Forum DACIA LOGAN Strona Główna DACIA LOGAN
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pb 95 vs pb 98 - mój eksperyment
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaS602
Gaduła



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:54, 09 Sie 2007    Temat postu:

mgg napisał:

Wynika z niego że te lepsze paliwa przy normalnych silnikach (nie wyżyłowanych) nie mają żadnego wpływu na spalanie , a na moc i moment minimalne (w niektórych nawet spalanie nieco wzrosło).


Nie bede się już sprzeczał... Smile Mam tylko jeszcze jedno pytanie.
Dlaczego mój logan vervy 98 pali wyraźnie mniej niż innych paliw i odczuwalnie przeze mnie lepiej sie zbiera? Skoro wszystkie niewiadomo jakie testy zdaja sie temu zaprzeczac.
Druga sprawa: po co sa w sprzedazy inne paliwa niz Pb 95 skoro (wedlug testow i niektorych uzytkownikow) albo sa takie same albo nawet gorsze a drozsze?
Może mi to ktoś wyjaśnić?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KaS602 dnia Czw 14:59, 09 Sie 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jan ostrzyca
Stały bywalec



Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 14:56, 09 Sie 2007    Temat postu:

Auto-sugestia?:)
Badania na hamowniach dot. wspomnianej pandy 1.2, (też to czytałem), opisane w Auto-Świecie wykazują różnice różnych parametrów 1-3%, tj na granicy błędu pomiaru.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca dnia Czw 15:02, 09 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaS602
Gaduła



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:01, 09 Sie 2007    Temat postu:

jan ostrzyca napisał:
Auto-sugestia?Smile


Tak bym tego nie nazwal. Dowod mam przy kazdym tankowaniu i z wynikow z kompa. A co do lepszych osiagow i rowniejszej pracy silnika: jesli sa odczuwalne przeze mnie (zwyklego kierowce) to chyba jednak musi byc jakas roznica. Nie mowie ze to jakias porazajaca poprawa ale zawsze...

PS. Zaraz pewnie sie dowiem, ze wyniki z kompa to zaden dowod, i dystrybutory tez przeklamuja ilosc paliwa, wiem, wiem... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mojo
Bywalec



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 19:05, 09 Sie 2007    Temat postu:

KaS602 napisał:
Druga sprawa: po co sa w sprzedazy inne paliwa niz Pb 95 skoro (wedlug testow i niektorych uzytkownikow) albo sa takie same albo nawet gorsze a drozsze?
Może mi to ktoś wyjaśnić?


Liczba oktanowa - liczba określająca jakość paliwa silnikowego do silników z zapłonem iskrowym. Parametr ten określa odporność mieszanki paliwowo-powietrznej na samozapłon i spalanie stukowe.
Nie można tego mylić z wydajnością energetyczną.
Np v-power 98 oznacza, że mamy paliwo o składzie bedącym tajemnicą producenta zapewne "v-power" czyli wg niego m.in. większej wydajności energetycznej i liczbie oktanowej "98". To są 2 zupełnie różne informacje zawarte w nazwie.
Obecne silniki mają mikroprocesorowe sterowanie zapłonem wiec same czuwają niezależnie od paliwa nad tym aby nie dochodziło do spalania stukowego. To było istotne w przypadku sterowania mechanicznego czyli cewka-rozdzielacz z palcem jak w starym fiacie 125 czy maluchu.
Na paliwie o wyższej liczbie oktanowej można przyspieszyć bardziej zapłon co wpływa (to fakt) na zmniejszenie zużycia paliwa.
Kiedyś trzeba było wyjść z auta żeby tego dokonać i pokręic odpowiednio rozdzielaczem a dziś komputer sam dobiera odpowiednie przyspieszenie na podstawie informacji z róznych czujników m.in. sondy lambda.
Jeździłem na różnym paliwie i między 95 a 98 różnicy nie wyczuwam.
Co innego z v-power gdzie wg mnie wzrastała nieznacznie dynamika.
Jeździłem przez jakiś czas tylko na 98 ale przeszedłem na 95 bo jest ewidentnie tańsza i do stania w korkach w mieście oraz względnie normalnej jazdy na trasie w zupełności wystarcza.
Takie jest moje zdanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel1
Bywalec



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ta straszna Warszawka :)

PostWysłany: Czw 21:59, 09 Sie 2007    Temat postu:

mojo napisał:
KaS602 napisał:
Druga sprawa: po co sa w sprzedazy inne paliwa niz Pb 95 skoro (wedlug testow i niektorych uzytkownikow) albo sa takie same albo nawet gorsze a drozsze?
Może mi to ktoś wyjaśnić?


