|
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jan ostrzyca
Stały bywalec
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 10:27, 07 Lip 2007 Temat postu: Logan 1.5 dci 85 CENA BEZ SENSU |
|
|
Na polskiej stronie dacii znalazłem cennik modelu MCV 85 km. MCV 5 os. kosztuje 48.000 zł a 7 os. prawie 50.000. Przesadzili z cenami. Dacia traci głowny atut: cenę i zbliża się niebezpiecznie do aut pozycjonowanych wyżej na rynku. Różnica w cenie pomiędzy 1.6 mpi (87 km) a 1.5 dci (85 km) wynosi już ok. 7-10 tys. zł. Oznacza, że ZAKUP DIESLA ZWRÓCI SIĘ PO 90-120 TYS. KM PRZEBIEGU. W zależności od zmiany cen paliwa. Cenę 50 tys. łatwo powiększymy o koszt klimy, radia, metalica i poduszki. Ok 55 - 57 tys. za logana MCV to jednak lekka przesada...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gregosa
Stały bywalec
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Sob 13:20, 07 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Włączę się do dyskusji z własnymi obliczeniami:
Cena PB95 = 4.4 zł
Cena ON = 3.7 zł
Zużycie paliwa MCV dCi - 5.2l / 100km
Koszt przejechania 100km = 19.61 zł
Zużycie paliwa MCV 1.6 MPI - 7.6l / 100km
Koszt przejechania 100km = 33.44 zł
Jeżdżąc dCi oszczędzamy 13,83 zł na każde 100km.
Koszt zakupu 5os laurete dCi = 45700 zł
Koszt zakupu 5os laurete dCi = 41050 zł
Różnica w cenie = 4650zł
4650 / 13,83 = 336,2 cykli po 100km
336,2 x 100km = 33622km
Czyli koszt zakupu MCV dCi (względem wersji 1.6MPI 87KM) zwraca sie po ok. 34 tys km. Oczywiście bierzemy pod uwagę wyłącznie koszty paliwa i to na obecnym poziomie.
Względem wersji 1.6 16V zwraca się po niecałych 20 tys km.
Jeżeli wersja dCi 85 KM będzie kosztowała w granicach 48 tys. zł, to jej zakup względem 1.6 MPI powinien zwrócić się po 50 tys. km, a nie aż po 200 tys. jak sugeruje jan ostrzyca. Mimo to uważam, że cena MCV diesel 85KM rzeczywiście jest już nieco za wysoka - ten kombiak już przy debiucie powinien otrzymać tenże silnik przy utrzymaniu ceny na poziomie 46tys za wersję laurete.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jan ostrzyca
Stały bywalec
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 14:55, 07 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Wyliczenie Gregosa jest w miarę prawidowe ale dla wyłącznie wersji 1.5 dci 68 km i 1.4 mpi 75 km.
Dla wersji 1.5 dci i 1.6 mpi przebieg do zwrotu inwestycji oceniam mniej optymistycznie na ok. 50-55 tys. km.
Obecnie porównuję do 1.6 mpi 87 km wersję 1.5 dci 85 km. wg cen aut i paliw z lipca br.
UWAGA! Moje wyliczenia kosztów paliwa dacii logan MCV 1.5 dci 85 km oparłem na następujących danych:
1) koszt zakupu 1.5 dci (85 km) w wersji laureate 7 os. 50.000 zł (7 tys. zł drożej) w porównaniu do wersji 1.6 mpi (87 km) 43.000 zł- porównuję auta o zbliżonej mocy i tym samym wyposażeniu, źródło- cennik z: [link widoczny dla zalogowanych]
2) koszt paliwa Lublin 07.07 br,: bp 95 - 4.3 zł, ON - 3.8zł,
3) średnie spalanie logana 1.6 mpi (85 km) określone po 6 tys. km: 7 l/100 km,
4) średnie spalanie silnika 1.5 dci (85 km) w megane po 90 tys. km wg komputera: 6 l/100km-mój służbowy wózek:) (z braku takiej wersji logana za punkt odniesienia przyjąłem megankę o tej samej masie i mocy),
5) kalkulator kosztów na [link widoczny dla zalogowanych]
i oto wynik na 07.07 br.:
Koszt 100 km na benzynie 30.10 zł.
