|
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magcn
Bywalec
Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 2:22, 23 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
El Logano napisał: | To, że przeglądy będę robił w ASO, to tylko konieczność, a nie moja dobra wola. |
W teorii nie powinno być żadnej konieczności. Wg przepisów GVO każdy ma prawo wykonywać przeglądy, gdzie chce. Dotyczy to również przeglądów w okresie gwarancji i producent nie może się tego "czepiać", o ile były wykonywane zgodnie z jego zaleceniami. Co więcej, każdy producent powinien udostępnić listę procedur/czynności, które powinno się wykonać na przeglądach jego samochodów. W praktyce wygląda to różnie. Z jednej strony jest Skoda i Ford, dla których nie ma w tym żadnego problemu (czytałem, że każdy może iść do ASO Skody i otrzyma taką listę), z drugiej Honda, która totalnie ignoruje przepisy GVO. (zobaczcie chociażby tu: [link widoczny dla zalogowanych]). Jak jest z Renault/Dacia? Z tego co słyszałem (i co wynika też z powyższych wypowiedzi kolegów) to, niestety, bliżej w ich postępowaniu do Hondy niż Forda
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez magcn dnia Sob 19:17, 23 Cze 2007, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Sob 9:24, 23 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
No właśnie - ponieważ serwisom Renault bliżej (teoretycznie) do serwisów Hondy, to użyłem słowa konieczność, a nie innego. Ciekawe jak to będzie z dalszymi serwisami u Zdunka. Ma ktoś jakieś doświadczenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel1
Bywalec
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ta straszna Warszawka :)
|
Wysłany: Nie 14:25, 24 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
To az prosi sie zeby gdzies zglosic łamanie prawa , może jak ktos poczuje sankcje finansowe zastanowi sie nad swoim postepowaniem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kratylos
Młodszy administrator
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Nie 14:48, 24 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
To prawo jest tak skonstruowane ze raczej ciężko udowodnić jego łamanie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel1
Bywalec
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ta straszna Warszawka :)
|
Wysłany: Nie 21:12, 24 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Kiedys jak byłem na szkoleniu z tego zakresu przewidywano dotkliwe sankcje finansowe dla producentów którzy nie będą tego przestrzegać.
trzeba by poprostu napisac skarge najpierw do producenta, a gdy nie przyniesie to efektu ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel1
Bywalec
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ta straszna Warszawka :)
|
Wysłany: Nie 21:19, 24 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Co do oleju silnikowego to dziwna cena 400 zł , cos jak benzyna po 10zł/litr Silnik dci nie ma specjalnych wymagń co do smarowania.
Co innego silniki TDI z pompowtryskiwaczami wymagaja specjlanych dodaków do smarowania pompowtrysków, nawet pamirtalem co to byly za zwiazki chemiczne , podobne w działaniu do dwusiarczku molibdenu tylko bardziej zawansowane technologicznie.
Jak już pisze to w tych silnikach jest układ chłodzenia paliwa ........
Wymiana pompowtryskiwacza jest bardzo skomplikowana , nawet w ASO bali sie wymienic , zła regulacja i 2500 zł w plecy za sztuke
W sumie common rail jest dużo lepszy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 21:46, 24 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Mam Ibize TDI na pompowtryskach i tam musze lac olej z norma 505.01 Cena oleju to okolo 200 zl Shell Diesel PLUS VA za 4 litry, a wchodza 4.5, wiec musze zawsze jeszcze dokupic butelke 1l za 60 zl No ale przynajmniej malo pali
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Nie 23:24, 24 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
No właśnie Marcin mam do dci wlany olej przewidziany do m.in. TDi VW i spełniający tą amą normę 505 - ponoć szalenie surową. Jest ponoć lepszy od Elfa nawet jeśli ELF stosuje te same normy SAE.../B... . W sumie nie żałuję, mimo, że za 4L oleju zapłaciłem 172zł.
P.S. Przed tem miałem silnik benzynowy też mało wymagający co do smarowania, bo nie wyżyłowany (1.2 58KM) jednak lałem oleje i płyny wysokiej klasy. Dbałość popłaciła. Po 150 000km silnik był nadal w idealnym stanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel1
Bywalec
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ta straszna Warszawka :)
|
Wysłany: Pon 15:09, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Jeżeli do pompowtrysków to 505.01 te 01 to smarowanie pompowtryskiwaczy bez 01 tylko silniki z pompa wtryskowa VE
A jezeli long service to 506.01
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
papieju
Bywalec
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 13:01, 26 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Co do olejów, to mam swoje zdanie. Ktoś pisał że lał Lotos - znaczy się totalnie nie lubi swojego auta. Elf z kolei jest bardzo brudnym olejem. Wlej go, zrób 1000km i wyjmij bagnet - olej już jest czarny. Raz w życiu dałem się skusić na Elfa, skończyło się tym że po 8 tys km wylałem czarną maź bardziej przypominającą smołę, a jeden z popychaczy hydraulicznych co jakiś czas klepie - tego wcześniej nie było. Teraz zalałem Shella, zrobiłem około 2 tys km od wymiany i olej na bagnecie dalej jest w miarę czysty. Niestety, popychacz dalej czasem klekocze, ale to się samo nie zrobi - należałoby go wyjąć i ręcznie wyczyścić - klepie bo mu naleciało syfu.
