Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Logan 1.5 dci 85 CENA BEZ SENSU
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> LOGAN MCV
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jan ostrzyca
Stały bywalec



Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 10:27, 07 Lip 2007    Temat postu: Logan 1.5 dci 85 CENA BEZ SENSU

Na polskiej stronie dacii znalazłem cennik modelu MCV 85 km. MCV 5 os. kosztuje 48.000 zł a 7 os. prawie 50.000. Przesadzili z cenami. Dacia traci głowny atut: cenę i zbliża się niebezpiecznie do aut pozycjonowanych wyżej na rynku. Różnica w cenie pomiędzy 1.6 mpi (87 km) a 1.5 dci (85 km) wynosi już ok. 7-10 tys. zł. Oznacza, że ZAKUP DIESLA ZWRÓCI SIĘ PO 90-120 TYS. KM PRZEBIEGU. W zależności od zmiany cen paliwa. Cenę 50 tys. łatwo powiększymy o koszt klimy, radia, metalica i poduszki. Ok 55 - 57 tys. za logana MCV to jednak lekka przesada...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gregosa
Stały bywalec



Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Sob 13:20, 07 Lip 2007    Temat postu:

Włączę się do dyskusji z własnymi obliczeniami:

Cena PB95 = 4.4 zł
Cena ON = 3.7 zł

Zużycie paliwa MCV dCi - 5.2l / 100km
Koszt przejechania 100km = 19.61 zł

Zużycie paliwa MCV 1.6 MPI - 7.6l / 100km
Koszt przejechania 100km = 33.44 zł

Jeżdżąc dCi oszczędzamy 13,83 zł na każde 100km.

Koszt zakupu 5os laurete dCi = 45700 zł
Koszt zakupu 5os laurete dCi = 41050 zł
Różnica w cenie = 4650zł

4650 / 13,83 = 336,2 cykli po 100km
336,2 x 100km = 33622km

Czyli koszt zakupu MCV dCi (względem wersji 1.6MPI 87KM) zwraca sie po ok. 34 tys km. Oczywiście bierzemy pod uwagę wyłącznie koszty paliwa i to na obecnym poziomie.
Względem wersji 1.6 16V zwraca się po niecałych 20 tys km.
Jeżeli wersja dCi 85 KM będzie kosztowała w granicach 48 tys. zł, to jej zakup względem 1.6 MPI powinien zwrócić się po 50 tys. km, a nie aż po 200 tys. jak sugeruje jan ostrzyca. Mimo to uważam, że cena MCV diesel 85KM rzeczywiście jest już nieco za wysoka - ten kombiak już przy debiucie powinien otrzymać tenże silnik przy utrzymaniu ceny na poziomie 46tys za wersję laurete.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jan ostrzyca
Stały bywalec



Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 14:55, 07 Lip 2007    Temat postu:

Wyliczenie Gregosa jest w miarę prawidowe ale dla wyłącznie wersji 1.5 dci 68 km i 1.4 mpi 75 km.

Dla wersji 1.5 dci i 1.6 mpi przebieg do zwrotu inwestycji oceniam mniej optymistycznie na ok. 50-55 tys. km.

Obecnie porównuję do 1.6 mpi 87 km wersję 1.5 dci 85 km. wg cen aut i paliw z lipca br.

UWAGA! Moje wyliczenia kosztów paliwa dacii logan MCV 1.5 dci 85 km oparłem na następujących danych:
1) koszt zakupu 1.5 dci (85 km) w wersji laureate 7 os. 50.000 zł (7 tys. zł drożej) w porównaniu do wersji 1.6 mpi (87 km) 43.000 zł- porównuję auta o zbliżonej mocy i tym samym wyposażeniu, źródło- cennik z: [link widoczny dla zalogowanych]
2) koszt paliwa Lublin 07.07 br,: bp 95 - 4.3 zł, ON - 3.8zł,
3) średnie spalanie logana 1.6 mpi (85 km) określone po 6 tys. km: 7 l/100 km,
4) średnie spalanie silnika 1.5 dci (85 km) w megane po 90 tys. km wg komputera: 6 l/100km-mój służbowy wózek:) (z braku takiej wersji logana za punkt odniesienia przyjąłem megankę o tej samej masie i mocy),
5) kalkulator kosztów na [link widoczny dla zalogowanych]

i oto wynik na 07.07 br.:

Koszt 100 km na benzynie 30.10 zł.
Koszt 100 km na oleju 22.80 zł.
Oszczędność na 100 km (olej) 7.3 zł.
Zwrot z inwestycji diesla po 95890.411 km

DOPIERO POTEM ZACZYNASZ ZARABIAĆ.

