|
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaS602
Gaduła
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 14:54, 09 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
mgg napisał: |
Wynika z niego że te lepsze paliwa przy normalnych silnikach (nie wyżyłowanych) nie mają żadnego wpływu na spalanie , a na moc i moment minimalne (w niektórych nawet spalanie nieco wzrosło). |
Nie bede się już sprzeczał... Mam tylko jeszcze jedno pytanie.
Dlaczego mój logan vervy 98 pali wyraźnie mniej niż innych paliw i odczuwalnie przeze mnie lepiej sie zbiera? Skoro wszystkie niewiadomo jakie testy zdaja sie temu zaprzeczac.
Druga sprawa: po co sa w sprzedazy inne paliwa niz Pb 95 skoro (wedlug testow i niektorych uzytkownikow) albo sa takie same albo nawet gorsze a drozsze?
Może mi to ktoś wyjaśnić?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KaS602 dnia Czw 14:59, 09 Sie 2007, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jan ostrzyca
Stały bywalec
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 14:56, 09 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Auto-sugestia?:)
Badania na hamowniach dot. wspomnianej pandy 1.2, (też to czytałem), opisane w Auto-Świecie wykazują różnice różnych parametrów 1-3%, tj na granicy błędu pomiaru.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca dnia Czw 15:02, 09 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaS602
Gaduła
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 15:01, 09 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
jan ostrzyca napisał: | Auto-sugestia? |
Tak bym tego nie nazwal. Dowod mam przy kazdym tankowaniu i z wynikow z kompa. A co do lepszych osiagow i rowniejszej pracy silnika: jesli sa odczuwalne przeze mnie (zwyklego kierowce) to chyba jednak musi byc jakas roznica. Nie mowie ze to jakias porazajaca poprawa ale zawsze...
PS. Zaraz pewnie sie dowiem, ze wyniki z kompa to zaden dowod, i dystrybutory tez przeklamuja ilosc paliwa, wiem, wiem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mojo
Bywalec
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 19:05, 09 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
KaS602 napisał: | Druga sprawa: po co sa w sprzedazy inne paliwa niz Pb 95 skoro (wedlug testow i niektorych uzytkownikow) albo sa takie same albo nawet gorsze a drozsze?
Może mi to ktoś wyjaśnić? |
Liczba oktanowa - liczba określająca jakość paliwa silnikowego do silników z zapłonem iskrowym. Parametr ten określa odporność mieszanki paliwowo-powietrznej na samozapłon i spalanie stukowe.
Nie można tego mylić z wydajnością energetyczną.
Np v-power 98 oznacza, że mamy paliwo o składzie bedącym tajemnicą producenta zapewne "v-power" czyli wg niego m.in. większej wydajności energetycznej i liczbie oktanowej "98". To są 2 zupełnie różne informacje zawarte w nazwie.
Obecne silniki mają mikroprocesorowe sterowanie zapłonem wiec same czuwają niezależnie od paliwa nad tym aby nie dochodziło do spalania stukowego. To było istotne w przypadku sterowania mechanicznego czyli cewka-rozdzielacz z palcem jak w starym fiacie 125 czy maluchu.
Na paliwie o wyższej liczbie oktanowej można przyspieszyć bardziej zapłon co wpływa (to fakt) na zmniejszenie zużycia paliwa.
Kiedyś trzeba było wyjść z auta żeby tego dokonać i pokręic odpowiednio rozdzielaczem a dziś komputer sam dobiera odpowiednie przyspieszenie na podstawie informacji z róznych czujników m.in. sondy lambda.
Jeździłem na różnym paliwie i między 95 a 98 różnicy nie wyczuwam.
Co innego z v-power gdzie wg mnie wzrastała nieznacznie dynamika.
Jeździłem przez jakiś czas tylko na 98 ale przeszedłem na 95 bo jest ewidentnie tańsza i do stania w korkach w mieście oraz względnie normalnej jazdy na trasie w zupełności wystarcza.
Takie jest moje zdanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel1
Bywalec
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ta straszna Warszawka :)
|
Wysłany: Czw 21:59, 09 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
mojo napisał: | KaS602 napisał: | Druga sprawa: po co sa w sprzedazy inne paliwa niz Pb 95 skoro (wedlug testow i niektorych uzytkownikow) albo sa takie same albo nawet gorsze a drozsze?
