|
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dr.Bunsen
Stały bywalec
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 16:10, 21 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
KaS602 napisał: | CUT
Trzeba też pamiętać, że nie wolno dolewać paliwa po "odbiciu" dystrybutora. |
zadam lamerskie pytanie - a czym podpierasz postawioną tezę?
-----------------------
EDIT
Ponieważ nie chcę ciągnąc dalej tego wątku, żeby nie pachniało tu spamem , dodam tylko, że poniższa odpowiedź *KaS602* nie bardzo mnie przekonuje, a zwłaszcza w aspekcie "za niskiego ciśnienia" w układzie...
Ale nie podważam absolutnie przekonania, że po odbiciu automatu nie należy tankować dalej.
Czasami niestety jest to potrzebne, np. przy długiej trasie bez tankowania, i nigdy (kilkanaście samochodów, wszystkie rodzaje zasilania, kilkaset tysięcy przejechanych kilometrów) nie zdarzyło mi się coś takiego, w przypadku "dolewek".
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dr.Bunsen dnia Nie 11:52, 22 Lip 2007, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaS602
Gaduła
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 16:56, 21 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Dr.Bunsen napisał: | KaS602 napisał: | CUT
Trzeba też pamiętać, że nie wolno dolewać paliwa po "odbiciu" dystrybutora. |
zadam lamerskie pytanie - a czym podpierasz postawioną tezę? |
Tym, że po laniu "pod korek" niepoprawnie działa system odpowiedzialny za odpowietrzanie zbiornika i odzyskiwania oparów benzyny (nie wiem czy ów system jest w wersji dCi) rzecz jasna.
Powoduje to większe obciązenie dla pompy paliwa co w konswekwencji w skrajnym przypadku moze prowadzic do jej uszkodzenia. Może również wywoływać niedostateczne cisnienie paliwa w układzie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yoda
Bywalec
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 3:24, 22 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Dr.Bunsen napisał: | KaS602 napisał: | CUT
Trzeba też pamiętać, że nie wolno dolewać paliwa po "odbiciu" dystrybutora. |
zadam lamerskie pytanie - a czym podpierasz postawioną tezę?
|
W instrukcji do Logana MCV - Lipiec 2006 - editie poloneza na stronie 1.53 producent napisał: |
Tankowanie paliwa (ciąg dalszy)
Wersje z silnikiem benzynowym i diesel
Po pierwszym automatycznym wyłączeniu dystrybutora, możliwe jest jeszcze tylko dwukrotne włączenie napełniania; nie należy próbować wlewać więcej paliwa, aby zachować konstrukcyjnie przewidzianą pustą przestrzeń. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZeneC
Stały bywalec
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Celestynów
|
Wysłany: Nie 9:05, 22 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Trzymając pistolet dystrybutora w ręce warto wspomnieć starą zasadę bohaterów westernowych - trzeba położyć przeciwnika jeśli nie pierwszym, to drugim... w najgorszym przypadku trzecim strzałem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
laisar
Bywalec
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 16:37, 22 Lip 2007 Temat postu: Termometr |
|
|
Pablo napisał: | najbardziej brakuje pomiaru temperatury na zewnątrz i w środku samochodu. |
Też o tym myślałem i nawet przejrzałem wstępnie dostępne modele termometrów, ale - jak zwykle - nie wykonałem jeszcze żadnych definitywnych działań.
Na pewno nie wezmę takiego "standardowego" jaki można dostać w supermarkecie, bo 1) brzydki i 2) głupi - po co mi kolejny zegar, alarm gołoledziowy, maleńki ekranik, wielkie guziole, diody, bipery...
Niestety, nie znalazłem na razie idealnego rozwiązania - najbliższe mu jest chyba coś takiego: [link widoczny dla zalogowanych] - ale byłoby miło, gdyby był zasilany po zapłonie, a nie z baterii, i miał nieco mniejsze rozmiary (podarowałbym sobie obrazek autka ).
Najlepiej sprawdzałoby się chyba [link widoczny dla zalogowanych] - gdyby tylko pokazywał IN/OUT jednocześnie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
laisar
Bywalec
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 16:44, 22 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Black Eryk napisał: | a to jak pokazuje ile zostało do przejechania km to aż mnie sciska |
Faktycznie, nie wiem jaka idea przyświecała temu rozwiązaniu - bo nie jest to wbrew pozorom błąd, tylko zamierzona przed producenta cecha, co jest opisane w instrukcji - by po zapaleniu się na stałe kontrolki rezerwy przestawał być wyświetlany zasięg. Przecież wtedy to on jest dopiero właśnie najbardziej interesujący!
