|
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jan ostrzyca
Stały bywalec
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 12:27, 29 Lip 2007 Temat postu: pb 95 vs pb 98 - mój eksperyment |
|
|
Wiem, że to już było, ale po 7 tys. km zrobiłem eksperyment i zmieniłem paliwo z pb 95 na pb 98. I co? Daczka nagle pali WIĘCEJ, sporo więcej, zamiast 8.5 l./100 w mieście nagle zaczęła palić ponad 10 l. /100. Dziwne, bo z relacji Kolegów można wnosić, ze powinno być odwrotnie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kratylos
Młodszy administrator
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Nie 12:29, 29 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
calkiem normalne u mnie tez pali wiecej 98 bo wartosc energetyczna 98 jest mnijsza...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dr.Bunsen
Stały bywalec
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 15:29, 29 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Już kiedyś o tym pisałem, ale ponowię - jeden bak to za mało na wyciąganie rzetelnych wniosków...
Niestety
PS. Co wcale nie oznacza, że uważam iż 98 jest lepsza od 95. Te paliwa są... różne... i tyle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jan ostrzyca
Stały bywalec
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 19:37, 29 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
W innym wątku kilku Kolegów przekonywało namiętnie, że na pb 98 ich samochody palą mniej i mają lepsze osiągi niż na pb 95. Nie bardzo wierzyłem, nawet lekko polemizowałem za co zostałem lekko opieprzony;) ale postanowiłem sprawdzić.
Wnioski są takie:
1) samochód pali wiecej,
2) nie zwięszyła się elastyczność silnika, przeciwnie gorzej ciągnie z niskich obrotów,
3) nie ma szans na oszczędności finansowe.
Wracam do starej dobrej pb 95.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaS602
Gaduła
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:51, 29 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
jan ostrzyca napisał: |
1) samochód pali wiecej,
2) nie zwięszyła się elastyczność silnika, przeciwnie gorzej ciągnie z niskich obrotów,
3) nie ma szans na oszczędności finansowe.
|
Faktycznie dziwne...
Mam jedna prosbe, przybliz mi troche wiecej szczegolow tego testu. Chodzi o paliwo (jakie? skad?) i sam test (jaki dystans, styl jazdy etc).
Z czystej ciekawosci...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swissman
Stały bywalec
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: od 25 lat CH, przedtem warszawa
|
Wysłany: Nie 23:41, 29 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
nie jestem fachowcem ale tez kilkaktrotnie w swojej 22 letniej karierze kierowcy amatora wlalem 98 zamiast 95 i tez mniej kilometrow zrobilem na tym drozszym paliwie... jezdze dosyc spokojnie i jak do tej pory zaplacilem moze z 10 mandatow za przekroczenie predkosci... odpukac!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel1
Bywalec
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ta straszna Warszawka :)
|
Wysłany: Czw 22:04, 02 Sie 2007 Temat postu: Re: pb 95 vs pb 98 - mój eksperyment |
|
|
jan ostrzyca napisał: | Wiem, że to już było, ale po 7 tys. km zrobiłem eksperyment i zmieniłem paliwo z pb 95 na pb 98. I co? Daczka nagle pali WIĘCEJ, sporo więcej, zamiast 8.5 l./100 w mieście nagle zaczęła palić ponad 10 l. /100. Dziwne, bo z relacji Kolegów można wnosić, ze powinno być odwrotnie... |
To swiadzczy tylko o tym ze uklad zaplonowy nie jest w stanie zadoptować sie do paliwa o wiekszej liczbie oktanowej, stad nie efektywne spalanie tego paliwa.
Pzd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gerrad
Stały bywalec
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:01, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Fachowcy mówią że wlewanie 98 do silników benzynowych bez turbo nic lub niewiele daje. "Nie widać różnicy więc po co przepłacać"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaS602
Gaduła
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:59, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
gerrad napisał: | "Nie widać różnicy więc po co przepłacać" | ,
6,2 a 5,6 l/100 km
(to jest roznica miedzy paliwem Pb98 [tez z orlenu] a Verva98, nie wiem jaka by byla gdyby lac Pb95) to dla mnie zauwazalna roznica... ale może nie kontynujmy tego watku bo to sie mija z celem, kazdy ma swoj styl jazdy, kazdy ma swoje przyzwyczajenia, kazdy ma swoje stereotypy, ktorych juz nic nie zmieni
PS. jacy "fachowcy"?. Fachowcy mowia tez, ze samochod po wypadku da sie "odklepac"...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel1
Bywalec
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ta straszna Warszawka :)
|
Wysłany: Nie 23:01, 05 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
gerrad napisał: | Fachowcy mówią że wlewanie 98 do silników benzynowych bez turbo nic lub niewiele daje. "Nie widać różnicy więc po co przepłacać" |
Fachowcy ? Zwróc uwage ze wiekszosc silnikó FSI wymaga paliwa 98 i chocby 1,6 16V volkswagena .(takich silników jest duzo)
Oczywiscie mogą być zasilane paliwem 95 ale objawia się to spadkiem osiagów ,korekta zapłonu przez ECU.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mike56
Nowicjusz
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Pon 20:02, 06 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
swissman napisał: | nie jestem fachowcem ale tez kilkaktrotnie w swojej 22 letniej karierze kierowcy amatora wlalem 98 zamiast 95 i tez mniej kilometrow zrobilem na tym drozszym paliwie... jezdze dosyc spokojnie i jak do tej pory zaplacilem moze z 10 mandatow za przekroczenie predkosci... odpukac! |
------
teraz jeżdżę na ON, ale wcześniej 126p, Polonez i Uno zawsze mniej paliły i miały lepsze przyspieszenie na E-98;
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jan ostrzyca
Stały bywalec
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 10:37, 07 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Ciąg dalszy mojego prywatnego testu: średnie spalanie pb 95 na dyst ok. 7 tys. km wyniosło 7.1 / 100 km, a na pb 98 na dyst. ok 1000 km 7.8 l. 100 km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ian
Bywalec
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: katowice
|
Wysłany: Śro 13:02, 08 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Może obok jakości użytego paliwa powinno uwzględniać się także budowę silnika? (czy to jednostka ośmio, czy też szesnastozaworowa, z jednopunktowym wtryskiem paliwa, czy też wielopunktowym wtryskiem, z turbodoładowaniem, czy też nie...). Generalnie uważam, że wyższej jakości benzyna ma wpływ nie na spalanie (to całkowicie błędne mniemanie), lecz na konserwację, i zabezpieczenie poszczególnych podzespołów silnika, i przedłużenie jego żywotności....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaS602
Gaduła
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:18, 08 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Ja chyba jakiś jebn#*ty jestem...
Jan Ostrzyca:
Poraz kolejny prosze o jakies szczegoly Twojego testu.
Bo mi raz na trasie na odcinku 102 kilometrow spalil 11.8 l.... i nie mowie ze 98 pali wiecej.
Wszystko zalezy tez od stylu jazdy, warunkow, etc... a nie tylko od paliwa, ale po co ja to pisze...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mgg
Gaduła
Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GLIWICE
|
Wysłany: Czw 7:28, 09 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Chyba w najnowszym "auto-moto" , albo podobnym jest test paliw "premium" i porównanie ich do zwykłej PB95.
test prowadzony był na Facie Panda z sil. 1,2l na hamowni.
Wynika z niego że te lepsze paliwa przy normalnych silnikach (nie wyżyłowanych) nie mają żadnego wpływu na spalanie , a na moc i moment minimalne (w niektórych nawet spalanie nieco wzrosło).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|