Biorąc pod uwagę ŚREDNIE ceny paliwa od stycznia do lipca br. mamy ok 4.1 zł za PB 95 i oK. 3.7 zł za ON, a więc:

Koszt 100 km na benzynie 28.70 zł.
Koszt 100 km na oleju 22.20 zł.
Oszczędność na 100 km (olej) 6.5 zł.
Zwrot z inwestycji diesla po: 107692.308 km

Biorąc pod uwagę ceny paliw Z LUTEGO br. PB 95 3.6zł, ON 3.7 zł mamy:
Koszt 100 km na benzynie 25.20 zł.
Koszt 100 km na oleju 22.20 zł.
Oszczędność na 100 km (olej) 3 zł.
Zwrot z inwestycji diesela po: 233333.333 km

Oczywiście wynik może się nieco zmienić w zależności od:
1) stylu jazdy 5-10 % w obie strony,
2) kosztów paliwa (raczej na niekorzyść diesla) bo ON trzyma cene a PB 95 wacha się od 3.6 zł do 4.4 zł (jesienią i zimą PB tanieje do poziomu ON),
3. używania auta: trasa lub miasto.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca dnia Sob 15:48, 07 Lip 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZeneC
Stały bywalec



Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Celestynów

PostWysłany: Sob 15:47, 07 Lip 2007    Temat postu:

Z mojego, s u b i e k t y w n e g o punktu widzenia podana cena wygląda interesująco i gdybym dziś dokonywał zakupu, wszedłbym w to bez wahania. Mam 7 - osobową MCV 1.5 dCi Laureate. Wersja podstawowa kosztowała ok. 47 000, 00 zł. Z zamówionymi przeze mnie dodatkami prawie dobiła poziomu 55 000, 00 zł. M. in. radioodtwarzacz, zestaw głośnomówiący + klima + metalic + półka podsufitowa. Bardzo sobie cenię te dodatki, ale przede wszystkim dwa największe atuty MCV-ki to niskie spalanie i wielka przestrzeń. Jeżdżę głównie sam, więc czuję się po królewsku!
Odebrałem swój egzemplarz bodaj 9 maja i dziś, po blisko 2 miesiącach wykręciłem 10 000 km. Tankuję do pełna i do przodu. Raz w tygodniu sprawdzam bagnet, tak dla zasady, uzupełniam płyn spryskiwaczy i nic innego mnie nie martwi. No owszem, pamiętam o przeglądzie obecnym i następnych. Jeśli miałbym szansę za 2 do 4 tys. wybrać silnik mocniejszy, taki bym wybrał. Użytkuję Logana zawodowo na zasadach leasingu (48 miesięcy) i wychodzę z założęnia, że im więcej przejadę, tym tańszy jest dla mnie. A po 4 latach zobaczymy, pewnie następny nowy egzemplarz. Tak to wygląda u mnie. Ale jeżeli ktoś pokonuje 15-20 tys. km rocznie, to ma inną perspektywę i inną matematykę.
Każdy musi sobie sam odpowiedzieć na pytanie, czy mu się to opłaca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tasba
Bywalec



Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:52, 07 Lip 2007    Temat postu: Re: Logan 1.5 dci 85 CENA BEZ SENSU

jan ostrzyca napisał:
Na polskiej stronie dacii znalazłem cennik modelu MCV 85 km. MCV 5 os. kosztuje 48.000 zł a 7 os. prawie 50.000


W dodatku dostępny tylko w wersji Ambiance Sad
Coś tu nie halo Sad
3 paczki za inne obłożenie czasu otwarcia wtrysku, bo przecież w konstrukcji nic się zupełnie nie zmienia. Jajka sobie robią.

