 |
DACIA LOGAN Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII LOGAN
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo
Bywalec
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: Czw 14:12, 19 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Z tym"komputerem pokładowym" to rzeczywiście lipa. Mnie osobiście najbardziej brakuje pomiaru temperatury na zewnątrz i w środku samochodu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RWw
Stały bywalec
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 20:02, 19 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
To przy okazji przypomnę, to co już pisałem miesiąc temu:
Jeśli ktoś jeszcze nie wie, to podaję jak odczytać w komputerze ilość paliwa w zbiorniku.
Naciskamy przycisk zerowania komputera (przy wskaźnikach) i trzymając go włączamy zapłon. Trzymamy przycisk kilka sekund, aź wskazówki szybkościomierza i obrotomierza zaczną skokowo pokazywać różne wartości. Następnie puszczamy przycisk i naciskamy go dwa razy, aż pojawi się wartość liczbowa podana w litrach. Wyłączenie wskazań przez wyłączenie zapłonu.
W tym trybie komputer pokazuje też zużycie paliwa w litrach na godzinę (oczywiście przy włączonym silniku).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black Eryk
Stary wyga
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pią 8:13, 20 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
A skąd takie cudo wynalazłeś ? Musze to sprobować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jan ostrzyca
Stały bywalec
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 10:59, 20 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
RWw napisał: "Naciskamy przycisk zerowania komputera (przy wskaźnikach) i trzymając go włączamy zapłon. Trzymamy przycisk kilka sekund, aź wskazówki szybkościomierza i obrotomierza zaczną skokowo pokazywać różne wartości. Następnie puszczamy przycisk i naciskamy go dwa razy, aż pojawi się wartość liczbowa podana w litrach. Wyłączenie wskazań przez wyłączenie zapłonu"
Troche to skomplikowane. Dobrze, że nie trzeba tego robić wyłącznie w dni parzyste, lewą ręką, w czasie pełni księżyca, nasmarowawszy się uprzednio bobrzym sadłem :).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gregosa
Stały bywalec
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pią 11:34, 20 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
jan ostrzyca napisał: |
Troche to skomplikowane. Dobrze, że nie trzeba tego robić wyłącznie w dni parzyste, lewą ręką, w czasie pełni księżyca, nasmarowawszy się uprzednio bobrzym sadłem . |
Ech, ta dzisiejsza elektronika i ukryte kody
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RWw
Stały bywalec
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 16:41, 20 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
To może warto podać cały opis trybu serwisowego komputera:
Kod: |
WEJŚCIE DO TRYBU DIAGNOSTYCZNEGO I ZMIANA STRON
Następująca funkcja jest wyświetlana:
Wersja z i bez komputera pokładowego
Wejście:
– Wciśnięcie przycisku "wyzerowanie" licznika kilometrów przez 5 sekund podczas włączania zasilania APC.
Przewijanie:
– Przewijanie informacji wyświetlanych przez komputer pokładowy dokonuje się poprzez naciskanie przycisku "wyzerowanie" licznika kilometrów.
Wyjście:
– Automatyczne wyjście z fazy diagnostycznej po 5 minutach.
– Wyjście z fazy diagnostycznej po wyłączeniu zapłonu.
– Wyjście z fazy diagnostycznej poprzez dłuższe wciśnięcie przycisku "wyzerowanie" licznika kilometrów, ta czynność powoduje usunięcie usterek zapisanych w pamięci.
OPIS SEKWENCJI TESTU WSKAźNIKÓW ANALOGOWYCH
Wszystkie wskaźniki analogowe włączają się jednocześnie.
Prędkościomierz wyświetla przez 1 sekundę i w odstępach 40 km/h prędkości od 0 do 170 km/h.
Obrotomierz wyświetla przez 1 sekundę i w odstępach 1000 obr/min wartości od 0 do 7000 obr/min.
WYŚWIETLANIE STRON KOMPUTERA POKŁADOWEGO I POMOCY DIAGNOSTYCZNEJ
Strona pierwsza: wszystkie lampki kontrolne są wyświetlone wraz z wersją oprogramowania + zegar na stronie komputera pokładowego.
Strona druga: wszystkie segmenty są zapalone na komputerze pokładowym.
Strona trzecia: "wyświetlanie ilości litrów"
Jeśli obecna jest usterka typu "obwód przerwany lub zwarcie", wyświetlane jest "- - -".
Strona czwarta: "wydatek paliwa w litrach na godzinę" informacja przy włączonym silniku.
Jeśli obecna jest usterka typu "obwód przerwany lub zwarcie", wyświetlane jest "- -".
Strona piąta: "zapisane w pamięci usterki czujnika" żadna usterka obecna lub zapisana w pamięci, wyświetlane jest "- - - - -".
– Usterki "temperatura płynu" obecne lub zapisane w pamięci, wyświetlane są jako
"- - -TO" w przypadku obwodu przerwanego,
"- - -TC" w przypadku zwarcia.
Usterki "temperatura płynu" nie są znaczące, a usterka "TO" nie powinna być brana pod uwagę gdy silnik jest zimny.
– Usterki "czujnik poziomu paliwa" obecne lub zapisane w pamięci, wyświetlane są jako
"-JO- -" w przypadku obwodu przerwanego,
"-JC- -" w przypadku zwarcia.
– Usterki "wydatek paliwa" obecne i zapisane w pamięci są wyświetlane jako "D- - - -" w przypadku braku sygnału o wydatku paliwa.
