|
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrres
Stary wyga
Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 23:08, 24 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Ja tam widziałem taki żółty wskaźnik poziomu oleju. Po otwarciu maski
Jan: poza tym to wygląda tak (a raczej wyglądało w styczniu '07):
[link widoczny dla zalogowanych]
Przecież ideogramy przy słupkach ("kostkach"-jak mówi kol. Małżonka mówią same za siebie)
Serdecznie Pozdrawiam:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pią 9:06, 25 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Tak ja wiem ze sie pomylił ale w jaki sposob mial w 100% nagrzane auto podczas wyjazdu z salonu -> przeciez tak napisał (wskaźnik na poczatku byl na 8 kresce ), wiec tu mi sie cos nie zgadza...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ian
Bywalec
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: katowice
|
Wysłany: Pią 10:43, 25 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Mhh, to ciekawe. Dziękuje wszystkim, nawet tym złośliwym. No dobra, nade mną możecie się pastwić, każdemu może przytrafić się błąd. Tylko, dlaczego sprzedawca kilkakrotnie powtórzył przy odbiorze, żebym przez pierwszy rok jazdy zwracał szczególną uwagę na poziom oleju w samochodzie, i jego wskazania na tablicy? Zresztą ten wskaźnik podobnie potraktował mechanik-naprawdę.
Powstaje też pytanie skąd taki nagrzany silnik przy odbiorze (ale wyjaśnia to prawie pusty bak paliwa, a miało w nim być około 4-5 litrów paliwa). Rzeczywiście tak jeżdzę-średnio około 7500-7200 kilometrów rocznie, gdyż w okresie od listopada do lutego samochód stoi w garażu-nie wolno? Do pracy zawozi mnie tramwaj.
A jeśli mówiłem o modernizacji to miałem na myśli poniższe zmiany:
Jesienią 2006 roku Logan przeszedł drobny lifting. Od wersji Ambiance wprowadzono zintegrowany z zamkiem centralnym zamek bagażnika, nowe klosze tylnych reflektorów, od wersji Laureate także przetłoczenie pokrywy bagażnika. We wszystkich modelach zmodernizowano skrzynię zmiany biegów montując w niej podzespoły zapożyczone z Renault Modus, oraz poprawiono układ hamulcowy. Wprowadzono także nowe wzory tapicerek, i kolory: beż toundra, niebieski mineral, szary comete, szary platine. Na rynku pojawiła sie także luksusowa wersja Prestige
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pią 11:12, 25 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
ian napisał: |
Powstaje też pytanie skąd taki nagrzany silnik przy odbiorze (ale wyjaśnia to prawie pusty bak paliwa, a miało w nim być około 4-5 litrów paliwa). |
Powiedz mi co ma pusty bak do nagrzanego silnika, ja tez odbierałem auto i bylo zimne, a w baku mialem palącą się rezerwę. Pozatym nie wiem jak jest w benzyniaku ale u mnie w dieslu powyzej 4 kresek nawet na bardzo długich trasach i z nogą wcisniętą w pedał gazu nigdy nie udało się dojść do maksymalnej skali- zawsze maksimum pokazuje mi 4 kreski - wiec to mnie strasznie dziwi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gregosa
Stały bywalec
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pią 12:48, 25 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Black Eryku - jeśli nawet w dłuższych korkach nie skacze Ci powyżej 4 kresek, to tym razem ja bym sie zdziwił...
Gregosa
---------
Za 2 m-ce MCV dCi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kratylos
Młodszy administrator
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Pią 13:47, 25 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
4 kreski do wlasciwa temeratura silnika tak na prawde sa trzy stane pusty 2 kreski i 4 jesli jest wiecej niz 4 to znaczylo by ze uklad chlodzenia dziala nie wlasciwie... - jest to opisane w instrukcji obslugi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrres
Stary wyga
Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 17:27, 25 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Ianie drogi,
Nie pastwimy się nad Tobą (średnia to przyjemność), tylko wyrażamy zdziwienie. Rozumiem że dżentelmen z salonu powiedział o poziomie tempreatury oleju. I przydarzył mu się "taki skrót myślowy" jak pewnemu ministrowi . Bo tutaj nie masz wskazania temperatury tylko informację o stanie (i trendzie): nisko, wysoko, maleje, rośnie. I użytkownikowi to powinno wystarczyć.
Z własnego doświadczenia wiem dwie rzeczy: jak silnik się nagrzeje to nigdy mi nie przekroczył czterech klocków na wskaźniku. Podobnie jak na fotce do której link dołączylem powyżej.
Problemu nie było nawet wted, gdy ca. rok temu drapałem się w niezły upał pod górę w Bezmiechowej wyładowanym Loganem (15-20 km/h szuter 1 i 2 bieg, ok. +30 w cieniu znajomy stwierdził, że o mało nie zarżnął Xsary {też sedan}. Loganka przyjęła to godnie ).
