|
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 8:03, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
KaS602 napisał: | Black Eryk napisał: | wiec co tu dużo gadac z ktorej stacji lepsze . |
Ale widzę, że i tak dmuchasz na zimne. Brat swoje clio 1.5dCi też zalewa tylko ON ult. BP |
Owszem dmucham na zimne i dlatego wlasnie leje te ulepszone ON - niby czystrze i pozniej krzepną w zimie wiec uwazam ze wydanie kilku zlotowek wiecej na bak paliwa mi nie zaszkodzi, ale patrząc na zwykłe ON na różnych stacjach myśle że będzie w podobnej jakości (jezeli oczywiście nie natkniemy się na coś chrzczonego - bo tylko wtedy mozna zauważyć różnice).
Jeżeli natomiast chodzi o LPG to przyznam że przy tym paliwie można się najczęściej wkurzać - nawet tankując na tej samej stacji zdążają się czasem spore różnice w jakości - które od razu łatwo wyczuć i to na renomowanych stacjach. Moge dodać ze najgorszej jakosci LPG jakie zdarzyło mi się zalać było na stacji Auchan w Żorach - to była porażka - auto dostało czkawki - nie przyspieszało - dusiło je itp. po przejechaniu kilkudzisieciu km-ów dolałem na innej stacji i od razu troche ulżyło.
Jezdzilem też kiedys benzyniakiem ale tu takich różnic jak na LPG nie widzialem więc myśle że nie na ON,95 lub 98 a na LPG odczujemy najwieksze różnice w jakości paliw.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dec
Bywalec
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Pon 9:07, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Ja zazwyczaj tankuję ON BP Ultimate. Czasami zdarza mi się zatankować na Statoilu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MartinPŃ
Stały bywalec
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 12:28, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
W poprzednim samochodzie zawsze tankowałem 95 a tylko okazjonalnie 98 i przy tak starym samochodzie[escort `92], czułem różnicę. Natomiast przy nowym samochodzie z bieżącego rocznika tankowanie na zmianę raz 95 a raz 98[a może po połowie wymieszać ], nie będzie miało chyba większego wpływu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dr.Bunsen
Stały bywalec
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 21:06, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Szczerze powiedziawszy przy benzynie nie ma większego sensu przepłacanie za paliwo, natomiast przy dieslu zwiększa się (mniej lub bardziej) komfort akustyczny...
Spójrzcie do nr. 7 Autoporadnika Auto-Świata (bardzo dobrze rozpracowane są te "ulepszone" paliwa).
Ja osobiście staram się zalewać samochody paliwem o obniżonej zawartości siarki, bez przepłacania (bądź nadmiernego przepłacania), co w praktyce przekłada się na jazdę na Supremie bądź Supradieslu ze Statoil
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dmas
Bywalec
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Bielany
|
Wysłany: Wto 10:09, 10 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
[quote="KaS602"] jan ostrzyca napisał: |
Z moich pomiarów wynika jasno, że na tym samym dystansie (102 kilometry, start od zimnego silnika), w tych samych warunkach i przy takim samym stylu jazdy różnica w spalaniu była dość znacząca.
(zwykła 98 - 6.3 l, verva 98 - 5.5 l).
