 |
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Pią 9:51, 23 Mar 2007 Temat postu: Czy ktoś ma/miał problemy z dci? |
|
|
Niedawno zamówiłem auto z takim silnikiem. Niedługo odbieram. Podjechałem do zaprzyjaźnionego warsztatu się pochwalić, a tam mnie zganili za to, że akurat ten silnik wziąłem (1.5 dci) (specjalizują się w Renault) Mówili, że wtryski masowo siadają, że kilka razy to cały silnik do wymiany był, że drogie filtry często się zapychają (ponoć 400zł za filtr paliwa!! ). W związku z tym proszę o opinie posiadaczy diesli na temat usterek tych silników. Rozwiejcie moje obawy, bo podoba mi się to auto i jestem pełen nadziei, że nie będę miał z nim problemów (generalnie dbam o swoje auta).
Pozdr 4 all.
P.S. Jakie są obroty użytkowe tego silnika (1.5dci K9K)? Tzn minimalne na których się jeździ na codzień (jak znosi np jazdę 1500-2000 obr/min?, a jak nie znosi, to jakie niskie obroty lubi?), bo maksymalne to się domyślam że 3500-4200 na min i wtedy są maksymalne osiągi. Jakie prędkości auto rozwija na biegach? Dobra mam masę pytań, zostawię je na póżniej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pią 10:19, 23 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Owszem co do wtrysków mieli 100% racji, siadają przedewszystkim wtryski ale w tych wersjach wysilonych czli 86KM, oraz jezeli lejesz zlej jaksci olej, ja tankuje tylko na jednej stacji i tylko ON BP ULTIMATE
Na poczatku poki sie nie dotrze bedzie slaby np na 5 biegu na obrotach ponizej 1300, na 1500 obrotach silnik tan posiada jakies 80% mocy wiec nie moze byc slaby . Na 1700obrotach uzyskujesz juz 100% mocy silnika i od tego momentu az do 4 tysiecy masz te 100% powyzej 4000 nawet nie wychodz, nieoplacalne, kosztowne, i mozesz szybko sobie wykonczyc silnik.
W czasie docierania trzymaj sie mniejwiecej maksymalnie 2500 obrotwo podczas normalnej jazdy, co nie oznacza ze jak bedziesz jechal majac 3000 obrotow to sie cos stanie, poprostu chodzi o to zeby go nie katowac przez dluzszy okres czasu. Wiaqdomo ze czasem trzeba redukcje i rura zeby kogos wyprzedić .
5 bieg kolo 1500 masz 60km/h, 2200 obrotow bedziesz mial kolo 90km/h, 2600-2700 chyba bedzie cos kolo 110km/h. Sam se sprawdzisz
Moj rekord to 3.6litra/100km - fajna spokojna jazda, bez korkow itp.
U mnie spalanie na poczatku bylo nieco wyzsze , teraz troche sie dotarlo autko i spalanie spadło , pali mi 50% miasto/50% trasa -od okolo 4.1l do 4.5l /100km, zalezy od tego jak go butuje. Moze byc i wiecej , ale narazie powyzej 4.7 mi nie spalil.
Zanim ruszysz 0.5minuty do 1 minuty silnik pracuje, zanim wylaczysz to samo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El Logano
Loganowy maniak
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Pią 11:03, 23 Mar 2007 Temat postu: Dzięki za odpowiedź / paliwo!! |
|
|
Dzięki - no to teraz mam pewne rozeznanie co do eksploatacji tego silnika. Wnioskuję, że jeśli będę lał dobre paliwo i eksploatował silnik, to nie powinno być problemów. Najprawdopodobniej będę tankował na lotosie, bo ponoć w Polsce jest dwóch głównych dostawców paliwa, którzy obsługują większość stacji beznynowych: lotos i orlen. Słyszałem pogłoskę, choć nie wiem na ile to jest pewne, że orlen ma dwie linie produkcyjne paliwa: do aut i na opał. Stwarza to stacjom możliwość przekrętów dolewając opał do ropy samochodowej. Co innego ponoć w lotosie. Ponoć ma tylko jedną linię produkcyjną dobrej jakości paliwa i jest ono wspólne dla opału i aut i nie ma możliwości przekrętów. Do opałowego dolewa się ponoć tylko czerwnoego barwnika. Co więcej, słyszałem, że paliwo z Lotosu jest mniej "suche" od tego z Orlenu i dlatego jest lepsze. Ciekawe ile w tym prawdy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pią 12:28, 23 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Dużo osób jeżdżących autami z silnikami dci i innymi nowymi dieslami tankuje BP ULTIMATE i SHELL V-POWER, są tacy co tankują na statoilu i orlenie i tez nie narzekają, wybór należy do Ciebie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dr.Bunsen
Stały bywalec
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 21:45, 10 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Na podstawie 50 kkm eksploatacji mojego dotychczasowego TDI mogę potwierdzić zdecydowanie dobrą jakość ON Statoil i Shella (zwłaszcza V-Power), z 2. zastrzeżeniami:
1/ V-Power zamarzł mi w trasie w zimie 2 lata temu (przy -30 st. ), co mnie na okres ok. 1 roku okrutnie do niego zraziło
2/ od tamtej pamiętnej przygody tankuję wyłącznie na Statoil - SupraDiesel - cena "normalna", kultura pracy silnika zawsze OK, nie zamarza do -35 st. , no i jest tzw. "bezsiarkowy" w standardzie.
Tankowałem też sporadycznie Vervę - szału nie ma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 8:16, 11 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
U nas w miescie na statoilu kolega nażeka na to ON bezsiarkowe i twierdzi ze jego bodajze 1.9TDi w Skodzie SuperB ma strasznego muła...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dr.Bunsen
Stały bywalec
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 19:04, 11 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
faktycznie podobno w niektórych autach (nie ma reguły, ale na ogół są to podobno TDI - chociaż kolejne zwycięstwo w Le Mans 24 przez Audi TDI raczej za tym nie przemawia) właśnie takie są objawy po zatankowaniu "bezsiarkowego" ON.
Znajomy w BMW E46 ma "stare" TDI (2.0 - 136 KM) i ma takie same objawy "przymulania". U mnie wręcz przeciwnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|