Koszt 100 km na oleju 22.80 zł.
Oszczędność na 100 km (olej) 7.3 zł.
Zwrot z inwestycji diesla po 95890.411 km
DOPIERO POTEM ZACZYNASZ ZARABIAĆ.
Biorąc pod uwagę ŚREDNIE ceny paliwa od stycznia do lipca br. mamy ok 4.1 zł za PB 95 i oK. 3.7 zł za ON, a więc:
Koszt 100 km na benzynie 28.70 zł.
Koszt 100 km na oleju 22.20 zł.
Oszczędność na 100 km (olej) 6.5 zł.
Zwrot z inwestycji diesla po: 107692.308 km
Biorąc pod uwagę ceny paliw Z LUTEGO br. PB 95 3.6zł, ON 3.7 zł mamy:
Koszt 100 km na benzynie 25.20 zł.
Koszt 100 km na oleju 22.20 zł.
Oszczędność na 100 km (olej) 3 zł.
Zwrot z inwestycji diesela po: 233333.333 km
Oczywiście wynik może się nieco zmienić w zależności od:
1) stylu jazdy 5-10 % w obie strony,
2) kosztów paliwa (raczej na niekorzyść diesla) bo ON trzyma cene a PB 95 wacha się od 3.6 zł do 4.4 zł (jesienią i zimą PB tanieje do poziomu ON),
3. używania auta: trasa lub miasto.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca dnia Sob 15:48, 07 Lip 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZeneC
Stały bywalec
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Celestynów
|
Wysłany: Sob 15:47, 07 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Z mojego, s u b i e k t y w n e g o punktu widzenia podana cena wygląda interesująco i gdybym dziś dokonywał zakupu, wszedłbym w to bez wahania. Mam 7 - osobową MCV 1.5 dCi Laureate. Wersja podstawowa kosztowała ok. 47 000, 00 zł. Z zamówionymi przeze mnie dodatkami prawie dobiła poziomu 55 000, 00 zł. M. in. radioodtwarzacz, zestaw głośnomówiący + klima + metalic + półka podsufitowa. Bardzo sobie cenię te dodatki, ale przede wszystkim dwa największe atuty MCV-ki to niskie spalanie i wielka przestrzeń. Jeżdżę głównie sam, więc czuję się po królewsku!
Odebrałem swój egzemplarz bodaj 9 maja i dziś, po blisko 2 miesiącach wykręciłem 10 000 km. Tankuję do pełna i do przodu. Raz w tygodniu sprawdzam bagnet, tak dla zasady, uzupełniam płyn spryskiwaczy i nic innego mnie nie martwi. No owszem, pamiętam o przeglądzie obecnym i następnych. Jeśli miałbym szansę za 2 do 4 tys. wybrać silnik mocniejszy, taki bym wybrał. Użytkuję Logana zawodowo na zasadach leasingu (48 miesięcy) i wychodzę z założęnia, że im więcej przejadę, tym tańszy jest dla mnie. A po 4 latach zobaczymy, pewnie następny nowy egzemplarz. Tak to wygląda u mnie. Ale jeżeli ktoś pokonuje 15-20 tys. km rocznie, to ma inną perspektywę i inną matematykę.
Każdy musi sobie sam odpowiedzieć na pytanie, czy mu się to opłaca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tasba
Bywalec
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 17:52, 07 Lip 2007 Temat postu: Re: Logan 1.5 dci 85 CENA BEZ SENSU |
|
|
jan ostrzyca napisał: | Na polskiej stronie dacii znalazłem cennik modelu MCV 85 km. MCV 5 os. kosztuje 48.000 zł a 7 os. prawie 50.000 |
W dodatku dostępny tylko w wersji Ambiance
Coś tu nie halo
3 paczki za inne obłożenie czasu otwarcia wtrysku, bo przecież w konstrukcji nic się zupełnie nie zmienia. Jajka sobie robią.