. |
witam, i ja sie z tym zgadzam. Po kilku tankowaniach 98 na Shellu zatankowalem 95 i srednie spalanie (korkowa jazda po miescie) wzroslo prawie o 1l.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaS602
Gaduła
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 13:59, 10 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Widać nie tylko mi lanie droższego paliwa wychodzi taniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dr.Bunsen
Stały bywalec
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 17:33, 10 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
dmas napisał: | CUT
Po kilku tankowaniach 98 na Shellu zatankowalem 95 i srednie spalanie (korkowa jazda po miescie) wzroslo prawie o 1l. |
Zatem należy postawić pytanie jakie spalanie było na E95? I to spalanie wielobakowe, bo po jednym baku wyciąganie wniosków wydaje się nieco nazbyt pochopne?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaS602
Gaduła
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:36, 10 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Dr.Bunsen napisał: | bo po jednym baku wyciąganie wniosków wydaje się nieco nazbyt pochopne? |
Mi wystarczył jeden zbiornik by utwierdzić się w przekonaniu, że droższe paliwo wychodzi taniej (a i dla silnika pewnie lepiej).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 7:51, 11 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Dla silnika to tam jedno licho - ale układ wtryskowy na pewno będzie szczęśliwszy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaS602
Gaduła
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:39, 11 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Black Eryk napisał: | Dla silnika to tam jedno licho... |
Teoretycznie jakość paliwa może mieć wpływ na trwałość tłoków, głowicy, zaworów i ich gniazd... i pewnie ma. Zobaczymy po 200 000 kilometrów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Czw 8:24, 12 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Większe znaczenie dla silnika ma to: Czy podawana dawka paliwa jest odpowiednia? a im bardziej precyzyjne wtryski tym lepiej ... Aż takich złych paliw nie lejemy zeby silnik podczas spalania takiej mieszanki mógł na tym strasznie ucierpieć, ale za to mogą się pojawiać jakieś tam osady i zanieczyszczenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel1
Bywalec
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ta straszna Warszawka :)
|
Wysłany: Pią 9:51, 13 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
jan ostrzyca napisał: | Zasilanie silnika paliwem o wyższej liczbie oktanowej niż zalecana nie powoduje polepszenia osiągów i zmniejszenia spalania. Jeśli powoduje jakieś zmiany są one niemierzalne bez użycia hamowni. Elektronika silnika nie rozpoznaje paliw i zawsze dawkuje takie same porcje do cylindra. Kiedyś sam próbowałem paliwa o nazwie "V-power 100+", które już nie występuje na rynku. Bez rezultatu. Trudno też mówić o oszczędnościach wynikających z używania droższego paliwa. Czytałem artykuł, w którym porównuje się stosowanie lepszego paliwa ( np 98 zamiast 95) do magnetyzerów. Niektórzy wierzą w polepszenie osiągów i oszczędności ale doświadczalnie nie sposób ich udowodnić ( jeśli wystepują zmiany to są godne pominięcia).
Jedyne co się naprawdę opłaca i daje korzyści to tankowanie DOBREGO paliwa na SPRAWDZONYCH stacjach. |
JESTES PEWIEN ZE NIE ROZPOZNAJE? A CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jan ostrzyca
Stały bywalec
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 13:34, 13 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Wyjaśnij mi czy czujmik spalania stukowego rozróżnia paliwo 95 i 98 oktanów i w związku z tym powoduje mniejsze dawkowanie do cylindra tego ostatniego.
O ile wiem czujnik spalania stukowego działa gdy wykryje objawy takiego spalania. Przy sprawnym silniku i dobrym paliwie czujnik ten poprostu nie działa bo nie musi.
Ale może jestem w błędzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel1
Bywalec
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ta straszna Warszawka :)
|
Wysłany: Pią 20:44, 13 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Nie zmienia dawkowania paliwa . za to kat zaplonu jest cigale regulwany przez ecu do granic wystapienia detonacji (spalanie stukowgo 2000m/s ) stad biorac jako wzor obieg OTTO wg ktorego taki silnik pracuje wyzsza liczba oktanowa wplywa na wzrost osiagow, oczywiscie nie jest to jakis drastyczny wzrost typu + 50 %
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jan ostrzyca
Stały bywalec
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 21:20, 13 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Zapytałem kolegę-mechanika (dość dobrego) o czujnik spalania stukowego. Odpowiedział, że czujniki psują się na potęgę i montuje się chyba tylko po to żeby je kilka razy w ciągu "życia" samochodu wymieniać. Prostota jest piękna, zarówno w naturze jak i technice.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|