Żeby była jasność- mówię o olejach mineralnych, filtr oleju zmieniam za każdym razem przy wymianie oleju, silnik jest z rodziny VW, miarę współczesna konstrukcja (w Wartburgu 1.3 jest ten sam silnik co w Golfach III i IV o pojemności 1.4l, te różnią się osprzętem i troszkę podniesioną pojemnością). Nie wiem jak rodzina silników Renault, ale VW generalnie lubi Mobila, no i jak zauważyłem dobrze reaguje na Shella, jednak czystość oleju nakazuje mi mówić, że coś ten Elf nie teges i wątpię żeby dobrze służył silnikowi, jaki by on nie był. A że Renault poleca Elfa - w końcu to też firma francuska i swój swego lobbuje. To tak jak Fiat poleca Selene (czy jak się to pisze), a po prawdzie to kiepski olej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kratylos
Młodszy administrator
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Wto 13:11, 26 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
z tego co sie orientuje to fakt ze olej szybko robi sie czarny to raczej plus dla oleju bo ma bardzo dobre wlasciwosci myjace.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 13:21, 26 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Nie sadze aby Elf był złym olejem , kiedys moj ojciec lał elfa do poloneza z silnikiem diesla 1.9 z citroena - i mial zrobione ponad 480 tysiecy km i silnikowi nic nie było, potem poszedl na sprzedaz ale jaki to byl elf to nie pamietam. Pamietam tylko ze byly cholernie drogie i ciezko je bylo dostac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
papieju
Bywalec
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 13:32, 26 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Kratylos napisał: | z tego co sie orientuje to fakt ze olej szybko robi sie czarny to raczej plus dla oleju bo ma bardzo dobre wlasciwosci myjace. |
Albo ma w sobie dużo substancji smolistych, które wytrącają się w czasie pracy gdy olej jest gorący?
A wiecie, że olej mineralny gdy się go przegrzeje, traci swoje smarne właściwości? Tzn dalej smaruje, ale to już nie to samo? Zauważyłem kiedyś u siebie taką prawidłowość - padł mi termostat i wracałem do domu z lekko gorącym silnikiem, prawie na czerwonym polu - mimo zimy, mrozu i odsłoniętej chłodnicy. Po naprawie zauważyłem, że szybko się grzeje i trzyma raczej wysoką temperaturę. Olałem to, bo doszedłem do wniosku że to wina przegrzanego silnika. Ale po wymianie oleju - cud. Auto przestało się grzać, temperatura w normie bez względu na porę roku. Wtedy też pogadałem z pewnym mechanikiem i sprzedał mi tę teorię - i coś mi się widzi że miał rację. To tak w ramach ciekawostki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Wto 17:01, 26 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Silnik 1.9 diesel z PSA to jeden z ostatnich prawdziwych diesli. Baaardzo tolerancyjny dla paliwa i olejów - nie dziwię się, że zrobił prawie 500 000km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mojo
Bywalec
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 19:53, 26 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Kratylos napisał: | z tego co sie orientuje to fakt ze olej szybko robi sie czarny to raczej plus dla oleju bo ma bardzo dobre wlasciwosci myjace. |
Dokładnie. Olej musi mieć jeszcze właściowść utrzymywania w sobie wszystkich sfów tak aby zostały zlane wraz z nim podczas wymiany. Kiedyś (za komuny) było tak że oleje były ładniutkie (miodowe ) przez długi czas ale jak się zdjęło np dekiel zawarów to wszystko było pokryte czarną mazią.
W dieslu olej bardzo szybko staje się czarny powymiane i to normalne.
Nie słyszałem o tym aby w olejach wytracały sie substancje smoliste.
Co do klekotania o którym wspomniał jeden z kolegów to może został zastosowany olej o dobrych właściowościach myjących po długim przebiegu na jakims kiepskim minerlanym zapychaczu. Z tego co wiem to jesli w silnik był olej, który spowodował odładanie się wspomnianej mazi i później wlało się dobry olej z dobrymi dodatkami myjącymi to ten nowy wszystko wypłukał czyli rozczelnił niektóre elememty. Z tego co wiem to nie zaleca się stosowania lepszych olejów po długiej eksploatacji na kiepskich z w.w. powodów. Mogą pojawić się nawet wycieki.
Co do Elf'a to mam kumpla, który prowadzi hurtownie z olejami i polecił mi właśnie Elf'a jako olej dobry za rozsądne pieniądze. W diesle leje od kilku lat Elf'a D (dostępny tylko w beczkach 20l) a do benzyny Evolution SXR. 4 auta z przebiegami po kilkadziesiąt tys km na Elf'ie i nie mogę o tych olejach powiedzieć nic złego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|