|
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Petek
Bywalec
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 12:22, 26 Kwi 2007 Temat postu: Temperatura pracy silnika dCi |
|
|
W instrukcji wyczytałem, że normalna temeratura dla tego silnika to "4 kreski" na wyświetlaczu. U mnie 4 pojawiają się rzadko, a na ogół świecą się tylko 2. Czy też tak macie?
Po uruchomienie silnika przy wyprostowanych kołach słychać silniczek elektryczny od wspomagania. Czy nie jest tak, że powinien on się wyłączać w momencie wyprostowania kół?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kristoff
Bywalec
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 12:45, 26 Kwi 2007 Temat postu: Re: Temperatura pracy silnika dCi |
|
|
Petek napisał: | W instrukcji wyczytałem, że normalna temeratura dla tego silnika to "4 kreski" na wyświetlaczu. U mnie 4 pojawiają się rzadko, a na ogół świecą się tylko 2. Czy też tak macie?
Po uruchomienie silnika przy wyprostowanych kołach słychać silniczek elektryczny od wspomagania. Czy nie jest tak, że powinien on się wyłączać w momencie wyprostowania kół? |
Też tak mam. 2 kreski pojawiają się dość szybko, 4 kreski po dłuższej jeżdzie (u mnie tak po 30-40 minut jazdy miejskiej). Silniki wysokoprężne, a szczególnie common-raile, mają dużo większą sprawność niż benzynowe, czyli mniej energii idzie w ciepło, mówią prymitywnie. Jest normalną rzeczą, że wolno się rozgrzewają. Mój poprzedni diesel też tak miał. Z drugiej jednak strony, diesel jest bardziej wrażliwy na przegrzanie, więc z reguły mają bardziej wydajny układ chłodzenia. O prawidłową temperaturę w układzie chłodzenia dba termostat, jeśli jest sprawny, nie ma powodu do niepokoju. Nie bez znaczenia jest również fakt posiadania klimatyzacji, w większości modeli w przypadku załączenia klimy, włącza się wiatrak na chłodnicy i to dodatkowo schładza temperaturę płynu w układzie.
Tu mam prośbę, bom sam ciekaw, to kolegów co mają logany z dCi o napisanie, jak jest z nagrzewaniem silnika i wydajnośćią ogrzewania w zimie.
Co od pisku wspomagania. Jest to wspomaganie hydrauliczne, ale pompa nie jest napędzana przez koło pasowe, jak to na ogół bywa, ale przez silnik elektryczny. W układach hydraulicznego wspomagania pompa pracuje cały czas, gdy włączony masz silnik, niezależnie od tego, czy kręcisz kierownicą czy nie. To o czym piszesz, miałby sens w przypadku całkowicie elektrycznego wspomagania, które faktycznie działa wtedy, gdy jest taka potrzeba.
A sam pisk jest jednak irytujący, ale można się przyzwyczaić.
Dla mnie trudniejsze do zaakceptowania jest piszczący przerywacz kierunkowskazów.
Pozdrawiam,
Kristoff
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elk84
Bywalec
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:18, 26 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Witam!
Też tak mam. Tzn. dwie kreski zapalają się dość szybko. a 4 widziałam tylko raz - gdy po godzinnej jeżdzie, a więc już z rozgrzanym silnikiem musiałem stać w korku. Po kilkunastu minutach stania w tym korku wskazania temperatury skoczyły z 2 do 4 kresek.
Zdaje się więc, że to norma (aha, ten wskaźnik z założenia wyświetla tylko 5 stanów: 0, 2, 4 oraz 6 i 8 (?) kresek - i nigdy nie pokaże np. 3).
P.S. silnieczek od wspomagania rzeczywiście piszczy dość irytująco, ale u mnie słychać go tylko na zewnątrz (albo po otwarciu drzwi) - więc nie ma problemu.
Pozdrawiam:
Krzystof
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aaryt
Bywalec
Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rennes, BZH
|
Wysłany: Pią 14:37, 27 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
elk84 napisał: | Zdaje się więc, że to norma (aha, ten wskaźnik z założenia wyświetla tylko 5 stanów: 0, 2, 4 oraz 6 i 8 (?) kresek - i nigdy nie pokaże np. 3).
|
Czy to pewne? zwlaszcza stany 6 i 8? Bo gdzies spotkalem sie z opinia, ze pokazuje tylko 0, 2 i 4, a potem czerwona kontrolka sie zapala jak sie zbytnio spoci...
Jesli chodzi o temperaure to zazwyczaj tez mam 2 kreski. 4 sa po dluzszej jezdzie, zarowno w miescie jak i na autostradzie. Spotkalem sie raz, ze w ciagu dosc zimnej nocy na autostradzie spadlo mi nagle z 4 do 2 i tak sie trzymalo. Wystraszylem sie troche, bo przy odbiorze pani mi powiedziala, ze optymalna temperatura pracy to wlasnie 4 kreseczki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elk84
Bywalec
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:14, 29 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Witam!
Cytat: |
Czy to pewne? zwlaszcza stany 6 i 8? Bo gdzies spotkalem sie z opinia, ze pokazuje tylko 0, 2 i 4, a potem czerwona kontrolka sie zapala jak sie zbytnio spoci...
|
No pewności takiej na 100% to nie mam, ale raczej jest tak jak napisałem.
Pozdrawiam
Krzysztof
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 9:28, 07 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
U nie 4 kreski w DCI pojawia sie po 10 minutach jazdy po Katowicach (ale w cieply dzien) bo gdy jest zimno to bardzo zadko widuje 4 kreski. Co do ogrzewania zimą - to jest bardzo dobre
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rak
Bywalec
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław - Oleśnica
|
Wysłany: Pią 13:21, 18 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
w tych silnikach zdaje się, że jest dodatkowe ogrzewanie elektryczne właśnie ze względu na słabe nagrzewanie silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|