|
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RWw
Stały bywalec
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 16:09, 03 Sie 2007 Temat postu: Cisnienie w kołach... |
|
|
Wg instrukcji w kołach na felgach 15-calowych powinno wynosić: przód - 2 atm., tył - 2,2 atm.
Dzisiaj, 2 miesiące po odbiorze samochodu, sprawdziłem ciśnienie i okazało się, że we wszystkich kołach jest ok. 2,8 (po przejechaniu kilku km, koła lekko ciepłe).
Co radzicie - zmniejszyć ciśnienie, czy jeździć tak jak było "fabrycznie"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kratylos
Młodszy administrator
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 506
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Pią 16:27, 03 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
ja przod tyl mam 2.2 praktycznei od początku.. jest dobrze z tego co czytalem na drzwiach samochodu to 2-2.2 to wlasciwe cisnienei wyzsze moze byc nie zdrowe np przy hamowaniu... tak mysle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RWw
Stały bywalec
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 16:29, 03 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Dodzwoniłem się do serwisu - powiedzieli żeby zmniejszyć do 2 - 2,2. Inna sprawa, że chyba to na przeglądzie zerowym przed odbiorem powinno być sprawdzone.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gerrad
Stały bywalec
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:28, 03 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Wyzsze ciśnienie = mniejsze opory toczenia - szybszy zryw, wieksza V max, ale gorsze hamowanie, komfort jazdy, szybsze zużycie zawieszenia.Jednak 2,8 atmosfery nawet po dłuższej jeżdzie wydaje się za dużo. Na gorących oponach, stalowej feldze i standardowym wymiarze opon dla Loganika max 2,5.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dr.Bunsen
Stały bywalec
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 18:17, 03 Sie 2007 Temat postu: Re: Cisnienie w kołach... |
|
|
RWw napisał: | CUT
(po przejechaniu kilku km, koła lekko ciepłe).
Co radzicie - zmniejszyć ciśnienie, czy jeździć tak jak było "fabrycznie"? |
Zaleca się badanie ciśnienia na "zimnych" kołach - jest bardziej wiarygodne, bo na gorących wzrasta i to czasami znacznie
Ja jestem zwolennikiem fabrycznych (rozmiarowo) opon i takiegoż ciśnienia w nich...
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 9:05, 06 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
2.8 to szybkie zużywanie się środka opon, gorsza przyczepnosc - szczegolnie widoczna na zakretach , itp., ja bym to spuścił do 2.2
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swissman
Stały bywalec
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: od 25 lat CH, przedtem warszawa
|
Wysłany: Pon 9:29, 06 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Black Eryk napisał: | 2.8 to szybkie zużywanie się środka opon, gorsza przyczepnosc - szczegolnie widoczna na zakretach , itp., ja bym to spuścił do 2.2 |
dziwne bo ja tez mierzylem ostatnio cisnienie i mi pokazalo prawie 3 z przodu i z tylu a jak patrze na opony z boku to przednie prawie kapcie sa... albo ja tu czegos nie rozumiem albo........?
musze kiedys sprobowac jak beda calkiem zimne zmierzyc bo przed dluga jazda do polski zawsze podbijam troche cisnienie o 0.2 - 0.3 atmosfery czy jak to tam sie teraz nazywa...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gregosa
Stały bywalec
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pon 9:31, 06 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
W loganie MCV instrukcja zaleca ciśnienie: przód 2,4, tył 2,8.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swissman
Stały bywalec
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: od 25 lat CH, przedtem warszawa
|
Wysłany: Pon 10:11, 06 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Gregosa napisał: | W loganie MCV instrukcja zaleca ciśnienie: przód 2,4, tył 2,8. |
dzieki za info bo albo za glupi jestem zeby zrozumiec co pisza albo u mnie nigdzie tego nie znalazlem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dr.Bunsen
Stały bywalec
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 12:28, 06 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
swissman napisał: | CUT
jak patrze na opony z boku to przednie prawie kapcie sa... albo ja tu czegos nie rozumiem albo........?
CUT. |
Nie patrz na wygląd opon - nie ma on ŻADNEGO znaczenia dla prawidłowego ciśnienia.
Miałem kiedyś Lagunę, w której opony (zwłaszcza przednie) ciągle wyglądały jak "niedopompowane" - niektóre modele już tak mają...
A z tym zwiększaniem ciśnienia też bym nie przesadzał - w trakcie długiej jazdy ciśnienie i tak znacznie wzrasta...
--------------------
EDIT
Zdecydowanie odradzam korzystanie z ciśnieniomierzy na stacjach benzynowych - są totalnie rozregulowane
Dobrze jest dopompowywać opony jedną pompką z manometrem (w Polsce polecam wyroby firmy START, firma istnieje od 1937 [link widoczny dla zalogowanych] - żadne chińskie badziewie się nie umywa), bądź po prostu korzystanie z małego, sprawdzonego ręcznego ciśnieniomierza.
Zawsze porównywalne pomiary.
Na wygląd opon nie patrz, jak masz pewność co do dobrze zmierzonego ciśnienia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dr.Bunsen dnia Pon 19:24, 06 Sie 2007, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swissman
Stały bywalec
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: od 25 lat CH, przedtem warszawa
|
Wysłany: Pon 13:17, 06 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Dr.Bunsen napisał: | Nie patrz na wygląd opon - nie ma on ŻADNEGO znaczenia dla prawidłowego ciśnienia.
Miałem kiedyś Lagunę, w której opony (zwłaszcza przednie) ciągle wyglądały jak "niedopompowane" - niektóre modele już tak mają...
A z tym zwiększaniem ciśnienia też bym nie przesadzał - w trakcie długiej jazdy ciśnienie i tak znacznie wzrasta... |
wiem ze wzrasta ale kurde ciezko mi uwierzyc ze jest dosyc powietrza w srodku gdy to wyglada jak kapec... zawsze przed jazda do polski daje ciutke wiecej powietrza i wtedy lomocze po tej tam hitlerowskiej "autostradzie" od granicy do wroclawia...
przyjrze sie dokladniej cisnieniu i moze kupie jakis drozszy cisnieniomierz... bo te na stacjach benzynowych to przewaznie sycza, piszcza a prawidlowego cisnienia nie pokaza...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 8:28, 07 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
po przejechaniu 10 tysiecy z przodu mialem 2.2 a z tyłu 2.4 na serwisie sprawdzili i stwierdzili ze wlasnie takie ma byc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|