|
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Sob 13:58, 09 Cze 2007 Temat postu: Hamowanie silnikiem w dci |
|
|
Mam pytanko jak to jest w nowoczesnych dieslach ze spalaniem podczas hamowania silnikiem.
Wiem, że w benzyniakach "na wtrysku" podczas hamowania silnikiem odcinane jest paliwo i taka jazda bardziej popłaca, niż jazda na luzie.
W silnikach benzynowych starej generacji silnik spalał paliwo bez względu na to, czy jechało się na luzie, czy zwalniało na biegu po zwolnieniu gazu.
Nie wiem natomiast jak to jest z dieslami. Czy jeśli puszczę nogę z gazu i hamuję silnikiem (np wjeżdżając z terenu niezabudowanego w zabudowany), to paliwo jest nadal spalane, czy jego dopływ jest odcinany? Sprawa jest kluczowa dla rozstrzygnięcia czy bardziej w dieslach się opłaca zwalnianie na luzie( wolne wytracanie prędkości), czy na biegu (szybkie wytracanie prędkości).
pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel1
Bywalec
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ta straszna Warszawka :)
|
Wysłany: Sob 17:00, 09 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
w benzyniaku dawka jest odcinana , ale nie do konca , gdy obroty spadaja ecm podaje dodatkowa dawke , po to by nie bylo dziury przy dodaniu gazu , niestety gdby odciecie trwalo do konca silnik mogly zgasnac , lub zareagowac tzw dziura , szsrpnieciem.
W dieslu zwykle silnik pracuje na malej dawce biegu jalowego podtrzynujac spalanie, za to duzy moment hamujacy pozwala oszczedzac hamulce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Sob 22:37, 09 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Wniosek z tego jeden, jak przewiduję szybsze wytracanie prędkości hamować silnikiem, a jak mogę sobie powoli się gdzieś dotoczyć ma długim odcinku to luz. Spalanie czy to na luzie, czy to hamując silnikiem jest podobne.
Dzięki za info.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 13:31, 11 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Z tego co slyszalem to w dieslu odcina powyzej 1100 obrotow
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Wto 8:23, 12 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Hmmm - a to ciekawe. kto rozstrzygnie tą kwestię?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karpiu66
Bywalec
Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piastów
|
Wysłany: Wto 10:08, 12 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
El Logano napisał: | Hmmm - a to ciekawe. kto rozstrzygnie tą kwestię? |
Pewnie ten kto ma diesla z komputerem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rak
Bywalec
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław - Oleśnica
|
Wysłany: Wto 10:32, 12 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
ale komputer nie jest dokładny i nie pokaże prawidłowego wskazania. Lepsza jest metoda matematyczna, tylko pracochłonna
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rak dnia Wto 11:47, 12 Cze 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel1
Bywalec
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ta straszna Warszawka :)
|
Wysłany: Wto 10:54, 12 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Dzwonilem do kolegi z nissana tez tam maja k9k i faktycznie odcina przy 1100-1200. U mnie sa inne silniki ...
Pzd. pawel1
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 13:20, 12 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
a wiec sie nie myle i zawsze hamuje biegami - prawie nigdy nie lece na luzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marekp
Bywalec
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 21:47, 12 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Mam DCI ze wskazaniem chwilowym. Odcina jak hamuje silnikiem. Wtedy jest zero na 100km.
MarekP
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 8:18, 13 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
No to super
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rak
Bywalec
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław - Oleśnica
|
Wysłany: Śro 11:27, 13 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
komputer pokładowy nie pokazuje dokładnych wskazań. Poproście serwisanta aby wam pokazał spalanie na urządzeniu diadnostycznym (taki laptop) to będziecie mieli rzeczywiste wskazania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|