|
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrres
Stary wyga
Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 16:52, 20 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Cześć,
Mój kolega z pracy ma Skode Octavie 1,9 TDI (ok. 60 000), i szokiem dla niego była wyższa kultura pracy renówkowego silniczka 1.6 MPI w Logance
*
Jak wynika z wizytówki jeżdżę benzyniakiem (jak kupowaliśmy daćkę w ofercie były tylko silniczki 1.4 i 1.6 MPI), i w tej chwili najprawdopodobniej również decydowałbym się na benzynę:
1) nie jeżdżę dużo po mieście (w przeciwnym wypadku raczej dCi);
2) lepsze przyspieszenie (nie jest to też demon szybkości/przyspieszenia, ale nie o to chodzi;
3) mniejsze ograniczenia eksploatacyjne w porównaniu z nowymi dieslami (zaleta z punktu widzenia mojej Kol. Małżonki: wsiadasz-jedziesz-wysiadasz ). Większa odpornosć na liche paliwo (dawno, dawno, temu było odwrotnie pierwszy silnik Otto Diesla chodził na oleju z orzeszków ziemnych);
4) dłuższa gwarancja mechaniczna ( 2 vs 3 lata);
5) cena vehiculu;
Jak dla mnie jedna niezaprzeczalna wada cena paliwa
P.S.
Ostatnio 672 km z jednego tankowania (prognoza wg kompa pokładowego 747 km przy tym samym charakterze jazdy. Ale ja nie jeżdże na oparach i paprochach z dna baku),
Jazda bez szaleństw, przewaga kraju za miastem, trochę stania w korkach (ech, te środki z funduszy UE ) i paręnaście dyyyynamicznych wyprzedzań wynik: 6,7 l/100km
Aha, i jeszce jedno rekord oszczędności przy wojażach turystycznych: 5.5 l/100 km, należy do mojej Żony
Dzisiaj: L = 22 600 km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gerrad
Stały bywalec
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 17:47, 20 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Generalnie benzyna nie ma lepszego przyspieszenia tylko inny charakter momentu obrotowego. 1,5 DCI wyprzedzi Cię na pierwszych 3 biegach, natomiast przy długiej prostej 1,6 MPI od około 3,5 tys. jeszcze wyraźnie przyspiesza, DCI już nie.
BTW sam śmigam benzyniakiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gooral
Nowicjusz
Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:05, 20 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
El Logano napisał: |
W takim razie mamy do czynienia z cudem większym niż Toyota Hilux w Top Gear
Mam znajomego, który jeździ Sharanem 1.9 TDi 90KM z 1999 roku chyba. Oryginalny silnik, mo go od nowości. Nie oszczędza auta, ale dba o materiały eksploatacyjne. Pierwszy silnik wytrzymał 250 000km, drugi teraz po kolejnych 250 000km też się zajeżdża.
|
Dorwalem jakies notatki - ostatni olej przy stanie okolo 155 kMIL
(marzec tego roku). Teraz samochod ma ponad 170 kMIL (co przy przeliczniku 1.6 daje okolo 270 kkm). Moge podeslac zdjecia licznika i auta
Nie udalo mi sie dowiedziec nic o jakis wiekszych naprawach.
Ale jestem pewien ze przy cenach tutejszej robocizny (wymiana rozrzadu w mondeo '94 - 600 euro) nikt by nie robil wiekszych napraw.
El Logano napisał: |
Od plastików odchodzi czarna powłoka, łuszczy się i odsłonięty jest brzydki niebieski plastik (taki, z jakiego kiedyś robiło się szufelki), wentylacja i klimatyzacja dawno nie chodzi, jazda tylko z otwartymi oknami. Oparcia tylnej kanapy odchylają się do bagażnika, nie można się oprzeć, podobnie fotel pasażera z przodu, brak podświetlenia deski rozdzielczej (tylko liczniki są podświetlone).
|
Nic z powyzszych pozatym, ze troche smierdzi w srodku (nie wiem czemu)
i wycieraczki czasami wlaczaja sie nieproszone o glos
A i tylne drzwi nie maja zamka (mam gustowna klodke
Ps a moze ten magiczny przeplywomierz nie unieruchamia auta i ja troglodyta (nikly starz za kolkiem mimo kilometrow) nie wiem ze on nie dziala?
El Logano napisał: |
Masz farta (lub Twój szef), że to auto jeszcze jeździ. Podziwiam pasek rozrządu - cud nie z tej ziemi, że jeszcze nie strzelił. |
hmm Pogadam jeszcze z kolega, ale nie opowiadal mi by auto bylo wiecej jak 1x bylo w warsztacie (poczatek zeszlego roku - moze wtedy pasek zmienili?) W kazdym razie mam nastepny fakt - nie kupilismy auta - jest w firmie od nowosci i pierwszy kierowca zwolnil sie z pracy wlasnie ze wzgledu na znikoma troske mojego szefa o samochod (tutaj czesto samochody co 3 lata sie zmienia).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Pon 21:14, 20 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
DCi nie ma szans ani do 1.4 ani do 1.6 jeśli chodzi o osiągi. Jak bym usiadł w takim 1.4 to bym się mierzył z 90 konnym TDi w audi 80 a nie z DCi o mocy 68KM
Dodam, że o dziwo DCi wcale nie wymięka przy 3500 obrotów tylko dzielnie kręci dalej, 4000 obrotów też nie jest barierą, w ekstremalnych sytuacjach kręcę go do ok 4200 obrotów, ale coż to jest dla benzyny
Zaletą diesli jest oszczędność, a benzyniaki mają osiągi. Gdyby z dci sciągnięto turbo miało by mniejszy moment od benzyny 1.4 i to niezależnie od obrotów, o mocy nie wspomnę. Za to jeśli do 1.4 założymy średnią turbinę, to założę się ,że 150Nm miałby w całym przedziale obrotów i byłby "elastyczniejszy" od niejednego dieselka z turbiną nie mówiąc o takim bez.
