|
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaS602
Gaduła
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 15:42, 10 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
MajkHELL: A od kiedy to w rajdach lub wyscigach nie uzywa sie sprzegla (pomijajac klowe skrzynie)? Szybki ruch dzwignia bez uzycia sprzegla...? Mozesz troche to rozwinac?
Bo mi zmana biegow zajmuje ok 0.3 sek i to z uzyciem sprzegla (rzecz jasna nie jezdze tak na codzien...)
PS. Poza tym maly OT sie robi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
majkHELL
Bywalec
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Silesia - Katowice
|
Wysłany: Pon 16:16, 10 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Faktem jest, że dyskusja jest bez sensu i do nikąd nie prowadzi. A lekturę i tak polecam - naprawdę się przydaje. Pan Zasada pisał to w czasach Zastaw i Warszaw ale zasady pozostają te same.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MartinPŃ
Stały bywalec
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 17:03, 10 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Powracając do tematu, u mnie przy przebiegu kilka groszy powyżej 1000km, spalanie jest na razie na poziomie 6,5 litrów na 100km w cyklu mieszanym. W salonie facet mówił że do czasu ułożenia się silnika albo jak niektórzy mówią "dotarcia" będzie palił więcej a potem już się ustatkuje i będzie brał mniej, podejrzewam że będzie to coś około tak jak kolega wcześniej napisał około 2500 - 3000 km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Pon 18:21, 10 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
W instrukcji piszą, że nie wskazane jest w okresie docierania przekraczać 3500 obrotów w silniku benzynowym i 2500 obrotów w dieslu. I weź bez obrotomierza wyczuj kiedy masz takie obroty na wszystkich biegach.
Jazda ekonomiczna też jest opisana przez wielu fachowców w funkcji obrotów.
Co do osiągania maksymalnych przyśpieszeń:
Są auta o różnej charakterystyce mocy maksymalnej. Jeśli auto szybko słabnie po osiągnięciu obrotów mocy maksymalnej to kręcimy tylko do jej osiągnięcia, natomiast jeżeli słabnie powoli, to czasem lepiej jest podkręcić wyżej, by obroty nie spadły do wartości kiedy moc jest niższa niż powyżej punktu mocy maksymalnej (ale zakręciłem - to tak na chłopski rozum).
Przykłady praktyczne:
Fiat Panda II 1.2 dynamic: Moc maksymalna 60KM@5000rpm 102Nm@2500rpm:
1. Zmiana biegów przy 5500 obrotów i więcej 0-100 km/h w ok. 14s.
2. Zmiana biegów przy 5000 obrotów 0-100km/h w około 14s.
Wniosek - silnik szybko słabnie po osiągnięciu mocy maksymalnej, nie ma sensu kręcić go powyżej 5000 obrotów, mimo, że odcięcie ma dopiero przy 6500.
Renault Clio II 1.2 RN: Moc maksymalna 58KM@5250rpm 93Nm@2500rpm.
1. Zmiana biegów przy 5250 obrotów 0-100km/h w 14-15s
2. Zmiana biegów przy 5750 obrotów 0-100km/h w 12-13s
0-150km/h rekordowo w 33s.
Wniosek - w ekstremalnych sytuacjach jest sens kręcić silnik powyżej obrotów mocy maksymalnej.
W obu przypadkach auto zatankowane do połowy, 1 osoba na pokładzie, równa trasa.
Jest jeszcze jedna ciekawostka:
Spróbujcie zmienić bieg z jedynki na dwójkę przy 5500 obrotów i zaobserwujcie ile spadają obroty. Następnie spróbujcie zmienić bieg z jedynki na dwójkę przy 3000 obrotów (w obu przypadkach trzeba to zrobić szybko), czy obroty w obu przypadkach spadną o tą samą wartość? Zauważcie, że kręcenie powyżej mocy maksymalnej w niektórych przypadkach niweluje niedoskonałości układu napędowego, zauważcie czwórka 80 km/h (ok 3000 obrotów) po zmianie na piątkę będzie to ok. 2500rpm (spadek obrotów o jedynie 500 - mały spadek mocy), jeśli jedziemy też na czwórce 140km/h (5500 obrotów), po zmianie biegu na piątkę będzie już 4250 obrotów - spadek obrotów o 1250 i spory spadek mocy! W takich sytuacjach opłaca się kręcić wyżej tak, by obroty spadały do ok 4500rpm. Jeśli komuś uda się zmienić z jedynki na dwójkę tak, by na dwójce silnik ciągnął od 4200rpm to moje uszanowanie.