Liczba oktanowa - liczba określająca jakość paliwa silnikowego do silników z zapłonem iskrowym. Parametr ten określa odporność mieszanki paliwowo-powietrznej na samozapłon i spalanie stukowe.
Nie można tego mylić z wydajnością energetyczną.
Np v-power 98 oznacza, że mamy paliwo o składzie bedącym tajemnicą producenta zapewne "v-power" czyli wg niego m.in. większej wydajności energetycznej i liczbie oktanowej "98". To są 2 zupełnie różne informacje zawarte w nazwie.
Obecne silniki mają mikroprocesorowe sterowanie zapłonem wiec same czuwają niezależnie od paliwa nad tym aby nie dochodziło do spalania stukowego. To było istotne w przypadku sterowania mechanicznego czyli cewka-rozdzielacz z palcem jak w starym fiacie 125 czy maluchu.
Na paliwie o wyższej liczbie oktanowej można przyspieszyć bardziej zapłon co wpływa (to fakt) na zmniejszenie zużycia paliwa.
Kiedyś trzeba było wyjść z auta żeby tego dokonać i pokręic odpowiednio rozdzielaczem a dziś komputer sam dobiera odpowiednie przyspieszenie na podstawie informacji z róznych czujników m.in. sondy lambda.
Jeździłem na różnym paliwie i między 95 a 98 różnicy nie wyczuwam.
Co innego z v-power gdzie wg mnie wzrastała nieznacznie dynamika.
Jeździłem przez jakiś czas tylko na 98 ale przeszedłem na 95 bo jest ewidentnie tańsza i do stania w korkach w mieście oraz względnie normalnej jazdy na trasie w zupełności wystarcza.
Takie jest moje zdanie.




I masz racje niestety nie wszystkie uklady przyspieszaja zaplon, pozatym liczba oktanowa to tylko odpornosc paliwa na spalanie stukowe lub detonacje spalanie nastepuej z predkoscia 70m/s detonacja to ąz 2000 m/s stad proces ten ma niszczace dzialanie na silnik , nie zaglebiajac sie dalej w ten proces . Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
swissman
Stały bywalec



Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: od 25 lat CH, przedtem warszawa

PostWysłany: Czw 22:08, 09 Sie 2007    Temat postu:

moim mcv dieslem przejechalem do dzis 2300 km i po raz pierwszy zatankowalem na stacji bp ten ultimate... jak na razie nie stwierdzilem zeby lepiej jechal a za to wydaje mi sie ze silnik glosniej pracuje... ale moze mi sie tylko wydaje???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mgg
Gaduła



Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GLIWICE

PostWysłany: Pią 13:24, 10 Sie 2007    Temat postu:

jeszcze jedna zagwozdka. Kilka razy sprawdzałem. Jak zatankuję lepsze paliwo 98 to o kapkę zuzycie paliwa jest może mniejsze , ale potem jak spowrotem przejdę na 95 to zuzycie zauważalnie wzrasta w stosunku do tego co było przed tankowanie 98 , dopiero po nastepnym tankowaniu 95 wraca do normy, czy ktos tego doświadczył.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kratylos
Młodszy administrator



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lodz

PostWysłany: Pią 14:13, 10 Sie 2007    Temat postu:

ja cos takiego zobaczylem po tankowaniu supermy na statoilu i to nawet 95

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jan ostrzyca
Stały bywalec



Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 13:58, 11 Sie 2007    Temat postu:

To mój ostatni post na ten temat. Obiecuję. W ostatnim wydaniu Poradnika A-Ś zamieszczono test benzyn 95 i 98, regular i premium na skodzie z nowoczesnym silnikiem FSI. I co? I pstro! Różnice w pomiarach do pominięcia - 1-2%. Znaczy się "chłyt marketingowy".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaS602
Gaduła



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 2:21, 12 Sie 2007    Temat postu:

jan ostrzyca napisał:
To mój ostatni post na ten temat. Obiecuję.(...)


Nie ma co rezygnowac Smile.

PS. Moze i bylem "troche nerwowy" jesli chodzi o ten tamt (paliwa), ale nie mialem zamiaru nikogo urazac ani nic na sile perswadowac czy uswiadamiac. Tak czy inaczej zdecydowana wiekszosc uzytkownikow jest zadowolona ze swojego samochodu, wiec niech tak zostanie...

Pozdrawiam, Krzysiek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum DACIA LOGAN Strona Główna -> Dział ogólny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin