|
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Pią 14:18, 03 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Wersja 68KM też ma intercooler, może tylko o mniejszej wydajności od bardziej wyżyłowanych wersji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paulus
Nowicjusz
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ząbki k. Warszawy
|
Wysłany: Śro 17:23, 08 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
W polskim cenniku Dacii MCV pojawiła się wersja dCi 85 KM. Jest droższa od wersji dCi 68 KM o 2300 PLN. CZY WARTO ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paulus
Nowicjusz
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ząbki k. Warszawy
|
Wysłany: Śro 17:58, 08 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swissman
Stały bywalec
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: od 25 lat CH, przedtem warszawa
|
Wysłany: Śro 20:38, 08 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
paulus napisał: | W polskim cenniku Dacii MCV pojawiła się wersja dCi 85 KM. Jest droższa od wersji dCi 68 KM o 2300 PLN. CZY WARTO ? |
za 1700 PLN mozna sobie zrobic chip tuning i tez bedzie te 85 KM uzyskane w identyczny sposob co rumuni zrobia w fabryce....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaS602
Gaduła
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:45, 08 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
swissman napisał: | paulus napisał: | W polskim cenniku Dacii MCV pojawiła się wersja dCi 85 KM. Jest droższa od wersji dCi 68 KM o 2300 PLN. CZY WARTO ? |
za 1700 PLN mozna sobie zrobic chip tuning i tez bedzie te 85 KM uzyskane w identyczny sposob co rumuni zrobia w fabryce.... |
Obie wersje nie roznia sie tylko oprogramowaniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swissman
Stały bywalec
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: od 25 lat CH, przedtem warszawa
|
Wysłany: Śro 21:30, 08 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
KaS602 napisał: | Obie wersje nie roznia sie tylko oprogramowaniem. |
mozesz podac wiecej szczegolow?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gregosa
Stały bywalec
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Śro 21:58, 08 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
swissman napisał: | paulus napisał: | W polskim cenniku Dacii MCV pojawiła się wersja dCi 85 KM. Jest droższa od wersji dCi 68 KM o 2300 PLN. CZY WARTO ? |
za 1700 PLN mozna sobie zrobic chip tuning i tez bedzie te 85 KM uzyskane w identyczny sposob co rumuni zrobia w fabryce.... |
To chyba nie takie proste...
Założenie chipa z konfiguracją na wzrost mocy o 15-20%, z tego co się orientuję, spowoduje np. przyrost dymienia o 100% i wzrost toksyczności spalin. Fabryczna wersja 1.5 86KM ma za to minimalnie mniejszą szkodliwość niż ta słabsza. Chciałbym się mylić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gregosa
Stały bywalec
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Śro 22:09, 08 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
paulus napisał: | W polskim cenniku Dacii MCV pojawiła się wersja dCi 85 KM. Jest droższa od wersji dCi 68 KM o 2300 PLN. CZY WARTO ? |
Jeśli lubisz jeździć dynamicznie (ostry start spod świateł) i godzisz się na niższą trwałość to warto. MCV dCi 68KM ma słaby start, ale elastyczność w przedziale 50-120 km/h (szybciej jeszcze nie jeździłem, bo go docieram) jest wystarczająca (porównywalna do typowego silnika benzynowego 1.6 90-100KM w aucie kompaktowym) lub niektórymi 1.8 w samochodzie klasy średniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaS602
Gaduła
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:32, 08 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
swissman napisał: | KaS602 napisał: | Obie wersje nie roznia sie tylko oprogramowaniem. |
mozesz podac wiecej szczegolow? |
oprocz innego oprogramowania (co oczywiste) jest inna glowica. Szczegolow technicznych nie znam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaS602
Gaduła
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:33, 08 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Gregosa napisał: |
Jeśli lubisz jeździć dynamicznie (ostry start spod świateł) |
To kup benzyniaka... ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Śro 22:54, 08 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Mi się obiło o uszy, że inne są przeguby, wałek rozrządu wzmocniony, wzmocniona turbina. I tak to niewiele daje, bo silnikowi nie wróżę długiego życia. Przyjemność z jazdy musi być spora - 200Nm to spora siła, pasująca jednak do silnika o większej pojemności niż do półtora - litrowca.
Uważam, że jak na 1.5 DCi te 160Nm to już jest dużo. Faktycznie tzw "elastyczność" podobna jak w większości silników benzynowych 1.6, a nawet w Zafirze 1.8 16v mi się przyspieszało na VI i V podobnie jak moim Loganem dci (68KM).
Zdecydowanie nie jestem fanem chip-tunningu. Koledzy już wspomnieli o kilku wadach: wzrost smrodliwości, dymienia, niszczycielski wpływ na turbinę i ogólnie niższa trwałość silnika. Zostało to potwierdzone przez fachowców w testach i badaniach naukowych. Nie wspomnę, że w 90% przypadków jak piszę na chipie, że podniesie moc o 30KM to faktycznie jest to 12KM.
Uważam, że silniki diesla nie są do wyścigów. W porównaniu z benzyniakami i tak nie mają szans. Diesle są do relaksującej, płynnej, oszczędnej jazdy i w tym się sprawdzają najlepiej. Dlatego nie chipuję swojego i cieszę się tym co mam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gregosa
Stały bywalec
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Śro 23:27, 08 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
El Logano napisał: | Diesle są do relaksującej, płynnej, oszczędnej jazdy i w tym się sprawdzają najlepiej. |
Heh, zrelaksowałem się dogłębnie, zwłaszcza, że docieram dCi I w wiele miejsc nie przybywam wcale dużo później
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|