 15 KM i jakieś 35 Nm
Ja sprawdzałem dla clio. Są wnim dwa silniki 1.5dci
1) 65 KM
2) 82 KM
Nie wiem jakie są pomiędzy nimi różnice (pewnie tylko mapa zasilania paliwem w ECU)
Wiem tylko, że ten sam motor ma meganka, tylko że on ma 105 KM. Być może jest to jednostka 16V?
Pzdr
Mirek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gregosa
Stały bywalec
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Czw 22:26, 17 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Proponuję zmienić temat - dodajcie znak zapytania, czy słówko "kiedy". Może się czepiam, ale "logan dci 85" jest mylący i wprowadza zamieszanie jakimiś plotkami / przypuszczeniami na temat nieistniejącej wersji silnikowej MCV.
Pozdro,
Gregosa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szaruś
Nowicjusz
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 11:16, 19 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Ja siedzę na Węgrzech. Od dealera na Węrzech dostałem informację, że Logan dci 85 KM będzie na jesień.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrres
Stary wyga
Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 13:05, 24 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Kratylos napisał: | o dci 85 slysze na dacia club juz od zeszlego roku...
na marginesie lpg juz jest...
moim zdaniem lepszym szczegolnie biorac pod uwage mcv rozwiazaniem byl by 1.9 dci tak 120koni... |
...i 4x4 i kółka 17" jak w Steppe
Tylko, że wprowadzeie mocnego diesla na pewno spowodowałoby konieczność ingerencji w układ przeniesienia mocy: ciekawe jaki byłbymax. moment obrotowy takiego silniczka...uuh:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Czw 23:06, 24 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Moment obrotowy może wynosić 180-200 Nm, więcej raczej nie możliwe. Zbyt wyśrubowana by to była jednostka. Wiem, że 1.5 dci występuje w odmianie nawet 100KM, ale ile najwięcej z niego seryjnie momentu wyciśnięto, to nie wiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrres
Stary wyga
Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 23:36, 24 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
El Logano napisał: | Moment obrotowy może wynosić 180-200 Nm, więcej raczej nie możliwe. Zbyt wyśrubowana by to była jednostka. Wiem, że 1.5 dci występuje w odmianie nawet 100KM, ale ile najwięcej z niego seryjnie momentu wyciśnięto, to nie wiem. |
Ok. zrobiłem przymiarkę następującego rodzaju:
Jedn. nap. Scenica kolegi 1.9 Dci trzyma od ok 1700 obr /min. wzwyż stały moment obrotowy. Zakłając podobną jednostkę napędową (120 kM=89,5 kW )i przyjmując, że maks. moc jest osiągana przy ok. 4000 obr/min., obliczony moment obrotowy będzie w granicach 200...215 Nm. Sporo. Stąd moje gdybanie nt. nowego układu przeniesiebnia mocy. A to są ekstra pieniądze Ten co jest teraz (max. 160 Nm)poległby dość szybko (niekoniecznie wytrzymałość doraźna, a zmęczenie materiału)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gregosa
Stały bywalec
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pią 0:27, 25 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
hmmm...
Katalogowy moment obrotowy silników Renault 1.5dCi (100KM)to 200 Nm przy 2000 obr. /min.
1.9dCi 120KM to już 300 Nm przy 2000 obr. /min.
Moim zdaniem 200Nm nie będzie problemem dla obecnego układu przeniesienia napędu MCV-ki. 300Nm z całą pewnością i nie sądzę, żebyśmy kiedykolwiek ujrzeli logana z takim silnikiem.
Pozdrawiam,
Gregosa
----------
za 2-ce MCV dCi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrres
Stary wyga
Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 8:50, 25 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
no proszę jak sobie ładnie "licząc na palcach" oszacowalem
Pozdrawiam:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Nie 22:46, 27 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Ja uważam, że w Loganie sprawdził by się trwały, niewysilony, odprężony 1.9 dci (np 95KM~4000rpm 200Nm~2000 rpm). Taki silnik miałby prawie płaski przebieg momentu oraz mocy i byłby trwały, a i tak byłby szybszy od 1.5 dci.