Pzdr
Mirek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gregosa
Stały bywalec
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Sob 18:25, 07 Lip 2007 Temat postu: Re: Logan 1.5 dci 85 CENA BEZ SENSU |
|
|
tasba napisał: | W dodatku dostępny tylko w wersji Ambiance
|
tylko w laurete
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mojo
Bywalec
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 18:35, 07 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Do tego auta potrzeba silnika 1.9 dci o mocy ca. 100-110 KM żeby mógł pociągnąć wszystko w miarę przyzwoicie razem z ładunkiem. A nie silnika od motoroweru:((
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 9:03, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
mojo napisał: | Do tego auta potrzeba silnika 1.9 dci o mocy ca. 100-110 KM żeby mógł pociągnąć wszystko w miarę przyzwoicie razem z ładunkiem. A nie silnika od motoroweru:(( |
diesle to woły robocze i uciągną wszystko - to nie jest benzyniak 68KM tylko diesel i mimo iż wolniej się rozpędza to bez problemu poradzi sobie w każdych warunkach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mojo
Bywalec
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 13:09, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Black Eryk napisał: | diesle to woły robocze i uciągną wszystko - to nie jest benzyniak 68KM tylko diesel i mimo iż wolniej się rozpędza to bez problemu poradzi sobie w każdych warunkach. |
Chodziło mi o pojemność. Wg mnie do MCV z założeniem, że będzie woził to co wozić może przydałoby się 1.9 a nie 1.5. Kiedyś diesel to był silnik dużo bardziej wytrzymały od benzyny właśnie ze względu na swoją budowę oraz stosunkowo małe wysilenie. Dziś przywala się mocy tyle, ze do ich budowy aby osiągnąć przebiegi jak kiedyś należałby stosować technologie "kosmiczne".
Sam w jednym z postów napisałeś:
"bo zakładając wysilonego 1.5dCi nie dość że będzie mniej żywotny (bodajże turbina i wtryski mnie wytrzymują - takie opinie krążą na forum KRC)".
Do takiego auta powinien być 1.9 dci z mocą 95-110 KM.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrres
Stary wyga
Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 23:24, 09 Lip 2007 Temat postu: Re: Logan 1.5 dci 85 CENA BEZ SENSU |
|
|
jan ostrzyca napisał: | Na polskiej stronie dacii znalazłem cennik modelu MCV 85 km. MCV 5 os. kosztuje 48.000 zł a 7 os. prawie 50.000. Przesadzili z cenami. Dacia traci głowny atut: cenę i zbliża się niebezpiecznie do aut pozycjonowanych wyżej na rynku. Różnica w cenie pomiędzy 1.6 mpi (87 km) a 1.5 dci (85 km) wynosi już ok. 7-10 tys. zł. Oznacza, że ZAKUP DIESLA ZWRÓCI SIĘ PO 90-120 TYS. KM PRZEBIEGU. W zależności od zmiany cen paliwa. Cenę 50 tys. łatwo powiększymy o koszt klimy, radia, metalica i poduszki. Ok 55 - 57 tys. za logana MCV to jednak lekka przesada... |
Rzeczywiście totalny nabiał:
max. cena w Rumunii za tę wersję to 12050x3.80=45 790 zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kratylos
Młodszy administrator
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Wto 5:52, 10 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
sadze ze ta wersja 85 koni jest zrobiona z mysla o kliencie w europie zachodniej - dla tego tak droga - w pl cena zaporowa bo tutaj i tak nie planuja jakiej sprzedarzy 85konnych dci - jak ktos sie uprze to mu sprzedadza ale wiekszosc egzemplarzy pojedze na zachod...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swissman
Stały bywalec
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: od 25 lat CH, przedtem warszawa
|
Wysłany: Wto 12:26, 10 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Kratylos napisał: | sadze ze ta wersja 85 koni jest zrobiona z mysla o kliencie w europie zachodniej - dla tego tak droga - w pl cena zaporowa bo tutaj i tak nie planuja jakiej sprzedarzy 85konnych dci - jak ktos sie uprze to mu sprzedadza ale wiekszosc egzemplarzy pojedze na zachod... |
no tutaj to nas pomalu przyzwyczajaja do wyzszych cen... ja jeszcze zdazylem podpisac umowe za ten 68 KM przy cenie 18000 CHF za standard a tydzien pozniej juz podniesli o 1400 CHF czyli ponad 3000 PLN...