Może mi to ktoś wyjaśnić? |
Liczba oktanowa - liczba określająca jakość paliwa silnikowego do silników z zapłonem iskrowym. Parametr ten określa odporność mieszanki paliwowo-powietrznej na samozapłon i spalanie stukowe.
Nie można tego mylić z wydajnością energetyczną.
Np v-power 98 oznacza, że mamy paliwo o składzie bedącym tajemnicą producenta zapewne "v-power" czyli wg niego m.in. większej wydajności energetycznej i liczbie oktanowej "98". To są 2 zupełnie różne informacje zawarte w nazwie.
Obecne silniki mają mikroprocesorowe sterowanie zapłonem wiec same czuwają niezależnie od paliwa nad tym aby nie dochodziło do spalania stukowego. To było istotne w przypadku sterowania mechanicznego czyli cewka-rozdzielacz z palcem jak w starym fiacie 125 czy maluchu.
Na paliwie o wyższej liczbie oktanowej można przyspieszyć bardziej zapłon co wpływa (to fakt) na zmniejszenie zużycia paliwa.
Kiedyś trzeba było wyjść z auta żeby tego dokonać i pokręic odpowiednio rozdzielaczem a dziś komputer sam dobiera odpowiednie przyspieszenie na podstawie informacji z róznych czujników m.in. sondy lambda.
Jeździłem na różnym paliwie i między 95 a 98 różnicy nie wyczuwam.
Co innego z v-power gdzie wg mnie wzrastała nieznacznie dynamika.
Jeździłem przez jakiś czas tylko na 98 ale przeszedłem na 95 bo jest ewidentnie tańsza i do stania w korkach w mieście oraz względnie normalnej jazdy na trasie w zupełności wystarcza.
Takie jest moje zdanie. |
I masz racje niestety nie wszystkie uklady przyspieszaja zaplon, pozatym liczba oktanowa to tylko odpornosc paliwa na spalanie stukowe lub detonacje spalanie nastepuej z predkoscia 70m/s detonacja to ąz 2000 m/s stad proces ten ma niszczace dzialanie na silnik , nie zaglebiajac sie dalej w ten proces . Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swissman
Stały bywalec
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: od 25 lat CH, przedtem warszawa
|
Wysłany: Czw 22:08, 09 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
moim mcv dieslem przejechalem do dzis 2300 km i po raz pierwszy zatankowalem na stacji bp ten ultimate... jak na razie nie stwierdzilem zeby lepiej jechal a za to wydaje mi sie ze silnik glosniej pracuje... ale moze mi sie tylko wydaje???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mgg
Gaduła
Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GLIWICE
|
Wysłany: Pią 13:24, 10 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
jeszcze jedna zagwozdka. Kilka razy sprawdzałem. Jak zatankuję lepsze paliwo 98 to o kapkę zuzycie paliwa jest może mniejsze , ale potem jak spowrotem przejdę na 95 to zuzycie zauważalnie wzrasta w stosunku do tego co było przed tankowanie 98 , dopiero po nastepnym tankowaniu 95 wraca do normy, czy ktos tego doświadczył.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kratylos
Młodszy administrator
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Pią 14:13, 10 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
ja cos takiego zobaczylem po tankowaniu supermy na statoilu i to nawet 95
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jan ostrzyca
Stały bywalec
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 13:58, 11 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
To mój ostatni post na ten temat. Obiecuję. W ostatnim wydaniu Poradnika A-Ś zamieszczono test benzyn 95 i 98, regular i premium na skodzie z nowoczesnym silnikiem FSI. I co? I pstro! Różnice w pomiarach do pominięcia - 1-2%. Znaczy się "chłyt marketingowy".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaS602
Gaduła
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 2:21, 12 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
jan ostrzyca napisał: | To mój ostatni post na ten temat. Obiecuję.(...) |
Nie ma co rezygnowac .
PS. Moze i bylem "troche nerwowy" jesli chodzi o ten tamt (paliwa), ale nie mialem zamiaru nikogo urazac ani nic na sile perswadowac czy uswiadamiac. Tak czy inaczej zdecydowana wiekszosc uzytkownikow jest zadowolona ze swojego samochodu, wiec niech tak zostanie...
Pozdrawiam, Krzysiek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|