Ostatnio złamałem poważnie prawo, przycisnąłem sobie na obwodnicy trójmiejskiej (pierwszy raz). Do 140km/h obecne 1.5 dci ciągnie bardzo chętnie. Przy 160km/h odpóściłem, bo od 150 km/h naprawdę już się męczył.
Skoro jednak do tych 140km/h 1.5 dci przyspiesza sprawnie, to po co go zmieniać - w Polsce i podobnych krajach, na które Logan został przecież zaprojektowany nie wolo jeździć szybciej niż 130 km/h. Mi jego dynamika zupełnie wystarcza, a jeżdżę teraz po dotarciu przeważnie do 2500 rpm, sporadycznie je przekraczam dla lepszego przyspieszenia.
W MCV z racji masy pewnie bym jeździł na podwyższonych obrotach zachowując podobną dynamikę (do 3000 rpm na codzień po dotarciu).
Kolejna sprawa, że moment obrotowy to tylko chwyt marketingowy. Jego waga jest przesadnie podkreślana. Mimo, że diesle uzyskują maksymalny moment obrotowy przy niskich obrotach, to i tak najlepsze przyspieszenie uzyskuje się w 3000-4000 rpm, kiedy jest wysoka moc, a niski moment.
Niech ktoś powie, że chcąc maksymalnie przyspieszyć do setki wahluje biegami utrzymując silnik między 1700 i 2200 rpm kiedy moment jest największy- nie - dopiero moc odzwierciedla prawdziwe przyspieszenie, w nowoczesnym wolnoobrotowym dieslu jest uzyskiwana przy ok 3500 - 4000 rpm (stare diesle 4500 - 5000 rpm).
Suma sumarum wyznaję zasadę: dieslem jeździ się dla oszczędności, benzyniakiem dla frajdy nie ma się tu co kusić nad żyłowaniem diesla. Pożyteczność takiego silnika polego na niskim spalaniu, a w wyciskaniu wysoklich osiągów nie czuje się on dobrze (trwałość). Takie rzeczy pozostawmy silnikom benzynowym (Np. 211 KM w w dziesięcioletniej imprezie z 2.0 silnika nie robi problemu w dziedzinie trwałość).
Pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szaruś
Nowicjusz
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 13:10, 08 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Szaruś napisał: | Ja siedzę na Węgrzech. Od dealera na Węrzech dostałem informację, że Logan dci 85 KM będzie na jesień. |
A w Austrii to już mają dCi 86 KM w cenniku (http://www.dacia-logan.at/download/Dacia_MCV.pdf), ale z notatką, że będzie dostępny "w bieżącym roku". Droższy od 68 KM o brutto 600 EUR.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ger
Nowicjusz
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: The Netherlands
|
Wysłany: Pon 11:22, 30 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Unfortunantly the 85 PK dCi Logan won't be revealed in The Netherlands, Dacia has confirmed to me. In Holland the tax-rate on diesel engines is quite high, so the market for a havier diesel is too small to be interesting to Dacia/Renault. As far as I understand here, it will come to Poland. Your lucky..!
[ Ger ]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel1
Bywalec
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ta straszna Warszawka :)
|
Wysłany: Czw 21:57, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
tasba napisał: | Kratylos napisał: | o dci 85 slysze na dacia club juz od zeszlego roku...
na marginesie lpg juz jest...
moim zdaniem lepszym szczegolnie biorac pod uwage mcv rozwiazaniem byl by 1.9 dci tak 120koni... |
80 KM to sobie mozna zrobić w profesjonalnej firmie tuningowej np. tutaj: [link widoczny dla zalogowanych] (nie jestem z nią powiązany)
Koszt wynosi 1500 zeta. Zyskuje się 15 KM i jakieś 35 Nm
Ja sprawdzałem dla clio. Są wnim dwa silniki 1.5dci
1) 65 KM
2) 82 KM
Nie wiem jakie są pomiędzy nimi różnice (pewnie tylko mapa zasilania paliwem w ECU)
Wiem tylko, że ten sam motor ma meganka, tylko że on ma 105 KM. Być może jest to jednostka 16V?
Pzdr
Mirek |
82KM ma inne wtryskiwacze , dodany intercooler i mapa
Pzd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|