Pzdr
Mirek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gregosa
Stały bywalec



Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Sob 18:25, 07 Lip 2007    Temat postu: Re: Logan 1.5 dci 85 CENA BEZ SENSU

tasba napisał:
W dodatku dostępny tylko w wersji Ambiance Sad

tylko w laurete


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mojo
Bywalec



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 18:35, 07 Lip 2007    Temat postu:

Do tego auta potrzeba silnika 1.9 dci o mocy ca. 100-110 KM żeby mógł pociągnąć wszystko w miarę przyzwoicie razem z ładunkiem. A nie silnika od motoroweru:((

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 9:03, 09 Lip 2007    Temat postu:

mojo napisał:
Do tego auta potrzeba silnika 1.9 dci o mocy ca. 100-110 KM żeby mógł pociągnąć wszystko w miarę przyzwoicie razem z ładunkiem. A nie silnika od motoroweru:((


diesle to woły robocze i uciągną wszystko - to nie jest benzyniak 68KM tylko diesel i mimo iż wolniej się rozpędza to bez problemu poradzi sobie w każdych warunkach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mojo
Bywalec



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 13:09, 09 Lip 2007    Temat postu:

Black Eryk napisał:
diesle to woły robocze i uciągną wszystko - to nie jest benzyniak 68KM tylko diesel i mimo iż wolniej się rozpędza to bez problemu poradzi sobie w każdych warunkach.


Chodziło mi o pojemność. Wg mnie do MCV z założeniem, że będzie woził to co wozić może przydałoby się 1.9 a nie 1.5. Kiedyś diesel to był silnik dużo bardziej wytrzymały od benzyny właśnie ze względu na swoją budowę oraz stosunkowo małe wysilenie. Dziś przywala się mocy tyle, ze do ich budowy aby osiągnąć przebiegi jak kiedyś należałby stosować technologie "kosmiczne".
Sam w jednym z postów napisałeś:
"bo zakładając wysilonego 1.5dCi nie dość że będzie mniej żywotny (bodajże turbina i wtryski mnie wytrzymują - takie opinie krążą na forum KRC)".

Do takiego auta powinien być 1.9 dci z mocą 95-110 KM.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrres
Stary wyga



Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 23:24, 09 Lip 2007    Temat postu: Re: Logan 1.5 dci 85 CENA BEZ SENSU

jan ostrzyca napisał:
Na polskiej stronie dacii znalazłem cennik modelu MCV 85 km. MCV 5 os. kosztuje 48.000 zł a 7 os. prawie 50.000. Przesadzili z cenami. Dacia traci głowny atut: cenę i zbliża się niebezpiecznie do aut pozycjonowanych wyżej na rynku. Różnica w cenie pomiędzy 1.6 mpi (87 km) a 1.5 dci (85 km) wynosi już ok. 7-10 tys. zł. Oznacza, że ZAKUP DIESLA ZWRÓCI SIĘ PO 90-120 TYS. KM PRZEBIEGU. W zależności od zmiany cen paliwa. Cenę 50 tys. łatwo powiększymy o koszt klimy, radia, metalica i poduszki. Ok 55 - 57 tys. za logana MCV to jednak lekka przesada...


Rzeczywiście totalny nabiał:
max. cena w Rumunii za tę wersję to 12050x3.80=45 790


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kratylos
Młodszy administrator



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lodz

PostWysłany: Wto 5:52, 10 Lip 2007    Temat postu:

sadze ze ta wersja 85 koni jest zrobiona z mysla o kliencie w europie zachodniej - dla tego tak droga - w pl cena zaporowa bo tutaj i tak nie planuja jakiej sprzedarzy 85konnych dci - jak ktos sie uprze to mu sprzedadza ale wiekszosc egzemplarzy pojedze na zachod...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
swissman
Stały bywalec



Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: od 25 lat CH, przedtem warszawa

PostWysłany: Wto 12:26, 10 Lip 2007    Temat postu:

