|
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Licek
Nowicjusz
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 14:41, 14 Cze 2007 Temat postu: Przerobka silnika 1.4 na 1.6 8v, tylko zmiana korbowodow? |
|
|
Witam, mam logana mcv 1.4 jednak szczegolnie przy obciazeniu albo na trasie samochodowi brakuje mocy. Poprzednio mialem poloneza plusa i buta mial podobnego do logana za wyjatkiem elastycznasci ktora akurat jest lepsza w loganie. Przegladalem dane techniczne obu silnikow dostepnych w dacii i jedyna rozncia w tych silnikach to inny skok tłoka. Srednica cylinda w 1.4 i 1.6 jest identyczna. Zastanawiam sie czy sa jakies jeszcze roznice w obu tych silnikach, jesli nie wystarczy zmienic korbowody na te od 1.6 i mamy 1.6 8v. Czy orientuje sie ktos czy sa jakies jeszcze roznice w ubu tych silnikach? jesli nie ma kupie korbowody i przerobie sam silnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
loganik
Bywalec
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 21:12, 14 Cze 2007 Temat postu: Przeróbka silnika |
|
|
Silnik 1,4 1,6
średn. cyl. x skok tłoka
79,5 x 70 79,5 x 80
Pozdrawiam,loganik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
loganik
Bywalec
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 21:32, 14 Cze 2007 Temat postu: Przeróbka silnika |
|
|
Nr katalogowe głowicy,uszczelki, zaworów , rozrządu są takie same dla obu s-ków, nie wiem jak z elektoniką i tłokami,
Loganik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magcn
Bywalec
Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 21:46, 14 Cze 2007 Temat postu: Re: Przeróbka silnika |
|
|
Nie orientuję się w różnicach między tymi dwoma silnikami, ale nie sądzę, aby tylko różniły się wyłącznie korbowodami. Jak powyżej zagaił loganik:
loganik napisał: | nie wiem jak z elektoniką i tłokami |
myślę, żę na 99% inna jest elektronika (komputer). Myślę, że mniej problemowe i bardziej opłacalne finansowo będzie wyszukanie "rozbitka" i przełożenie "kompletu" z 1.6 Tu: [link widoczny dla zalogowanych] sinik 1.4 kosztuje 2,5 tys. - sądzę , że 1.6 powiniem kształtować się cenowo podobnie. Coraz więcej loganów jeździ i coraz więcej się rozbija
A i jeszcze jedno. Od strony prawnej, to zmieniasz wtedy parametry samochodu zapisane w dowodzie rejestracyjnym - powinno się zrobić dodatkowy przegląd i iść do wydziału komunikacji w celu dokonania zmian. I płacić, płacić, płacić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
loganik
Bywalec
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 22:12, 14 Cze 2007 Temat postu: Przeróbka silnika |
|
|
Myślę że ta wiadomość całkowicie Cię zniechęci do przeróbki, wał korbowy w 1,6 jest wzmacniany, inny nr mają również panewki główne.
Niedawno na Alegro był silnik 1,6 z rozbitka za 2500 zł.
Logani, Szra Perła 2005
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel1
Bywalec
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ta straszna Warszawka :)
|
Wysłany: Pią 8:06, 15 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Roznice 1,4 a 1,6 to nie korbowody a wlasnie wał korbowy ktory jest inny ma inne wykorbienia. Co do elekroniki to kwestia zmiany oprogramowania w ecu nie jest problemem
PZD.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Licek
Nowicjusz
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 10:39, 15 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Dzieki za odpowiedzi.
To w takim razie nie ma co sobie glowy zawrcac, myslalem ze tylko korbowody. Koszty sa jednak za duze, podejrzewam ze nowy wał w serwisie to grubo ponad tysiac a wstawic silnik z rozbitego to tez duzo zachodu, poza tym trzeba chyba nowy dowod rejestracyjny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|