|
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pią 11:52, 08 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Termo wyłącznik ma swoje parametry pracy -> czyli zakres temperatur w ktorych puszcza lub blokuje przepływ prądu, dlatego jeżeli temperatura przekroczy próg dla ktorego czujnik ma się włączyć to on będzie puszczał prąd na wentylator i wentylator będzie cały czas chodził. W dieslu są inne zakresy temperatury dla termo wyłącznika niz w benzyniaku - dieslowskie termo wyłączniki z reguły szybciej włączają wentylator i przy niższej temperaturze go wyłączają. Dlatego wiele osób w starszych autkach benzynowych wkłada właśnie termo wyłączniki od diesla
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrres
Stary wyga
Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 13:02, 08 Cze 2007 Temat postu: Owady w chłodnicy... |
|
|
Cześć,
Mam takie pytanie z dziedziny entomologii samochodowej
Stan zabrudzenia powierzchni chłodnicy przekłada się na efektywność chłodzenia. Mamy niemal lato i...coraz więcej cwadzich zwłok ląduje na miedzy zeberkami chłodnicy:(. Nie dalej jak przedwczoraj, usuwałem pęsetą (zakrzywiona długa pęseta medyczna, żeby sięgnąc przez grill) doczesne szczątki szerszenia. Odwłok owszem, odszedł ale reszta paskudy wlazła miedzy żeberka. Można powiefdzieć, że jak się wysuszy, to się wykruszy, ale jak się takiego paskudztwa nazbiera to...
No własnie jak to bezpiecznie (dla chłodnicy) usunąć ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robert_72
Nowicjusz
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 16:59, 08 Cze 2007 Temat postu: Praca wentylatora po wyłączeniu chłodnicy |
|
|
Do wszystkich poprzednich wypowiedzi chciałbym dodać jedną uwagę.
Zazwyczaj włączanie/wyłączanie wentylatora sterowane jest niezależnie czujnikiem umieszczonym bezpośrednio w chłodnicy (bo wentylator chłodzi chłodnicę, a nie silnik). Po wyłączeniu silnika płyn pozostający w chłodnicy nadal ma wysoką temperaturę mimo braku obiegu, więc wentylator pracuje, aż go czujnik rozłączy.
Często w instrukcjach obsługi jest napisane, żeby przy zaglądaniu pod maskę uważać, bo wentylator może się włączyć samoczynnie mimo wyłączonego silnika.
Jeśli chodzi o klimatyzator to proponuję utworzyć nowy temat w celu wymiany doświadczeń.
U mnie, na przykład, po włączeniu klimatyzatora podczas postoju (na niskich obrotach silnika), słychać dość głośno przełączenie jakiegoś przekaźnika, a potem słychać szum, jakby tarcie łożyska.
Uciążliwy hałas przy 2500 obr/min. pojawia się podczas stania w korkach w upalne dni, natomiast po przejechaniu ok. 1-2 km zanika. Myślę że dzieje się tak po włączeniu wentylator chłodnicy. Być może nakładają się na siebie częstotliwości pracy sprężarki i wentylatora i następuje wzmocnienie. Ale z fizyki nie jestem zbyt dobry więc to nic pewnego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gerrad
Stały bywalec
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 18:15, 08 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Co do stania w korkach z bardzo rozgrzanym silnikiem i z włączoną klimą zauważyłem że czasami po ruszeniu i zatrzymaniu/wysprzęgleniu, obroty biegu jałowego spadają bardzo powoli zatrzymując się w okolicach 1000/1200 rpm (normalnie 700 - 800 rpm).Trochę mnie to niepokoi, auto ma przebieg 1000 km, czyżby problemy docierania? Może ktoś miał ten sam problem?Pozdrawiam.
BTW U mnie chwilę po włączeniu klimy też słychać głośne pyknięcie !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RWw
Stały bywalec
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 18:23, 08 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
gerrad napisał: | Co do stania w korkach z bardzo rozgrzanym silnikiem i z włączoną klimą zauważyłem że czasami po ruszeniu i zatrzymaniu/wysprzęgleniu, obroty biegu jałowego spadają bardzo powoli zatrzymując się w okolicach 1000/1200 rpm |
Wydaje mi się, że tak ma być. Przecież silnik musi dostarczyć mocy dla klimatyzacji. Z tego samego powodu trzeba ruszać z trochę większymi obrotami, żeby uniknąć szarpania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|