Kratylos napisał:
sadze ze ta wersja 85 koni jest zrobiona z mysla o kliencie w europie zachodniej - dla tego tak droga - w pl cena zaporowa bo tutaj i tak nie planuja jakiej sprzedarzy 85konnych dci - jak ktos sie uprze to mu sprzedadza ale wiekszosc egzemplarzy pojedze na zachod...


no tutaj to nas pomalu przyzwyczajaja do wyzszych cen... ja jeszcze zdazylem podpisac umowe za ten 68 KM przy cenie 18000 CHF za standard a tydzien pozniej juz podniesli o 1400 CHF czyli ponad 3000 PLN...

jak na razie pomimo rozgladania sie nie widzialem jeszcze mcv ze szwajcarskimi blachami... niemieckiego widzialem pod sklepem renault tydzien temu w niedziele...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black Eryk
Stary wyga



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Wto 12:53, 10 Lip 2007    Temat postu:

mojo napisał:
Black Eryk napisał:
diesle to woły robocze i uciągną wszystko - to nie jest benzyniak 68KM tylko diesel i mimo iż wolniej się rozpędza to bez problemu poradzi sobie w każdych warunkach.


Chodziło mi o pojemność. Wg mnie do MCV z założeniem, że będzie woził to co wozić może przydałoby się 1.9 a nie 1.5. Kiedyś diesel to był silnik dużo bardziej wytrzymały od benzyny właśnie ze względu na swoją budowę oraz stosunkowo małe wysilenie. Dziś przywala się mocy tyle, ze do ich budowy aby osiągnąć przebiegi jak kiedyś należałby stosować technologie "kosmiczne".
Sam w jednym z postów napisałeś:
"bo zakładając wysilonego 1.5dCi nie dość że będzie mniej żywotny (bodajże turbina i wtryski mnie wytrzymują - takie opinie krążą na forum KRC)".

Do takiego auta powinien być 1.9 dci z mocą 95-110 KM.


Masz racje , ale właśnie 1.5 dci 68KM wcale nie jest dużo wolniejszy od tego 85KM, a napewno żywotność będzie większa, dlatego właśnie lepiej dać tego 1.5 68KM niż tego wysilonego - wg mnie 68KM dla zastosowań w modelu MCV wystarcza aby móc normalnie poruszać się po drogach, a co do 1.9 to nie wiem czy one są wytrzymałe - więc się nie wypowiem. Poza tym są jeszcze silniki 1.5 dCi 65KM bez turbiny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El Logano
Loganowy maniak



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Wto 17:47, 10 Lip 2007    Temat postu:

Blacj eryck podaj mi linka do tego silnika dci bez turbiny 1.5 65KM, bo mocno mi się wydaje, że on ma turbinę, a nie ma tylko intercoolera. 1.5 bez turbiny osiąga około 54KM. Nie ma cudów. 1.9 bez turbiny osiąga ok 65KM.

Jeśli chodzi o wyżyłowanie: 1.5 dci z litra pojemności osiąga 45,33KM, czyli przy pojemności 1.9 miałby 88-89 KM. 1.9 dci o mocy nawet tych 95KM jest już bardziej wyżyłowany niż 1.5 dci 68KM. Co innego 1.5 w wersji 86KM. To już sporo. 57,3 KM z litra, to tyle, co w 109 konnym 1.9 - typowy przykład wyżyłowanego, nietrwałego diesla.

Z moich doświadczeń wiem, że jeśli diesel ma z litra więcej niż 47 KM to jego trwałość znacznie spada. Diesle o pojemności 1.9/2.0 o mocy wyższej niż 90-100KM są mniej trwałe od większości benzyniaków.

Samu sumarum, jeśli dla MCV mocniejszy diesel to owszem o pojemności 1.9/2.0, ale o mocy nie większej niż 90KM, żeby zachował trwałość.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mojo
Bywalec



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 19:59, 10 Lip 2007    Temat postu:

Weź tylko jeszcze pod uwagę wykorzystanie tej mocy czyli stosunek mocy do masy i pojemności. Z tego właśnie powodu jeszcze nie wpadli na to aby np 1.5 dci 85 pchać do dostawczaków typu trafic choć "mocowo" byłoby w miarę ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> LOGAN MCV Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin