|
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaS602
Gaduła
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:14, 23 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Black Eryk, El Logano:
http://www.logan.fora.pl/post1281.html?highlight=#1281
Druga sprawa: turbospżarka w 1.5dCi pracuje juz niemal od wolnych obrotow silnika dzięki zastosowaniu technologii zmiennej geometri (nie mam pojęcia jak to działa, ale działa, podobne sa montowane we fiatowskich MultiJet'ach). Rzecz jasna nie uzyskuje ona wtedy maksymalnej mocy ale dzieki jej konstrukcji nie wystepuje zjawisko "turbodziury".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 8:19, 24 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Wiesz Co , ja sie nie będę sprzeczał, ale gdzies na rumunskiej stronie było o tej turbinie ze bodajze cos kolo 2700. Moze i masz racje ale wolałbym żebyś nie miał ze względu na żywotność turbiny. Pozatym jeżeli turbina pracuje to czemu autko zbiera mi się tak konkretnie dopiero powyzej 2500 obrotów ? Druga sprawa to to że oszczędna jazda jest możliwa chyba tylko wtedy gdy turbina jest wyłączona...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dr.Bunsen
Stały bywalec
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 9:44, 24 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Turbina poszerza zakres tzw. uzytecznych obrotow - ale naprawde roznica jest widoczna "namacalnie" dopiero w gornym przedziale tych obrotow
Moze wlasnie w tym tkwi problem?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dr.Bunsen dnia Wto 19:30, 24 Lip 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaS602
Gaduła
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 12:51, 24 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Black Eryk: Żywotnością turbiny raczej nie masz się co martwić pod warunkiem umiejętnego obchodzenia się z nią. Nigdy nie deptaj za bardzo zimnego silnika i nigdy nie gaś silnika zaraz po jeździe.
To że silnik robi się dynamiczny dopiero kolo 2500 rpm to raczej normalne przy takiej charakterystyce. Z samego dołu nie będzie się zbierał zbyt "agresywnie" bo niema aż tak dużego momentu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Thanks to ImageShack for [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Wto 14:07, 24 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
1.5 dci ma moment właśnie największy na dole przy 1700 rpm. Jeden obrót wału może wydać nawet 160Nm, ale taki moment zostanie przeniesiony tylko 1700 razy na minutę, a więc wykonana praca będzie umiarkowana ( w ciągu sekundy przenoszone jest więc 4533 Nm). Co z tego... . Powyżej 2500 obrotów moment łagodnie spada, ale silnik przenosi już np 140Nm 2500 razy na minutę lub więcej - wykonuje większą pracę (5833 Nm lub wraz ze wzrostem obrotów nawet 7933 Nm!! w ciągu sekundy). Stąd przyspieszenia są wyższe na wyższych obrotach, nawet jeśli maksymalny moment obrotowy (wyduszony dzięki pracy turbiny) jest osiągany poniżej 2000 obrotów na minutę. Gdyby turbina nie pracowała ,1.5 Dci z trudem osiągał by 100Nm i 55 KM. NIe liczy się tu kiedy się włącza turbina, ale ile razy jest w stanie silnik wraz z turbiną przenieść momentu w czasie, a więc moment i obroty. To dlatego benzynowy silnik mający 180 Nm może przyspieszyć tak jak diesel mający 280Nm, po prostu ten mniejszy jest w stanie przenieść mniejszy moment więcej razy, a ten drugi większy moment mniej razy. Efekt jest ten sam - konkretne przyspieszenia uzyskiwane przy różnych warunkach pracy silnika.
Inna sprawa to stare diesle bez turbiny. Zbierały się one dopiero od 3000 - 45000/5000 obrotów, i to nie dlatego ,że miały turbinę, ale z czystej fizyki. To właśnie turbina daje kopa od dołu. U góry również, ale jest to mniej odczuwalne w porównaniu z silnikiem wolnossacym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 8:13, 25 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Pewnie i masz racje...ale dziwi mnie jego spalanie :
Dzisiaj testowałem sobie ile maksymalnie spali średnio na trasie Wisła - Katowice - wyszło na średnim spalaniu coś koło 6.2l/100km przy jeździe typu: nieważne gdzie - wazne zeby 5 bieg i pedal do podlogi :/ ... W takich warunkach spalił całkiem niewiele jak na predkosci oscylujace w przedziale od 120 do 160 (licznikowe).
Jeżdząc po miesice z butem w podłodze wychodzi mi kolo 6.5l/100km w srednim spalaniu. Wiec pewnie cały czas ta turbina działa...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaS602
Gaduła
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 8:36, 25 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Black Eryk:Działa, działa...
_____________________
Jak rekordy to rekordy: Niedawno udało mi się zejść ze średnim spalaniem na dystansie co prawda tylko ~70km do 4.8 l/100km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 8:41, 25 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Przy zakupie powiedzieli mi ze powyzej 2500 włącza się turbina, dltego takie miałem przekonanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaS602
Gaduła
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 8:57, 25 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
cóż sprzedawca też człowiek... ale nie wiedzieć co się sprzedaje?
dCi to chyba jedne z najlepszych silników diesla na rynku a oni nawet tego nie wiedzą...
PS. [link widoczny dla zalogowanych] jak bys chcial zobaczyc "swoj" silnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 13:08, 25 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
KaS602 napisał: | cóż sprzedawca też człowiek... ale nie wiedzieć co się sprzedaje?
dCi to chyba jedne z najlepszych silników diesla na rynku a oni nawet tego nie wiedzą...
PS. [link widoczny dla zalogowanych] jak bys chcial zobaczyc "swoj" silnik. |
Ładnie to zrobili , ja tam nie jestem mechanikiem ani też zbytnio nie interesuje się motoryzacją , lubie tylko wiedziec to co dotyczy moich aut i tyle , a o reszcie wiem od ludzi ktorzy cos mi tam powiedzą. Dlatego jak sprzedawca powiedzial ze tak jest to przyjolem to za prawde i tyle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaS602
Gaduła
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:15, 25 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
I wcale Ci się nie dziwie. Wszak samochód kupuję się żeby nim jeździć... A o nowym wystarczy wiedzieć gdzie ma wlew paliwa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Śro 17:47, 25 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Super ta stronka o silniku. Jestem pod wrażeniem.
Mi maksymalnie spalił przy agresywnej jeździe (zmiana biegu 3500 obrotów, piątka do 150 km/h) 7,5 L/100km.
Muszę też potwierdzić to co pisał Eryck, że najoszczędniejszy ten silnik jest do 100km/h.
Z drugiej strony - na autokracie kiedyś pisali, że przy szybkiej jeździe pozamiejskiej do 140km/h spala 5,5 L/100km, czy to dużo? Chyba nie
Te spalanie przy jedzie do 160 km/h 6,5 L/100 wg Erycka by się zgadzało, jeśli dużo jeździł na piątce i nie kręcił na niższych biegach pod 4000 obrotów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|