Była tutaj mowa o sportowej jeździe - nie jeździ się tak non stop - niech nikt tak nie robi cały czas na litość boską
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gregosa
Stały bywalec
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pon 19:24, 10 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
El Logano, czy testowałeś w wyżej opisany sposób swoje dCi? Wiadomo, że nie do tego ten pojazd stworzono, ale tak z czystej ciekawości...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
majkHELL
Bywalec
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Silesia - Katowice
|
Wysłany: Pon 19:36, 10 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
A mam takie pytanie, na marginesie. Poza obrotomierzem Jakie jeszcze fajne udogodnienia znajdę w moim przyszłym Loganie? Np. w Pandzie przy włączonych wycieraczkach, po włączeniu wstecznego biegu (ktoś próbował bez sprzęgła ??) uruchamia się tylna wycieraczka - i pracuje przez cały czas jazdy do tyłu. Jest też opcja uruchomienia tylnej wycieraczki w trybie sekwencyjnym, co drugi ruch wycieraczek przednich. Jest też idiotyczna, jak sądziłem, funkcja follow me home. Jak sądziłem - bo się przekonałem że fajnie jest kiedy po postawieniu samochodu w ciemnym garażu zostawiasz sobie włączone światła i wychodzisz mając oświetlone pomieszczenie, światła same zgasną po upływie zadanego czasu - niby duperela a wygodna. Nie spodziewam się opcji night panel jak w saab'ie - gdzie podczas nocnej jazdy oświetlone są tylko najbardziej potrzebne elemenenty deski a na liczniku oświetlony jest tylko najbliższy twojej prędkości zakres +/- 10 km w obie strony od wskazówki Zatem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ibek alfred
Nowicjusz
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: krakow
|
Wysłany: Pon 19:46, 10 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
jestem teraz golasem uno 900 i prawde mowiac na trasie tez czesciej patrze na obrotomierz niz predkosciomierz pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZeneC
Stały bywalec
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Celestynów
|
Wysłany: Pon 20:07, 10 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: | [quote="majkHELL"]
A mam takie pytanie
(...)
fajnie jest kiedy po postawieniu samochodu w ciemnym garażu zostawiasz sobie włączone światła i wychodzisz mając oświetlone pomieszczenie, światła same zgasną po upływie zadanego czasu - niby duperela a wygodna.
(...)
Zatem?
[/quote |
MCV ma proste, praktyczne rozwiązanie. Przy wysiadaniu zapalają sie lampki sufitowe dwie lub jedna (zależnie jak sobie ustawisz). Gasną po zamknięciu centralnego zamka pilotem. W ciemnym garażu możesz spokojnie dojść do drzwi nie łąmiąc nóg o jakieś przeszkody. Zapalają się przy ponownym uruchomieniu centralnego, tj. otwarciu. Gasną po uruchomieniu zapłonu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Wto 6:18, 11 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Logan DCi:
1. Zmiana biegów przy ok 4000 rpm: 0-100km/h w 14-15s
2. Zmiana biegów przy ok 3000 rpm: 0-100km/h w ok 20s
Wniosek: przyjemne przyspieszenia powyżej 2000 obrotów dzięki Turbodoładowaniu rzadko zmuszają do kręcenia silnika do 4000.
Myślę, że mu nie zaszkodziłem - z maksymalnych możliwości silnika korzystam od czasu do czasu, gdy już jest rozgrzany. Ma 10 000 przebiegu i jest po dodatkowej wymianie oleju.
Do wcześniejszych postów: Miłym zaskoczeniem w Loganie będzie zawieszenie pozwalające na bezstresową jazdę po polskich drogach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 9:25, 11 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Jak widzę większość ostatnich postów jest poza tematem spalania, może załóżcie sobie osobny temat na takie przemyślenia i dedukcje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gerrad
Stały bywalec
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:14, 12 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie do użytkowników Loganików z komputerami pokładowymi, jak to jest z precyzją komunikatów o średnim spalaniu, bo ostatnio po ekstremalnych korkach w Warszawie przy pojemnosci 1.4 wyszło mi 8,9 l/100 km, a jazda po tym wymuszonym postoju była w umiarkowanym stylu. Oczywiście z dotartym silnikiem i bez klimy (bo nie ta aura).
Zaczynam zmieniać zdanie o niskim spalaniu Logana
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|