Jedyne co wymyśliłem, to że chodzi o odwiedzenie potencjalnych testerów od prób jeżdżenia na oparach i zabezpieczenie się w ten sposób przed pozwami gwarancyjnymi po zafaflaniu silnika śmieciami z dna baku... Wydaje mi się to jednak mocno naciągane :>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
laisar
Bywalec
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 16:49, 22 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
KaS602 napisał: | RWw: na dobrą sprawę to chyba nikt nie wie na jakiej zasadzie działa wskaźnik paliwa i od czego zależne jest zapalenie się rezerwy paliwa. |
Nie, no, producent pewnie wie, a i coś można wyczytać w manualach serwisowych / schematach elektryki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaS602
Gaduła
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:32, 22 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
laisar napisał: |
Nie, no, producent pewnie wie, a i coś można wyczytać w manualach serwisowych / schematach elektryki |
chyba tylko producent...
W manualach ani serwisówkach nic ciekawego nie wyczytałem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 9:18, 23 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
KaS602 napisał: | jan ostrzyca napisał: | Troche to skomplikowane. Dobrze, że nie trzeba tego robić wyłącznie w dni parzyste, lewą ręką, w czasie pełni księżyca, nasmarowawszy się uprzednio bobrzym sadłem . |
Czy to skomplikowane?
Jak chcesz sobie postów nabić to rób to w inny sposób. Albo pozbądź się logana... |
Mnie też rozbawił post kolegi jan ostrzyca i właśnie dla takich ludzi którzy potrafią się śmiać są takie fora , a nie dla takich którzy tylko potrafią marudzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej
Nowicjusz
Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 14:06, 03 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Black Eryk napisał: | Ostatnio po raz pierwszy doposcilem do zapalenia się rezerwy - włączyłęm wskazanie niby komputera na pozycje "ile jeszcze przejade km..." a tu wielki zong wskazanie pokazuje "- - - -" i co i nic przejechałem tak jeszcze 116km , aż dotarłem do mojej stacji benzynowej (tej na ktorej zawsze tankuje logana )) i weszło tylko 43 litry z groszami - więc wtedy dopiero zdębiałem - zbiornik który ma mieć 50 litrów - ile ma rezerwy skoro rezerwa zapaliła się gdy prawdopodobnie w baku miałem jakieś 39litrów, a więc musiał by mieć koło 10 litrów rezerwy - co oznacza że na 10 litrach moge przejechać grubo ponad 200km , więc dlaczego nic nie pokazywało na wskazaniu kompa ? |
Witam szanownych posiadaczy Logana !!!
To mój debiut na tym forum.
Mam Logana od ponad 2 lat. Ponieważ lubię wiedzieć, co "w baku piszczy", robiłem różne obserwacje i notatki.
Wynika z nich:
Pojemność baku (do korka) - 67 litrów
Do zgaśnięcia 1 kontrolki schodzą 24 litry
Rezerwa: 4,5 litra
Zawsze tankuję do korka, bo odbicia pistoletu na stacji nie są miarodajne, a lubię znać dokładne zużycie paliwa :
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gregosa
Stały bywalec
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pią 14:22, 03 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Maciej napisał: | Pojemność baku (do korka) - 67 litrów
|
Witaj
Nigdy bym nie pomyślał, że aż tyle wejdzie... To zwiększa mój zasięg o jakieś 300km - istotne na wakacjach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej
Nowicjusz
Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 15:02, 03 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Gregosa napisał: | Maciej napisał: | Pojemność baku (do korka) - 67 litrów
|
Witaj
Nigdy bym nie pomyślał, że aż tyle wejdzie... To zwiększa mój zasięg o jakieś 300km - istotne na wakacjach. |
Tak!
Zdarzyło mi się na mieście, że osuszyłem bak - miałem rezerwę w bagażniku:) - działałem z premedytacją. Wtedy miałem okazję sprawdzić całkowitą pojemność.
Teraz nie dopuszczam do takiej sytuacji.
Ale ważne jest te 24 litry do zgaśnięcia pierwszej kontrolki (od korka).
Na trasie szybki test zużycia rzeczywistego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swissman
Stały bywalec
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: od 25 lat CH, przedtem warszawa
|
Wysłany: Pią 15:16, 03 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Gregosa napisał: | Maciej napisał: | Pojemność baku (do korka) - 67 litrów
|
Witaj
Nigdy bym nie pomyślał, że aż tyle wejdzie... To zwiększa mój zasięg o jakieś 300km - istotne na wakacjach. |
ja nalalem pare dni temu po raz pierwszy "pod korek" i tak na oko powinienem zrobic do zapalenia kontrolki ok. 1200 km...
wow!!!
pamietam jak mojego cholernego chryslera voyagera musialem co tydzien tankowac po przejechaniu 380-400km... lalem tez 60 litrow.... tyle ze bezolowiowej a teraz dieselek...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|