|
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ian
Bywalec
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: katowice
|
Wysłany: Śro 16:13, 30 Maj 2007 Temat postu: Zabezpieczenia antykorozyjne/bezpieczeństwo Logana |
|
|
Ten temat był już poruszany, ale dla wszystkich zainteresowanych podaję jak są w rzeczywistości zabezpieczone blachy Logana na podstawie materiałów Renault:
1) masa uszczelniająca w miejscu łączenia blach, i spawów
2) wosk wtryskiwany w profile zamknięte nadwozia
3) powłoka antykorozyjna chroniąca spód nadwozia przed czynnikami atmosferycznymi, i uszkodzeniami mechanicznymi
4) 6 letnia gwarancja na nadwozie
Brak ocynkowania blach.
Bezpieczeństwo bierne:
1) wzmocnienia boczne drzwi
2) wzmocnione słupki przednie, i boczne
3) wzmocnione elementy mocujące silnik
3) belka poprzeczna oddzielająca silnik od części pasażerskiej
5) osłona metalowa miski olejowej, i silnika (od wersji Ambiance?)
6) jedna lub dwie poduszki gazowe w zależności od wersji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
polkrop
Nowicjusz
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - Pruszków
|
Wysłany: Śro 16:27, 30 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Moge sie mylic to samochody bez ocynkowanej blachy sa bardziej podatne na korozjie ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kratylos
Młodszy administrator
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Śro 16:35, 30 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
teoretycznie tak
choc w praktyce wazniejsza jest jakosc blach i jakosc nalozenia powloki lakierniczej, oraz tzw profile zamkniete i ich zabezpieczenie - sporo marek samochodow nie ma ocynku (np koreanskie). Jako glowny argument oczynk jako zabezpieczenei antykorozyjne jest uzywane przez zwolenikow z pod znaku vw gdzie info o calkowitym ocynku jest podstawa informacjia w materialach reklamowych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gerrad
Stały bywalec
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:27, 30 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Wytrzymałość zabezpieczenia antykorozyjnego zweryfikuje czas, miejmy nadzieję że nasze auta przejdą tę próbę bez szwanku.Mam pytanie czy może ktoś wie jaki wpływ na gwarancję (jej utratę) ma zabezpieczenie spodu auta Rust Checkiem we własnym zakresie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RWw
Stały bywalec
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 17:35, 30 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
gerrad napisał: | Mam pytanie czy może ktoś wie jaki wpływ na gwarancję (jej utratę) ma zabezpieczenie spodu auta Rust Checkiem we własnym zakresie? |
W gwarancji nic o tym nie wspominają. Najlepiej byłoby uzyskać pisemną zgodę ASO na wykonanie takiej konserwacji. W przeciwnym razie zawsze mogą to wykorzystać jako argument do odrzucenia reklamacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Śro 19:00, 30 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Ja planuję wykonać we własnym zakresie konserwację podwozia i dodatkowe zabezpieczenie profili zamkniętych wstrzykując w nie speclajny preparat valvolina. Dacie z lat 70tych po wstrzyknieciu tego preparatu jezdza do dzisiaj praktycznie bez rdzy.
Tylko jak juz wspomniano musze uzgodnic to z serwisem, zeby mi gwarancji nie zabrali
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Śro 19:15, 30 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
No i jeszcze raz się powtórzę w tym temacie:
Ford Mondeo II - pełen ocynk, rdzewieje,
Ford Focus I - pełen ocynk, rdzewieje,
Renault Clio I - bez ocynku długo nierdzewiało,
VW Golf II - bez ocynku długo nie rdzewiał,
Mercedes Sprinter I - ocynk rdzewieje,
Mercedes Vito I - ocynk rdzewieje,
VW Golf I - bez ocynku długo nie rdzewiał,
Peugeot 205 - bez ocynku długo nie rdzewiał,
Renault 19 - bez ocynku długo nie rdzewiało,
Porsche 911 z końca lat 70tych - bez ocynku, nie rdzewieją,
Deawoo Matiz - bez ocynku długo nie rdzewiał,
Toyota Starlet - bez ocynku długo nie rdzewiała,
Mercedes Benz W115,W 123 - długo bez ocynku nie rdzewiały,
Stare Toyoty Corolle - dłuugo nie rdzewiały, a nie miały ocynku.
Przedostatnie generacja Civica - ocynk, a często rdza wyskakiwała przy klamkach,
Nissan Sunny - bez ocynku, długo jeździł bez rdzy,
Opel Omega II - do 1996/97 roku ocynk, a rdzewiała,
Okazuje się, że nie ocynk, a jakość powłók lakierniczych decyduje o zabezpieczeniu korozyjnym.
Ocynk jest tylko dodatkowym zabezpieczeniem (jednak pozostałe zabezpieczenia też się liczą i jak są źle położone, ocynk nic nie da), ale pamiętajcie nawet aluminium (audi A potradi korodować.
Są wyjątki od każdej reguły, miejmy nadzieję, że Dacia też się nim okaże.
Pozdro,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elk84
Bywalec
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:54, 31 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Podane przykłady są tendencyjne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrres
Stary wyga
Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 22:56, 31 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
elk84 napisał: | Podane przykłady są tendencyjne |
Polonez "Caro" z 1994, "roverek", pierwsze ślady korozji pojawiły się w 2004 roku, bynajmniej nie na zewnątrz (otwory ulżeniowe pod 5-drzwiami) ! Czy miał "ocynk" ? śmiem wątpić. A nie sprawdziło się w tym przypadku: "mówi rdza do rdzy: poloneza czas zacząć"
Natomiast, jak zadraśniesz powierzchnię ocynkowaną, to robi się takie bardzo fajne ogniwo elektrolityczne i korozja pójdzie aż miło
__________________________________________
Pod Skryptem:
Tego poldka to zamieniłem 28 II 2005 na Logana
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piotrres dnia Czw 23:14, 31 Maj 2007, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Czw 23:02, 31 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
tendencyjne tzn?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elk84
Bywalec
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:46, 31 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
El Logano napisał: | tendencyjne tzn? |
Proszę zwrócić uwagę na znaczek ""
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pią 8:41, 01 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Ford sierra 92rok - ocynk i nie rdzewiała
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Pią 9:11, 01 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Sierra była wyjątkwo solidnym autem - również pod względem zabezpiecznia antykorozyjnego (zwłaszcza po liftingu).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swissman
Stały bywalec
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: od 25 lat CH, przedtem warszawa
|
Wysłany: Czw 14:32, 12 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
tutaj na niemieckim forum dacii jeden czlowiek pokazal jak ladnie zabezpieczyl podwozie (elementy zawieszenia wlasciwie) MCV przeciw korozji... i zwrocil przy okazji uwage ile metalowych czesci jest nie zabezpieczonych i odkrytych...
[link widoczny dla zalogowanych]
czy ktos sie orientuje ile by kosztowalo takie zabezpieczenie podwozia w polsce?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaS602
Gaduła
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 14:41, 12 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
swissman napisał: |
[link widoczny dla zalogowanych] |
Niby ładnie, ale po co?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|