|
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ian
Bywalec
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: katowice
|
Wysłany: Nie 9:02, 22 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: | mając V bieg, i chcąc wyprzedzić, wciskam do dechy gaz, a moja Dacia zamiast płynnie przyspieszyć o 40-30 kilometrów, powolutku zbiera się, zbiera, i nici (gufno) z wyprzedzania.... |
Ano, muszę dokładniej czytać informacje testowe o Dacii. Generalnie Logan z silnikiem 75 KM na V biegu przyśpiesza od 80 do 120 km/g w ... 30 sekund.
Faktycznie lepiej juz wychodzi wyprzedzanie np. na II biegu. Dwa razy wyjeżdżając z drogi podporządkowanej nadziałem się na ciężarówkę jadącą z prędkością około 20-25 km/g. W obu przypadkach na "dwójeczce" bez problemu ją objechałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 9:41, 23 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Czy to normalne że jak wciskam wsteczny(nigdy takiego czegos nie mialem dlatego bardzo sie zdziwilem ostatnio - to ja zawsze jeżdżę loganem i nigdy mi sktrzynia nie zgrzytła) - stojąc w miejscu - skrzynia potrafi zgrzytnąć jeżeli chcę to zrobić szybko. Jeżeli wciskam bardzo powolutku to odczuwam dziwny opór i czasem muszę ruszyć kilka razy wajchą - zanim się coś tam przestawi i pozwoli na bezkonfliktowe wrzucanie wstecznego - Czy ktoś z Was już takie coś zaobserwował? Bo wcale mi się nie spieszy do serwisu żeby mi coś grzebali i jeszcze bardziej zepsuli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kratylos
Młodszy administrator
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Pon 9:44, 23 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
wsteczny wchodzi z pewnym oporem. U mnei co prawda nic nei zgrzyta ale czasam imusze 2-3 raczy machnac wajacha aby wyczuc wpadniecie biegu na wsteczny. Jest to troche nie przecyzyjne...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 9:45, 23 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Zastanawiam się nad brakiem oleju w skrzyni, ale nie jestem pewien czy to moze byc przez to - bo przeciez na biegach od 1 do 5 nic sie nie dzieje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kratylos
Młodszy administrator
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Pon 9:47, 23 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
nei precyzyjne wchodzenei wstecznego to typowa przypadlosc logana i nei sadze zeb yw serwisie cos zrobili z tym... tak jak skrzypiace wycieraczki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 9:51, 23 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Kratylos napisał: | nei precyzyjne wchodzenei wstecznego to typowa przypadlosc logana i nei sadze zeb yw serwisie cos zrobili z tym... tak jak skrzypiace wycieraczki... |
Mi oryginalne wycieraczki nie skrzypią dotarły się juz po jakiś 7000km - podobnie jak silnik i działają całkiem nieźle, ale martwi mnie ta skrzynia, gdyż kilka razy mi już zgrzytło - a wcześniej tego nie było, tak jakby tam się coś wyrobiło i nie było dobrego smarowania . Jak sie zapomne i bezposrednio po zatrzymaniu auta chce cofnąć to zawsze przy zbyt ochoczym wciskaniu wstecznego - zgrzytnie, nauczyłem się już o tym pamiętać , ale zanim to nastąpiło ze 4 razy zdążyło sobie leciutko zazgrzytać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ian
Bywalec
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: katowice
|
Wysłany: Pon 10:28, 23 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: | nie precyzyjne wchodzenie wstecznego to typowa przypadlosc logana |
Wsteczny zgrzyta jeśli bezpośrednio/natychmiast po zatrzymaniu samochodu chcemy go włączyć. Jednak jeśli chwilkę odczekamy (20-25 sekund powinno wystarczyć) to czynność tę wykonamy bez żadnego skrzypienia, i bez problemu. Może to jakiś spec od mechaniki wyjaśni...
Wsteczny wchodzi bez oporu trzeba jednak dźwignię pchnąć mocno-do oporu w bok, i do tyłu. W Loganie te odległości pomiędzy biegami są całkiem spore....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 8:31, 24 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Moze i 25 sekund cos zmieni, ale napewno nie spowoduje ze przy naglej potrzebie cofniecia bede czul sie bezpiecznie na drodze, jak mozna czekac 25 sekund na mozliwosc wcisniecia wstecznego , zazwyczaj robie tak ze wciskam go powolutku potrochu (jak odczuje opor to cofam) i tak kilka razy az odczuje ze juz mozna go wcisnac (kurcze prawie jak z dziewicą )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dr.Bunsen
Stały bywalec
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 9:31, 24 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Black Eryk napisał: | CUT
prawie jak z dziewica ) |
A moze wystarczy tzw. "podwojne wysprzeglenie"? Objawy, ktore podajecie, wygladaja na brak synchronizacji biegu wstecznego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kristoff
Bywalec
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 9:43, 24 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Dr.Bunsen napisał: | Black Eryk napisał: | CUT
prawie jak z dziewica ) |
A moze wystarczy tzw. "podwojne wysprzeglenie"? Objawy, ktore podajecie, wygladaja na brak synchronizacji biegu wstecznego |
W samej rzeczy, wsteczny jest w Loganie nie jest zsynchronizowany, jak w większości współczesnych aut z resztą. Albo podwójne wysprzęglenie albo trzeba chwilę poczekać. Inaczej będzie zgrzytać, bo tak ma być. W ogóle tym się nie należy przejmować.
Kristoff
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 12:09, 24 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Nie należy się przejmować ? - Czy mam przez to rozumieć że to zgrzytanie nie spowoduje żadnych usterek ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaS602
Gaduła
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 12:59, 24 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Zrobiłem Fiatem Siena prawie 230 000 kilometrów i zgrzytanie wstecznego występowało tak samo czesto jak w loganie. Zgadnijcie co się stało ze skrzynią w Sienie?
Nic...
Jedyne czego unikajcie to wrzucania wstecznego gdy samoghod toczy sie jeszcze do przodu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swissman
Stały bywalec
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: od 25 lat CH, przedtem warszawa
|
Wysłany: Wto 13:51, 24 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
a moze wrocilibysmy do pierwotnego watku?
kto moze cos madrego napisac o jezdzeniu dieslem???
ja po 22 latach jezdzenia wylacznie na benzynie przesiadlem sie na diesla i ciagle jeszcze czuje sie dziwnie w nim... jezdze nim od 3-go lipca tego roku...
chociaz kolega oraz syn twierdza ze silnik i skrzynia biegow sa okej to ja odczuwam cos dziwnego gdy przechodze z jedynki na dwojke oraz z dwojki na trojke... wiem, wiem... nie trzeba byc moze wciskac sprzegla do samego konca ale czasem mi sie tak zrobi i wtedy charczy jakby to bylo jakies lozysko piachem smarowane.... no, nie calkiem ale cos tam charczy... koles nauczyl mnie zeby dwojke wrzucac prawie natychmiast po przejechaniu paru metrow i lekko wciskac sprzeglo.... gdy tak robie to mi prawie nie charczy, gdy wcisne pedal sprzegla mocniej to charczy... i wez tu badz madry czlowieku...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Wto 14:11, 24 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Sprawdź czy obudowa silnika nie hałasuje (nie może się stykać z silnikiem). Sprawdź tam, gdzie jest dziura na bagnet w obudowie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ian
Bywalec
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: katowice
|
Wysłany: Czw 13:48, 26 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Ja wolę jednak odczekać... A jak rozwalę skrzynię biegów? Kurczę, a ja myślałem, że skrzynie biegów bez synchronizacji to już historia motoryzacji...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|