Usterki "wydatek paliwa" powinny być brane pod uwagę jedynie w wersjach z komputerem pokładowym.
Wszystkie usterki wyświetlone na stronie "usterki czujnika zapisane w pamięci" są usterkami które zostały wykryte ale które nie zostały potwierdzone jako nadal występujące.
W przypadku wielu usterek obecnych lub zapisanych w pamięci, wyświetlane są one w jednym i tym samym wierszu.
Aby usunąć usterki zapisane w pamięci i wyjść z sekwencji autodiagnostyki, należy dłużej wcisnąć przycisk "wyzerowanie" licznika kilometrów.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaS602
Gaduła
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 16:51, 20 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
jan ostrzyca napisał: | Troche to skomplikowane. Dobrze, że nie trzeba tego robić wyłącznie w dni parzyste, lewą ręką, w czasie pełni księżyca, nasmarowawszy się uprzednio bobrzym sadłem . |
Czy to skomplikowane?
Jak chcesz sobie postów nabić to rób to w inny sposób. Albo pozbądź się logana...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jan ostrzyca
Stały bywalec
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 17:20, 20 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
KaS602 wyluzuj. Myslałem, że to forum do wymiany RÓŻNYCH opinii o loganie a nie grupa wsparcia lub sekta. Jak tak kochasz swojego logana to się z nim ożeń. Dla mnie to tylko samochód. Więcej poczucia humoru, pliz. Pozdro.
P.S. A jednak sposób zalecany przez RWw jest skomplikowany bo wymaga użycia dwóch rąk jednocześnie i zabawy w uruchamianie i gaszenie silnika. TZN nie nadaje się do stosowania w czasie jazdy, kiedy takie wiadomości są najbardzej potrzebne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaS602
Gaduła
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:36, 20 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
A po co komu swobodny dostęp do trybu diagnostycznego? Gdyby te funkcje byly dostepne jak kazde inne na wyswietlaczu dopiero by ludzie narzekali...
Forum jest do wyrażania OPINII o loganie, z tym się zgodze. Nie chodzi tu o żadną wielką miłość do samochodu. Wybór na logana padł po chłodnej kalkulacji. Samochód kupiłem żeby nim jeździc a nie wyglądać. A takie opinie jak powyższa zalatuja trochę krytykowaniem "tandetnych plastików".
Sorry jeśli Cie uraziłem, nie to miałem na myśli.
PS. Po co Ci te wskazania (tryb diagnostyczny) w czasie jazdy?
Pozdrawiam. Krzysiek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gregosa
Stały bywalec
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pią 19:12, 20 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
KaS602 napisał: |
Jak chcesz sobie postów nabić to rób to w inny sposób. Albo pozbądź się logana... |
Daj spokój Mnie akurat post kolegi rozbawił Nie zawsze musimy dyskutować na serio.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jan ostrzyca
Stały bywalec
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 21:44, 20 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Koledzy, luzik. Żarty żartami, ale kończąc przydługą dyskusję o komputerku logana przypomnę kilka postów, w których różni Koledzy narzekali na niedokładne wskazania ilości paliwa. Otóż, niektórym zdarza się przejechać na jednej kresce wskaźnika poziomu paliwa od 20 do 250 km. To dość dobitnie świadczy o jakości rumuńskiej eletroniki.
Jeśli wszystkie wskazania komputerka mogą byc obarczone podobną skalą błędów to lepiej nie patrzeć na wyświetlacz tylko na kuszące kolana pasażerki, czego Wam i (przede wszyskim:) sobie życzę pod koniec tego upalnego dnia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RWw
Stały bywalec
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 22:18, 20 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Informacja o ilości paliwa pochodzi z czujnika w zbiorniku. Prawdopodobnie jest zbyt duży rozrzut regulacji tych czujników i stąd takie różnice we wskazaniach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaS602
Gaduła
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 3:18, 21 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Z moich obserwacji wynika ze ów czujnik w zbiorniku nie ma za wielkiego rozrzutu regulacji. Opieram sie na wskazaniach pozostalego w zbiorniku paliwa i ilosci zalanego pod korek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RWw
Stały bywalec
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 8:00, 21 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
KaS602, ale opierasz się na wskazaniach jednego czujnika. Rozrzut może być między poszczególnymi egzemplarzami samochodów.
U mnie wskazania ilości zużytego paliwa i odczyt ilości paliwa (w trybie serwisowym) pokrywają się dość dokładnie z ilością zatankowanego i pojemnością zbiornika. Rezerwa zapala się przy ok. 5-6 litrach.
Trzeba pamiętać, że kilkukrotne dolewanie, po wyłączeniu przez automat w dystrybutorze pozwala nalać więcej niż 50l. Być może czujnik i komputer nie potrafią tego uwzględniać w obliczeniach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaS602
Gaduła
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 13:59, 21 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
RWw: na dobrą sprawę to chyba nikt nie wie na jakiej zasadzie działa wskaźnik paliwa i od czego zależne jest zapalenie się rezerwy paliwa. Według mnie liczba kresek na wskaźniku nie zależy tylko i wyłącznie od ilości paliwa w zbiorniku, ale także od zasięgu, średniego i chwilowego spalania.
Jak dobrze pamiętam było już o tym pisane na forum.
Trzeba też pamiętać, że nie wolno dolewać paliwa po "odbiciu" dystrybutora.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|