Za to małe spalanie to domena diesli. Ostatnio jeżdżąc przepisowo i delikatnie przyspieszając DCi spaliłem średnio 3,9 L/100km i za to należy się uznanie temu silnikowi, nie za osiągi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gerrad
Stały bywalec
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:27, 20 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
El Logano napisał: | DCi nie ma szans ani do 1.4 ani do 1.6 jeśli chodzi o osiągi. Jak bym usiadł w takim 1.4 to bym się mierzył z 90 konnym TDi w audi 80 a nie z DCi o mocy 68KM |
Mierzyć się a wygrać, inna sprawa.Mierzyłem swoje 1.4 MPI z Loganikiem taksówką 1.5 DCI i do 100 km/h niestety mi odjechał. Inna sprawa że jako taksówkarz miał już dobrze dotarte auto, a ja nie chciałem przegiąć powyżej 4500 obr/min autem z niecałymi 5.000 km przebiegu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrres
Stary wyga
Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 13:01, 22 Sie 2007 Temat postu: Turbo diesel niewyżyłowany |
|
|
No to przykład nieco z innej parafii: turbodiesl mocno niewyżyłowany:
190 KM/6,5 l =29.2 KM/dm^3 założę się że mało pali
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Śro 15:11, 22 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Taki diesel będzie jeździł i jeździł!! Spalanie nie musi być jego mocną stroną. A ja podam inny ciekawy link.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wnioski:
Benzyna jest dziś silnikiem trwalszym od diesla, lepiej znosi wysokie moce, za to więcej pali.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jan ostrzyca
Stały bywalec
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 15:32, 22 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Prasa motoryzacyjna dość regularnie podaje infiormacje o marnej trwałości turbin w silnikach cdi reno (kangoo, megane). Praktycznie każdy artykuł dot. używanych podnosi ten problem.
Ciekawe czy dotyczy to też silników w daciach? W końcu ta sama rodzina...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dec
Bywalec
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Śro 15:48, 22 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Pewnie na trwałość turbin w Renault ma wpływ wydłużenie wymian oleju do 30000km, ale istotne jest aby odczekać kilkanaście sekund na jałowych obrotach przed wyłaczeniem silnika. Moja koleżanka z pracy w Pandzie 1.3 jtd wykończyła turbinę w pół roku, niestety nie dbała o to żeby wystudzić turbinę. Na szczęście skończyło się na wymienie w ramach gwaancji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jan ostrzyca
Stały bywalec
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 20:14, 22 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Przed dacziją MCV mogłem kupić tojotę karolkę 1.9 tdi. Rocznik 2002, bezwypadkowa, z salonu, 1 właściciel. Niestety używana do tzw "działalności" - ponad 200 tys. km przebiegu, bez zbytniego poszanowania. Cena 36 tys. zł- trochę drogo. Zrezygnowałem lekko speszony tym, że poprzedni właściciel niczego w niej nie naprawiał. Być może to okaz bezaawaryności a może po prostu chciał "obuć" następcę. Znaczy, mnie. Wolałem nową dacię, bo 200 tys km ja zrobię za 10 lat...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gooral
Nowicjusz
Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:06, 05 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
El Logano napisał: | W takim razie mamy do czynienia z cudem większym niż Toyota Hilux w Top Gear
|
Wiec fakty:
aktualnie ponad 173 kMIL.
Przeglad dzisiejszy nie zaliczony z powodu:
1. zuzycie lewego przedniego amortyzatora (zbytnie przechylenie auta na lewo) - wiec przednie amory do smieci (jak dac nowy z lewej to zas prawa bedzie za nisko.. ZTCP sprawnosci to 75 i 79?% na tyle i okolo 55 i 37% na przodzie - ale nei wiem czy te wartosci to sprawnosc.
2. kiepskie hamulce w tylnych kolach (okazuje sie, ze nie byly wymienione razem z przodem).
Dodatkowo silnik bierze olej (po wymianie oleju na jakis 156 000 kmil polknal ponad 2l oleju - pisze ponad bo po 2 l oleju dalej nie ma minimum na bagnecie wiec musze 3 cia butelke kupic. (tak jezdzilem z ubytkiem ponad 2 litrow oleju przez xxxx km).
Nie chwale sie tym tylko zastanawiam - podaje fakty i wychodzi na to, ze TDI powinno byc duzo wytrzymalsze od DCI (zwlaszcza, ze naprawde nikt sie nie przejmuje tym autem) czyli byc moze jednak lepiej kupic lekko uzywanego tourana zamiast logana?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ibek alfred
Nowicjusz
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: krakow
|
Wysłany: Śro 22:02, 05 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
mysle, ze jednak nie. jak bedziesz dolewal olej w takim tempie to wydasz chyba fortune pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|