jak na razie pomimo rozgladania sie nie widzialem jeszcze mcv ze szwajcarskimi blachami... niemieckiego widzialem pod sklepem renault tydzien temu w niedziele...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 12:53, 10 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
mojo napisał: | Black Eryk napisał: | diesle to woły robocze i uciągną wszystko - to nie jest benzyniak 68KM tylko diesel i mimo iż wolniej się rozpędza to bez problemu poradzi sobie w każdych warunkach. |
Chodziło mi o pojemność. Wg mnie do MCV z założeniem, że będzie woził to co wozić może przydałoby się 1.9 a nie 1.5. Kiedyś diesel to był silnik dużo bardziej wytrzymały od benzyny właśnie ze względu na swoją budowę oraz stosunkowo małe wysilenie. Dziś przywala się mocy tyle, ze do ich budowy aby osiągnąć przebiegi jak kiedyś należałby stosować technologie "kosmiczne".
Sam w jednym z postów napisałeś:
"bo zakładając wysilonego 1.5dCi nie dość że będzie mniej żywotny (bodajże turbina i wtryski mnie wytrzymują - takie opinie krążą na forum KRC)".
Do takiego auta powinien być 1.9 dci z mocą 95-110 KM. |
Masz racje , ale właśnie 1.5 dci 68KM wcale nie jest dużo wolniejszy od tego 85KM, a napewno żywotność będzie większa, dlatego właśnie lepiej dać tego 1.5 68KM niż tego wysilonego - wg mnie 68KM dla zastosowań w modelu MCV wystarcza aby móc normalnie poruszać się po drogach, a co do 1.9 to nie wiem czy one są wytrzymałe - więc się nie wypowiem. Poza tym są jeszcze silniki 1.5 dCi 65KM bez turbiny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Wto 17:47, 10 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Blacj eryck podaj mi linka do tego silnika dci bez turbiny 1.5 65KM, bo mocno mi się wydaje, że on ma turbinę, a nie ma tylko intercoolera. 1.5 bez turbiny osiąga około 54KM. Nie ma cudów. 1.9 bez turbiny osiąga ok 65KM.
Jeśli chodzi o wyżyłowanie: 1.5 dci z litra pojemności osiąga 45,33KM, czyli przy pojemności 1.9 miałby 88-89 KM. 1.9 dci o mocy nawet tych 95KM jest już bardziej wyżyłowany niż 1.5 dci 68KM. Co innego 1.5 w wersji 86KM. To już sporo. 57,3 KM z litra, to tyle, co w 109 konnym 1.9 - typowy przykład wyżyłowanego, nietrwałego diesla.
Z moich doświadczeń wiem, że jeśli diesel ma z litra więcej niż 47 KM to jego trwałość znacznie spada. Diesle o pojemności 1.9/2.0 o mocy wyższej niż 90-100KM są mniej trwałe od większości benzyniaków.
Samu sumarum, jeśli dla MCV mocniejszy diesel to owszem o pojemności 1.9/2.0, ale o mocy nie większej niż 90KM, żeby zachował trwałość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mojo
Bywalec
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 19:59, 10 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Weź tylko jeszcze pod uwagę wykorzystanie tej mocy czyli stosunek mocy do masy i pojemności. Z tego właśnie powodu jeszcze nie wpadli na to aby np 1.5 dci 85 pchać do dostawczaków typu trafic choć "mocowo" byłoby w miarę ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|