Natomiast jak się zatrzymasz i jest gorąco, to zanim wentylator zrobi swoje temperatura potrafi pojechać w górę. Ale nigdy nie zdarzyło się, żeby do stanu maksymalnego. Generalnie chłodzeie silników w "reniach" jest b. wydajne.
Pozdrawiam:
P.S>:
A autko nie było uruchamiane przed odbiorem ? In ie było "dość ciepło"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ian
Bywalec
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: katowice
|
Wysłany: Śro 10:49, 30 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Śledzę wszystkie wypowiedzi z uwagą. Co do tych kresek-ja tak zapisałem na kartce przy odbiorze, więc tak musiało być. Teraz nawet po dłuższej jeździe są maksymalnie 3 kreski, cały czas utrzymują się 2. Takie słupkowe wskazania temperatury to specyfika francuskich samochodów? Sam odbiór był ciekawy. Samochód miałem otrzymać po około 45 dniach, w rzeczywistości odbiór nastąpił w 84 dniu od daty podpisania umowy, i wpłacenia zaliczki. Więc była obawa, że nastąpiło uszkodzenie w transporcie. Widziałem już samochody, które spadły z lawety, i te, którymi dealer zahaczył o mur, lub ogrodzenie.
Odbiór był bardzo szczegółowy, sprawdziłem, czy wersja AMBIANCE ma wszystkie dodatki wyróżniające ją od wersji ACCESS (nawet listwy boczne, i wykładzinę bagażnikową, co do tej pory wspominają w salonie), i otrzymane gratis wyposażenie dodatkowe.
Wreszcie jazda razem z zaprzyjaźnionym mechanikiem: kręcenie silnika na 4000-4500 obrotów przy ruszaniu, i podczas jazdy, rozpędzanie do prędkości 120-110 km/g na prostym odcinku drogi, kilkakrotne gwałtowne hamowanie na hamulcach zimnych, i rozgrzanych (także dla sprawdzenia ABS). Oddychamy z ulgą, samochód się nie rozpadł...
Na koniec uwaga: 8 km można przejechać szybciej tramwajem (około 18-20 minut) niż samochodem (około 25-28 minut), który musi pokonać 4 skrzyżowania ze światłami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Śro 15:22, 30 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Te 4000-4500 obrotów nie koniecznie wyszło na dobre silnikowi, mechanik powinien był o tym wiedzieć. Silnik nie dotarty, nie powinno się przekraczać 3000-3500 obrotów, dopóki auto nie będzie miało przejechane 1000km.
Jestem za sprawdzaniem, czy wszystko jest w porządku przy odbiorze. Mój tata wykrył w ten sposób otarcie przy reflektorze (do białego podkałdu). Jak by tego nie zgłosił, to wina spradła by na niego, a tak ASO jest zobowiązane zaprawkę zrobić, tak by nie było śladu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ian
Bywalec
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: katowice
|
Wysłany: Pią 12:45, 01 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Blachy, i lakier też były uważnie sprawdzane przy odbiorze. I co odkryliśmy?. Na przednim błotniku przy reflektorze plamę zielonej farby o średnicy 1 mm. No, naprawdę szkandal...
Na koniec jeszcze rzut oka do bagażnika, czy jest apteczka, gaśnica, koło zapasowe, trójkąt ostrzegawczy, podnośnik do kół. Kubeczek-popielniczka, i zapalniczka też były na swoim miejscu. Sprzedawca podpowiedział: sprawdźcie, czy jest jeszcze uchwyt do holowania (taki nagwintowany kawałek pręta zagięty na końcu), i wręczył zapasowy kluczyk....
A podpisywanie papierów, i załatwianie formalności (rejestracja, ubezpieczenie, umowa kupna) to całkiem inna historia....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ian
Bywalec
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: katowice
|
Wysłany: Sob 15:34, 16 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Teraz nawet po dłuższej jeździe są maksymalnie 3 kreski, cały czas utrzymują się 2. |
A ja znów w sprawie tych kreseczek... Tak już z przyzwyczajenia je obserwuję, i zauważyłem ciekawą rzecz. Gdy podjeżdżam do jakiegoś samochodu tak na odległość około 25-30 cm (najlepiej robić to na parkingu-bezpieczniej), to wskazania podskakują o 2 kreseczki (z 2 do 4, lub z 3 do 5). Czyli czujnik temperatury musi być montowany gdzieś przy zderzaku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RWw
Stały bywalec
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 16:05, 16 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Od czego zależy czy wyświetla te słupki temperatury w cyklu 0-2-4 lub 0-3-6 ?
U mnie jest zawsze 0-2-4. Nigdy nie widziałem 3 kresek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ian
Bywalec
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: katowice
|
Wysłany: Pon 12:51, 18 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Cykl 0-2-4 to najczęstszy widok, na długie, lub płynne trasy. 3 kreski wymagaja specjalnej jazdy, pojawiaja się praktycznie tylko przy krótszych jazdach, w ciągu dnia, (z nagrzanym od słońca silnikiem?, garażuję pod chmurką), w moim przypadku po mieście, i częstych postojach z włączonym silnikiem (w korkach, na parkingu).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|